Då var klockan framme. Första intrycket är mycket positivt Känns helt klart som den kostar mer än vad den gör. Ska ge länken en ärlig chans också men har inte allt för höga förhoppningar om den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
jag vet inte hur det är med denna modell, men ibland är numret på tavlan en kod för just tavlan och ett liknande för urverk eller boett på baklocketKan även meddela att urverk som sitter i är ett 8204 och inte ett 8203 som det står på urtavlan, alltså versionen av urverket med "hacking" som den tidigare versionen inte hade. Lite märkligt men gissar att Citizen haft ett stort lager av urtavlor som de återanvänt. Står 8204 baksidan. Köpte den på Klockmagasinet så tvivlar på att det är något fuffens.
Just I det här fallet är jag ganska säker på att numret på tavlan syftar på urverket.jag vet inte hur det är med denna modell, men ibland är numret på tavlan en kod för just tavlan och ett liknande för urverk eller boett på baklocket
Då var klockan framme. Första intrycket är mycket positivt Känns helt klart som den kostar mer än vad den gör. Ska ge länken en ärlig chans också men har inte allt för höga förhoppningar om den.
Tack!Snyggt! Är det samma rassliga länk som på de tidigare modellerna?
Tack!
Har inte haft någon av de tidigare modellerna så det vet jag inte men provade länken lite nyss och den åkte av igen. Tyckte den drog ner känslan på klockan. Brukar i och för sig inte använda länk på någon av mina klockor så är kanske lite partisk till andra typer av band.
Dom har även uppgraderat länkarna. Som på min får du den nya länken. Solida endlänkar, solida länkbitar, dykarförlängning med knapp på låset som du kan justera när den sitter på armen. "Milled clasp" dvs tjockt stål...Okej. Ja, länken på de gamla använder sig av ihåliga ändlänkar, vikta länkbitar och en clasp som drar av nageln för att öppna.
Om ditt urverk har "hack" då är det 8204. 8203 har inte hack..Just I det här fallet är jag ganska säker på att numret på tavlan syftar på urverket.
Läste en tråd på WatchUSeek och det verkar som att jag inte är ensam om att ha fått det nya urverket.
Är väl bara va glad över att man fått det uppgraderade urverket
Den där länken ser ljusår bättre ut än den som satt på min. Får hoppas de sätter den på fler modellerDom har även uppgraderat länkarna. Som på min får du den nya länken. Solida endlänkar, solida länkbitar, dykarförlängning med knapp på låset som du kan justera när den sitter på armen. "Milled clasp" dvs tjockt stål...
Kan du lägga upp en jämförelsebild med godzillan?God morgon föressten..1/7-21..
Sålt Godzilla. Men den andra är snäppet mindre. Men lite högre..Kan du lägga upp en jämförelsebild med godzillan?
Har en ny0040 och undrar hur de jämförs storleksmässigt
Följdfråga, vad är det för grönt nato?Sålt Godzilla. Men den andra är snäppet mindre. Men lite högre..
Från Aliexpress, riktigt bra kvalitet men det tror man inte..Följdfråga, vad är det för grönt nato?
Lite mer bilder. Stabila stygn och spännen..Följdfråga, vad är det för grönt nato?
Tack. Sakura verkar vara bra mycket billigare. Finns det något skäl varför du valde Japan Select?Japan select, tog ca 1.5 vecka..brukar gå på 4-5 dagar men tydligen var det nåt jobbigt regn i Japan som drog ut på tiden..
Snygg. Gillar även denna I titan och 9015 urverk. Som även sitter i dom dyrare high-end CitizenBara jag som är sjukt taggad på denna som släpps i augusti?
Ja den är fet! Denna verkar redan släppt!Snygg. Gillar även denna I titan och 9015 urverk. Som även sitter i dom dyrare high-end Citizen
Vad jag märkt ibland lite billigare, men jämnare ut sig eftersom man även får betala tull o moms...Nu har jag fått svar från Citizen. 15 juli släpps BN0220-16E i Japan. För europeiska marknaden lär det dröja till oklart datum i Augusti.
Ni med erfarenhet, köper man den från japan inkl. Tull och moms, blir väl priset ish samma som att beställa från återförsäljare i europa med dess påslag?
Grymt! Då blir det nog japansk beställning den 15:e. Tänker som kvartskomplement till ny0125 och ha som sommar och semester duoVad jag märkt ibland lite billigare, men jämnare ut sig eftersom man även får betala tull o moms...
Cool! Är den i titan? Påminner om BN0150 med shroud på.Nu har jag fått svar från Citizen. 15 juli släpps BN0220-16E i Japan. För europeiska marknaden lär det dröja till oklart datum i Augusti.
Ni med erfarenhet, köper man den från japan inkl. Tull och moms, blir väl priset ish samma som att beställa från återförsäljare i europa med dess påslag?
Japp, supertitanium med duratect behandling ska det varaCool! Är den i titan? Påminner om BN0150 med shroud på.