Tobyponken
Basic
Tittar ut och bestämmer mig för att även återstoden av dagen kommer tillbringas inomhus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur är länken?Var tvungen att testa denna.
Känslan är att det är grymt mycket kvalitet för pengen.
Beror på vad du har för referenser? Jag tycker den är bättre än tex Seikos länkar på Samurai/Turtle men inte bättre än tex Steinhart.Hur är länken?
Om jag inte sett fel verkar det vara solida länkbitar, solida ändlänkar samt milled clasp vilket låter väldigt bra för priset - men aldrig hört någon nämna/höja det specifikt. Samma gäller Nighthawk-länken.Beror på vad du har för referenser? Jag tycker den är bättre än tex Seikos länkar på Samurai/Turtle men inte bättre än tex Steinhart.
Du har helt rätt. Dessutom är passformen mellan ändlänkarna och boetten väldigt bra. Det enda negativa jag har att säga är att länkarna är sammanfogade med pushpins vilket jag kan tycka är lite sämre än skruvar eller pin and collar. Men för priset man betalar är det sammantaget top notchOm jag inte sett fel verkar det vara solida länkbitar, solida ändlänkar samt milled clasp vilket låter väldigt bra för priset - men aldrig hört någon nämna/höja det specifikt. Samma gäller Nighthawk-länken.
Det låter ju inte så dumt. Seikolänkarna i samma prisklass bleknar ju lite i jämförelse då ja. Dock kan jag tyvärr inte säga samma om länken på min NY0040, vilket mer liknar någon slags medeltida tortyranordning !Du har helt rätt. Dessutom är passformen mellan ändlänkarna och boetten väldigt bra. Det enda negativa jag har att säga är att länkarna är sammanfogade med pushpins vilket jag kan tycka är lite sämre än skruvar eller pin and collar. Men för priset man betalar är det sammantaget top notch
Har också en NY0040 men utan länk så den kan jag inte uttala mig om. Dock ser den rätt billig ut kan jag tycka. Denna både ser och känns gedigen ut.Det låter ju inte så dumt. Seikolänkarna i samma prisklass bleknar ju lite i jämförelse då ja. Dock kan jag tyvärr inte säga samma om länken på min NY0040, vilket mer liknar någon slags medeltida tortyranordning !
Passar bra med lite öken-look eller safari-style på bandet på den!Testar nytt band...
Tyvärr var kinabandet hårt som betong. Behöver nog masseras duktigt om det ska gå att bära.Passar bra med lite öken-look eller safari-style på bandet på den!
Ouch...men finns väl gott om alternativ?Tyvärr var kinabandet hårt som betong. Behöver nog masseras duktigt om det ska gå att bära.
Har testat några olika canvas men inte gillat något. Detta var klart snyggast men kanske det mest obekväma så det hjälper inte mycket att det såg bra ut. Hoppas det mjukas upp med tiden.Ouch...men finns väl gott om alternativ?
Det gör jag tyvärr inte. Däremot blev jag nyfiken på vilken du menar? Länk?Ingen här som sitter på den uppgraderade länken till NY0040 med solida länkar, som finns på eBay bl.a.?
Det gör jag tyvärr inte. Däremot blev jag nyfiken på vilken du menar? Länk?
Ref?Helt skamlöst.
Finns på KOS om nån är sugen!
From Dec 2021 there will be no spare parts manufactured for your model and many form.that era, if you plan to keep it better change gaskets, the newer crown is slightly bigger too.Den gamla damen trivs än... köpt 1996 om jag minns rätt, ny i butik. Armband har bytts några gånger och förra året fick den en täthetsservice. Nytt batteri för en halvtimma sedan. Enda problemen med denna är dels att kronan är lite liten och pillig, dels att vridringen flyttar sig lite lätt. Detta gör att repan som syns vid 8 minuter på vridringen är vid 13 minuter på glaset. Denna repa lyckades jag orsaka andra eller tredje dagen efter att jag köpt klockan.
I have no idea actually. Sold it a few days after that picture was taken!
From Dec 2021 there will be no spare parts manufactured for your model and many form.that era, if you plan to keep it better change gaskets, the newer crown is slightly bigger too.