• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Tar lite egentid ihop med en av mina absolut favoriter. Davidoff 2000.
image.jpg

Får inte riktigt upp fuktigheten i nya humidoren, trots att jag har följt instruktionerna och fyllt den med Beads.

Ligger runt 65 sedan ett par dagar tillbaka.
Tror ni det kommer justera in sig efter en tid, eller måste jag göra något åt det?
Typ fukta invändigt igen?

Får inte riktigt upp fuktigheten i nya humidoren, trots att jag har följt instruktionerna och fyllt den med Beads.

Tror ni det kommer justera in sig efter en tid, eller måste jag göra något åt det?

65 är inga problem alls, jag håller mig där, rekommenderar jag i alla fall. över 67 blir för fuktigt och stickig i smaken.

Du har inte köpt 65% beads då?

Aha, kanske därför jag upplevt att det är på tok för surt på sistone. Har ju legat på 70% konstant i plastidoren..

Nope, kör med svarta tubes.. :)

Försök få ner fukten till 64-66% där tycker jag sötman finns kvar i cigarren utan att det blir överfuktigt och den blir inte vass i smakerna som det kan bli när det är för torrt, tycker jag.

65 är inga problem alls, jag håller mig där, rekommenderar jag i alla fall. över 67 blir för fuktigt och stickig i smaken.

Säg att man som jag har lagrat cigarrerna i 70%. Hur lång tid måste dom ligga i 65% för att bli 65% så att säga?
Eller tvärt om, om man har ett gäng torrisar som man vill få upp till rätt nivå igen?

Farsan köpte dessa för säkert 25 år sedan och har legat i ett vitrinskåp sedan dess vad tror ni går dem att rädda? Hehe
14b0724d7daa2f24183487e12bd0adb1.jpg

Och ett riktigt bad ass wristshot måste ju med!
6c02c95e39f350837172f60ae788cf6b.jpg

Tillbaka
Topp