Jag tycker det där är den bästa halvtimmes pinnen so farDet är det nog ja. Riktigt god var den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker det där är den bästa halvtimmes pinnen so farDet är det nog ja. Riktigt god var den!
Ja vänta tills det torkar lite förstSnyggt! Ska göra det direkt när jag är tillbaka. Ska jag vänta med att slipa då?
Tack för hjälpen!![]()
Jag tycker det där är den bästa halvtimmes pinnen so far![]()
Ja vänta tills det torkar lite först
Mögel, slipa med jättefin sandpapper. Dammsug bort det du slipar bort. torka med torr duk. Köp 65%rh beads, absolut inte i tub så det ligger och droppar och blir likadant. Lösvikt som du ställer i en liten skål.Nu verkar den ha torkat lite. Satte tillbaka den igår ikväll och testade luftfuktigheten under natten. Imorse visade den 62%, verkar det bra då?
Hur skall jag bäst åtgärda de mörka fläckarna? Är det mögel eller bara en missfärgning?![]()
Mögel, slipa med jättefin sandpapper. Dammsug bort det du slipar bort. torka med torr duk. Köp 65%rh beads, absolut inte i tub så det ligger och droppar och blir likadant. Lösvikt som du ställer i en liten skål.
Då skall jag göra det!
Men jag skall väl fortfarande ha fuktaren i humidoren? Men beads fungerar som en spärr eller?
Beads reglerar även överfukt, din fuktare fortsätter att pumpa ut fukt oavsett. Släng fuktaren och kör med enbart beads.
Ok. Trät i lådan är spanskt cederträ. Behöver jag någon efterbehandling efter att jag slipat? Det ser behandlat ut nu nämligen.
Nejdå slipa lite försiktigt bort det missfärgade bara.
Jag tycker den är rejält bra redan från början?finns det några kubaner som blir riktigt bra efter säg 1 årslagring för under 50-60kr/cigarren som ni rekommenderar?
hört att upmann half corona blir bättre
Mycket mycket bra!Blir denna efter grabben har somnat![]()
Det är den. Har ett helt gäng kvar, var något år sedan jag köpte dom av @BOTLMycket mycket bra!
Känns för liten för att va en robusto. Jag skulle spontant säga siglo 1.Röker en väldigt trevlig Cohiba. Någon som vet vilken det är?
![]()
Hmm... Den här är inte en siglo 1 eller 2, dåligt perspektiv bara. Den var lika tjock men lite längre än en siglo 1Känns för liten för att va en robusto. Jag skulle spontant säga siglo 1.![]()
Då vet jag inte. Corona especiales är 38 i ring och 6 i längd. Avsevärd skillnad från en siglo 1 med sina 40 i ring och 4 i längd.Hmm... Den här är inte en siglo 1 eller 2, dåligt perspektiv bara. Den var lika tjock men lite längre än en siglo 1![]()