• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Nya leveransen från Hong Kong! Ska bli trevligt att testa lite olika trots att båda Cohiban och Montecriston redan är testade.
10371929_10152335583376236_941584326941276030_n.jpg

Längesedan jag rökte cigarr nu men favoriterna här hemma har varit Romeo Y Julieta, lätta att få tag på också..
När jag var hos medinfoto i US dock så röktes det en del Victor Sinclair och favoriten: Punch från Dominikanska (hoppas jag inte blandat ihop det nu)

Var nog 2-3 år sedan jag beställde från Brobergs senast men kanske är dags att prova något snart igen, har du något tips BOTL om jag gillar Punch?

Tyvärr ett Marca som gått ner sig, Om du har möjlighet att få lite lagrade cigarrer så är Punch Punch från 2005 och äldre riktigt bra.

Vår nordiska regional Punch Northern Lights är i helt rätt period och rekommenderas verkligen.

Om du beskriver vad du vill ha från en cigarr i smakväg och styrka kan jag kanske få komma med några fler förslag.

Tyvärr ett Marca som gått ner sig, Om du har möjlighet att få lite lagrade cigarrer så är Punch Punch från 2005 och äldre riktigt bra.

Vår nordiska regional Punch Northern Lights är i helt rätt period och rekommenderas verkligen.

Om du beskriver vad du vill ha från en cigarr i smakväg och styrka kan jag kanske få komma med några fler förslag.

Fruktansvärt svårt att beskriva!
Men något hyfsat milt och "tjockt", får gärna bete sig som grädde i munnen.

Northern Lights får jag ta och kika på!

Längesedan jag rökte cigarr nu men favoriterna här hemma har varit Romeo Y Julieta, lätta att få tag på också..
När jag var hos medinfoto i US dock så röktes det en del Victor Sinclair och favoriten: Punch från Dominikanska (hoppas jag inte blandat ihop det nu)

Var nog 2-3 år sedan jag beställde från Brobergs senast men kanske är dags att prova något snart igen, har du något tips BOTL om jag gillar Punch?

Om jag minns rätt blev det även lite Padrón och Partagas. :)

Mitt senaste rök vart en Miranda Reserva Especial Robusto, en mycket trevlig cigarr men skulle önskat att den vart lite tjockare i röken.

Finns det någon cigarrbutik i Kalmar? Är rikigt sugen på en till ikväll när jag ska grilla burgare :)

Ser väldigt trevligt ut det där. Jag tar med mej the judge och kommer förbi någon kväll.
Går snabbt att sladda över till dej.:cigar:

Ni är hjärtligt välkomna på lite god mat(grillat såklart, dricka och cigarr!! Ta bara med klockorna för frugan vill gärna se den guldsubben och gmtn.

Ben Bockbrännarbolmers

Den där guldfärgade ramen med namnet ser ut att sitta lite högt upp och kanske också lite för stor. Jag förmodar att det är en Siglo 6? Men jag är inte helt säker. Cohibafakes är dock lika vanliga som kopior av lacoste t-shirts och rolexklockor.

BOTL en kille på insta spottade min bild och påstod att denna Cohiba var fake. Det verkar som att så är fallet. Är det något du kan bekräfta? Du verkar ju kunna dina grejer när det kommer till cigarrökande :)

Ja den gördeln ser mysko ut. Men i kommunistiska diktaturer så varierar produktionskvalitén rätt mycket. Hur har du kommit över den?

/ P

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Den där guldfärgade ramen med namnet ser ut att sitta lite högt upp och kanske också lite för stor. Jag förmodar att det är en Siglo 6? Men jag är inte helt säker. Cohibafakes är dock lika vanliga som kopior av lacoste t-shirts och rolexklockor.

Ja den gördeln ser mysko ut. Men i kommunistiska diktaturer så varierar produktionskvalitén rätt mycket. Hur har du kommit över den?

/ P

Killen på Insta menade att ovanför Cohiba texten ska där rymmas 3 rader med fyrkanter. Verkar ju vara det som gäller enligt http://www.cigaraficionado.com/counterfeit/view/id/15403

Fick ett par stycken av min flickväns syster som köpt dom genom någon på henens jobb. Betalade typ 400 spänn styck vilket ändå är en slant. Trist om de är fejk.

Oj då! Siglo 6 är en dyr cigarr, men 400 kr styck är rätt mkt även om de är äkta. Vet inte exakt vad de kostar per styck i Sverige om man skulle köpa en låda, men jag skulle tro att du kommer ned en bra bit under 300 kr.

Oj då! Siglo 6 är en dyr cigarr, men 400 kr styck är rätt mkt även om de är äkta. Vet inte exakt vad de kostar per styck i Sverige om man skulle köpa en låda, men jag skulle tro att du kommer ned en bra bit under 300 kr.

Där nånstans. Tyvärr verkar det som hon blivit blåst..

Tillbaka
Topp