Det ibland återkommande sommardilemmat har uppstått, klockbudgeten har fått en liten boost av skatteåterbäringen...
Ilandsproblem dlx

I år tänkte jag att jag skulle försöka hitta någon av de tidigare släppta modellerna jag velat ha. Det finns några Exceed och även den lilla Ecodrive ONE med sekundvisare i liten zontavla som jag funderar på.
Dels är det denna Exceed EAG74-2942 som funnits på radarn. En enkel modell i 36,5mm med radiosynk och eco-drive. En riktig "grab and go" som endast kräver lite daglig exponering av ljus för att alltid vara redo.
Sedan är det denna, AQ5010-01E eller
AQ5012-14A. Båda ONE modellerna är riktigt trevliga, och i den lättburna storleken 36,5mm.
Prisskillnaden mellan Exceed vs ONE är väsentlig, typ 5k vs 25K.
Exceed: Radiosynk, datum med perpetuell kalender. Lättburen och passar till många tillfällen.
ONE: WIS-klocka med det 1mm höga urverket. Inget datum eller individuell timvisarförflyttning. Guldvarianten med rispapperstavla.
Båda i 36,5mm boett
Dagens ilandsproblem, jag vet

Nu har jag slängt ut några trevare hos några Japanska handlare så får jag se vart det landar. Det jag personligen reflekterade över då jag reste med AQ4080 var att (förutom klockans funktioner) det känns väldigt avslappnat att bära en Citizen i all lägen.
Jag återkommer med vad det landar i...