• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som vet om AD säljer skruvmejseln som medföljer vissa Panerai-modeller? Den på 1,6 mm som är platt nedtill.

luminordriver2.jpg

Har för mig att frågan varit uppe förut och att svaret är ja. Annars funkar det lika bra med en Bergeon eller Beco-mejsel. :)
Vore intressant att veta vad exempelvis Nymans tar för den.

Just Bergeon har väl ingen mejsel som är platt nedtill? Beco har jag inte hört talas om, får kolla upp. Annars får det bli en beställning från England: Horotec och tillhörande "spare curvature blade" (https://www.leosics.co.uk/spare-curvature-blade-16-mm-for-horotec-screwdriver.html).

Jag har funderat på att man skulle kunna fixa en schysst skiva i ek eller björk och sonika sätta spikar (förgyllda kanske?) eller krokar och hänga banden där. Skulle bli överblickbar förvaring och inredningsdetalj.

Edit: inser nu problemet att banden är tvådelade
Påminner mig om någon i forumets begynnelse som hade hängt upp alla sina dressare på spikar på väggen :D

• Like
Reactions: kmg
Inventerar straps. Har någon tips på bra bandförvaring?
20170108_155202.jpg
Jag kör den billigaste och enklaste varianten av förvaring. En cigarrlåda. Dock var den mycket bättre när jag bara körde 20-22 mm band då 24mm behöver stå på högkant. Och att jag nu har lite för mycket band så de får trängas. Trevlig bieffekt för den som gillar det är en svag doft av tidigare innehåll. :)
IMG_1443.JPG
IMG_1444.JPG
IMG_1442.JPG

Jag kör den billigaste och enklaste varianten av förvaring. En cigarrlåda. Dock var den mycket bättre när jag bara körde 20-22 mm band då 24mm behöver stå på högkant. Och att jag nu har lite för mycket band så de får trängas. Trevlig bieffekt för den som gillar det är en svag doft av tidigare innehåll. :)
IMG_1443.JPG
IMG_1444.JPG
IMG_1442.JPG
Mycket snyggt! Jag tror jag sett nån som haft typ en bandrulle (ist. för en klockrulle), kanske något man kunde beställa från @cheepo63 ?

Tråden nere på sida 3. Nej det får vi ändra på...

Köpte ett Assolutamente till 392 på Krons idag. Otroligt skönt och följsamt. Klart mycket trevligare än originalbandet av alligator som efter fyra månader dock börjar mjukna lite...

IMG_20170109_212547.jpg

Hiss till Krons för bra service. Passade även på att klämma på nya Due 676. Otroligt trevlig. Hade pengarna funnits så...

IMG_20170109_172229.jpg

Tråden nere på sida 3. Nej det får vi ändra på...

Köpte ett Assolutamente till 392 på Krons idag. Otroligt skönt och följsamt. Klart mycket trevligare än originalbandet av alligator som efter fyra månader dock börjar mjukna lite...

IMG_20170109_212547.jpg

Hiss till Krons för bra service. Passade även på att klämma på nya Due 676. Otroligt trevlig. Hade pengarna funnits så...

IMG_20170109_172229.jpg
Mycket fint! Jag har alltid undrat, är det nåt skäl bakom "Assolutamente"? Slagit upp italienska ordet och det betyder "absolut" men liksom... I don't get it!

Tillbaka
Topp