Fortsätter med vinterkollektionen. Rafael Gonzalez Perlas. Ja jävlar va bra. Gräddig, nötig, och klassisk kubansk. Bra rök o bra bränna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den storleken skojar man inte bort!Custom Rolled Behike 56 rullad av Miguel på Hectors farm i Pinar Del Rio, krämig gräddighet, inslag av milt trä, ljus kakao. Hos Ralph på cubano.se
![]()
Custom Rolled Behike 56 rullad av Miguel på Hectors farm i Pinar Del Rio, krämig gräddighet, inslag av milt trä, ljus kakao. Hos Ralph på cubano.se
Miguel är en av de absolut skickligaste rullarna på Cuba och rullar Behike, tobaken till Behike kommer från Hectors farm och han producerar den bästa tobaken. Lite svårt att förklara i textNu blir jag nyfiken, vad röker du min vän.
Det kan inte vara Behike eftersom blenden är hemlig och regeln för att göra en customrolled är att få receptet på blenden i handen. Cohiba skulle aldrig ge ut det. Är det en referens till rg?
Miguel är en av de absolut skickligaste rullarna på Cuba och rullar Behike, tobaken till Behike kommer från Hectors farm och han producerar den bästa tobaken. Lite svårt att förklara i text
Intressant, jag har ju lite koll på både rullare och industrin.
Detta skulle innebära att
1. En masterblender från El Laguito har gett bort blenden till en specifik rullare eller bonde?
2. Att efter fermentering Och lagring så har man åkt ut med den färdiga tobaken som det är sån brist att fabriken hade stäng i två månader till någon som ska sälja dessa på sidan om för tjäna en hacka?
3. De riktigt svåra täckbladen som behiken rullas av ska också en bonde lyckats få tag på och sedan få sälja dessa vid sidan av för göra egen vinst?
4. I detta fall ska man också vågat berätta om alla dessa avvikelser för Habanos och få åtalsimmunitet från Cubas regering. Tidigare fabrikschefer som gjort liknande affärer fått mångåriga fängelsestraff. Och de har de bara sålt av befintlig produktion vid sidan om inte stulit en blend.
5. Att få marknadsföra dessa och berätta för allmänheten att man gör en sidproduktion som säljer och konkurrerar med Habanos egen produkt.
Mycket intressant, frågade faktiskt 2 representater från Cuba som har vardera sin egen region man ansvarar för om de hört att någon någonsin åker ut till bönderna och ger de receptet till den mest sällsynta cigarr inom Cohibas ordinariesortiment och svaret kan förkortas till nej.
Man får inte heller glömma att Cohibafabriken ligger på militärt skyddsområde. Detta för ytterligare kunna säkerställa att inget stjäls.
@Wydestream har jag missat nåt?
Intressant läsning som kanske rätar ut några frågetecken.
http://www.cigarinspector.com/cuban-cigars-info/havana-custom-rolled-cigars
Grattis på 23-års dagenPå min födelsedag får ni bjuda på dispens för en bild utan att faktiskt röka.
Om inte allt på jobbet går åt pipan så blir det att röka ikväll iaf
![]()
Jag är med på vad diskussionen gäller, men länken ger svar på några av dina frågor ovan.Utan att ha läst din länk så vill jag belysa att diskussionen här rör en påstådd customrolled skulle egentligen vara Cohibas dyraste cigarr i ordinarie sortiment som här rullar vid sidan om eftersom den hemliga blenden ska ha getts ut av en masterblender med Habanos godkännande.
Jag är med på vad diskussionen gäller, men länken ger svar på några av dina frågor ovan.
Mest troligt är ju så klart att det inte rör sig om samma blend utan "endast" samma tobak (innan femerntering) och samma facon och rg. Man ska ju komma ihåg att dessa custom-rullare är inga tomtar utan endast de bästa och mest ansedda får sitta och rulla på Habanos olika casa's i Havana.
Min åsikt är som ovan, att det inte är samma blend, endast samma tobak och facon. Tror vi är överens där. Jag har tidigare rökt en påstådd Custom Behike fast den gången från Yolanda, fantastisk, men liknade inte Cohibas Behike i smakprofilen.Så är det men första regeln för en customrolled är att du kan be om att få receptet för det som rullas. Du kan omöjligen få receptet för blenden på en Behike.
Det är inte bara de bästa rullarna som får åka runt, mycket politik bakom också. Hamlet och Yolanda anser jag har gjort de bästa customrolled av det jag smakat. Åter är diskussionen om det är Behike utan gördel eller ej som är ämnet, varenda fråga är bunden till ämnet.
Tack @BOTL !Förresten, välkommen till tråden @Oljud, alltid kul med fler cigarrökare på forumet.
Du har fått med allt! Och jag tror precis som du att det är ytterst otänkbart att receptet lämnats ut.Intressant, jag har ju lite koll på både rullare och industrin.
Detta skulle innebära att
1. En masterblender från El Laguito har gett bort blenden till en specifik rullare eller bonde?
2. Att efter fermentering Och lagring så har man åkt ut med den färdiga tobaken som det är sån brist att fabriken hade stäng i två månader till någon som ska sälja dessa på sidan om för tjäna en hacka?
3. De riktigt svåra täckbladen som behiken rullas av ska också en bonde lyckats få tag på och sedan få sälja dessa vid sidan av för göra egen vinst?
4. I detta fall ska man också vågat berätta om alla dessa avvikelser för Habanos och få åtalsimmunitet från Cubas regering. Tidigare fabrikschefer som gjort liknande affärer fått mångåriga fängelsestraff. Och de har de bara sålt av befintlig produktion vid sidan om inte stulit en blend.
5. Att få marknadsföra dessa och berätta för allmänheten att man gör en sidproduktion som säljer och konkurrerar med Habanos egen produkt.
Mycket intressant, frågade faktiskt 2 representater från Cuba som har vardera sin egen region man ansvarar för om de hört att någon någonsin åker ut till bönderna och ger de receptet till den mest sällsynta cigarr inom Cohibas ordinariesortiment och svaret kan förkortas till nej.
Man får inte heller glömma att Cohibafabriken ligger på militärt skyddsområde. Detta för ytterligare kunna säkerställa att inget stjäls.
@Wydestream har jag missat nåt?
Ju vi är hyfsat överens, det är samma rg. Men om all tobak och täckblad kommer från samma farm det vet inte vi eftersom blenden är för oss okänd. Det är mer troligt att det vi då röker smakar mer likt det som produceras och säljs mest av i ordinarie sortiment om det nu ens är "Cohibatobak". Eller?Min åsikt är som ovan, att det inte är samma blend, endast samma tobak och facon. Tror vi är överens där. Jag har tidigare rökt en påstådd Custom Behike fast den gången från Yolanda, fantastisk, men liknade inte Cohibas Behike i smakprofilen.
Tack @BOTL !
Träffade en kuban idag som tog halsbloss när han rökte sina cigarrer.
Vanligt bland er rökare att även ta halsbloss när ni puffar era cigarrer?
Vad trevligt och schysst av kunden!Hej gott folk!
Fick ett par cigarrer av en nöjd kund idag. Antalet cigarrer man rökt genom livet kan räknas på ena handens fingrar och har oftast varit i allt annat än nyktert tillstånd. Har därmed en del rookie frågor så bare with me
Har ingen humidor, hur bör jag förvara dem då?
Ska man ”snoppa” av smala änden eller är det bara att tutta på?
Kan man röka typ halva och sen fimpa för att röka mer vid ett senare tillfälle?
Slutligen, är det nått att ha de jag fick?
![]()
Tack för all input!
Hej gott folk!
Fick ett par cigarrer av en nöjd kund idag. Antalet cigarrer man rökt genom livet kan räknas på ena handens fingrar och har oftast varit i allt annat än nyktert tillstånd. Har därmed en del rookie frågor så bare with me
Har ingen humidor, hur bör jag förvara dem då?
Ska man ”snoppa” av smala änden eller är det bara att tutta på?
Kan man röka typ halva och sen fimpa för att röka mer vid ett senare tillfälle?
Slutligen, är det nått att ha de jag fick?
![]()
Tack för all input!