• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

Vi gjorde en sammanfattning på sidan 11 och i dess närmaste sidor i tråden vill jag minnas.
I CTQ57 serien (med a660 kvartsverk) finns det i princip 6 olika serier, många av dessa har faktiskt lysmassa.
Då det går över till AQ (med a010 och a060 eco drive) är det betydligt färre med lysmassa.
CTQ57-0955 är ju en riktigt trevlig modell, varför söker du ett alternativ? Vilka specifika kriterier är det som är mest relevanta? Storlek, svart urtavla, lysmassa, titan…?
Jag förstår! Tack för info, jag slog ett öga längre bak. Mycket bra info, kul att det sammanställts!

Känns spontant som CTQ57-0955 får bli vad jag håller lite utkik efter. Den modellen uppfyller alla kritier, storlek bland annat som är en viktig detalj.

Tillbaka
Topp