• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

Medborgaren hänger med även idag

IMG_3793.jpeg

1000051555.jpg
1000051554.jpg
1000051552.jpg

Nytt tillskott till landet. Längesedan jag hade TT. Får se hur det går.

Jag hade glömt hur bra de är på AR i glaset.

Den kom från japan med fel datum och fel tid.

Får efterforska lite hur man ställer evighets kalendern rätt.

1000051555.jpg
1000051554.jpg
1000051552.jpg

Nytt tillskott till landet. Längesedan jag hade TT. Får se hur det går.

Jag hade glömt hur bra de är på AR i glaset.

Den kom från japan med fel datum och fel tid.

Får efterforska lite hur man ställer evighets kalendern rätt.
Grymt bra hemvändare, det är bara att gratulera och säga välkommen tillbaka :) 2-t är ju riktigt retro-trevligt, jag har själv börjat samla på mig gamla fina 2-t varianter, just denna har jag dock inte i samlingen (än 🤪 ) .

Grymt bra hemvändare, det är bara att gratulera och säga välkommen tillbaka :) 2-t är ju riktigt retro-trevligt, jag har själv börjat samla på mig gamla fina 2-t varianter, just denna har jag dock inte i samlingen (än 🤪 ) .
Hehe. Jag har slutat sälja klockor. Ångrar för många försäljningar.

Nu är det selektiva och livslånga köp som är ambitionen...

Nu när Citizen lanserar sin The Citizen linje i usa så fick jag höra att man får 5 års garanti om man betalat fullpris i flaggskeppsbutiken eller hos utvalda AD.
Efter lite sökande hittade jag detta:
IMG_0281.jpeg

Det är ju inte samma fina service som Citizen har i Japan, men jag antar att 5 års garanti mot diverse felaktigheter är bättre än 1 års internationell garanti som vi andra kan åtnjuta. Frågan är hur det kommer att bli med delen som rör tidshållningen, jag ser en risk att det kommer att bli tokigt…

Nu när Citizen lanserar sin The Citizen linje i usa så fick jag höra att man får 5 års garanti om man betalat fullpris i flaggskeppsbutiken eller hos utvalda AD.
Efter lite sökande hittade jag detta:
IMG_0281.jpeg

Det är ju inte samma fina service som Citizen har i Japan, men jag antar att 5 års garanti mot diverse felaktigheter är bättre än 1 års internationell garanti som vi andra kan åtnjuta. Frågan är hur det kommer att bli med delen som rör tidshållningen, jag ser en risk att det kommer att bli tokigt…

Hmm.

Ocarat i Frankrike tror jag är europeisk AD.
Är det möjligen så att denna kanske framöver kommer få samma garanti?

De verkar jobba med 2 år garanti. Fan vet vad det betyder i praktiken.

1000051615.png
Som jag förstår det är det ju bara längre garanti om fel uppstår? I japan får man ju hem ett paket med portot betalt som man skickar in den i, sedan kommer den hem i retur med nytt batteri och tidshållningen justerad (om det behövdes). @kuma-kun har beskrivit tidigare hur det går till. Frågan är vad som görs på ecodrive modellerna nu för tiden? Kanske täthetstest tillsammans med tidshållningen?

Jag älskar bruna tavlor.
Jag har bara haft en bruntavlad tidigare, det var en gammal Tissot chrono med guldöverdragen boett så färgschemat känns väldigt hemtamt :)
Men jag skulle gärna köra den på något annat band för variationens skull, jag har dock inte riktigt kommit på vad som skulle matcha både tavlan och boetten…
IMG_0282.jpeg

Hyffsat likt färgschema även om det är det enda ;)

Senast ändrad:
Men jag skulle gärna köra den på något annat band för variationens skull, jag har dock inte riktigt kommit på vad som skulle matcha både tavlan och boetten…
IMG_0282.jpeg

Hyffsat likt färgschema även om det är det enda ;)
Jag har funderat på att prova mocka till färgade papperstavlor. Jag tror det blir snyggt men har inte fått tummen ur. Men prova du först :)

Sjukt snygg! Är det en JDM modell?
Hmm, vad svarar man på det nu för tiden? Ja,jo,njae, vet inte riktigt… egentligen var/är ju The Citizen en JDM linje, men sedan Citizen öppnade en flagskepsbutik i New York och sålde cal.0100 i den har det börjat säljas olika modeller i den och andra flaggskeppsbutiker. Hur det är med dessa ur Iconic Nature Collection vet jag inte. Just denna är ”Hösten” och kom tillsammans med ”Vinter” i Augusti 2022 och är limiterad till 250ex

Tillbaka
Topp