• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Citizen NB6004-08E​

IMG_20210727_163927__01.jpg

Wow! Om dessa är runt 40mm kmr en panda med orangea visare att införskaffas asap! Har du någon länk där man kan hitta mer information om dessa?
Så nu har jag hittat info. Dom kommer bara släppas i 5 butiker (alla säkert i Japan). 1. Journal standard, 2. Beams, 3. Beauty and youth, 4. On- time move och 5. Red monkey. Alla butiker säljer olika modeller. Dom är 38mm breda. Kommer lista ca 2247kr plus tull och moms.😁
Här ser du lite info..

Så nu har jag hittat info. Dom kommer bara släppas i 5 butiker (alla säkert i Japan). 1. Journal standard, 2. Beams, 3. Beauty and youth, 4. On- time move och 5. Red monkey. Alla butiker säljer olika modeller. Dom är 38mm breda. Kommer lista ca 2247kr plus tull och moms.😁
Här ser du lite info..

STORT

Här ser du lite info..

Stort tack för infon! 🙏👍

Brukar väl inte posta så mycket precis. Hade dessa bilder liggandes och minns inte om jag postat den innan (kanske i någon vintage/mög-tråd?). I alla fall Citizen Diamond flake, 1963 tror jag. Klockan som dräpte Seikos Goldfeather, i fråga om hur tunt urverket var då. Rätt så oanvänd kan man säga. Inte servad. Inte ens uppdragen, av undertecknad i alla fall.

20210216_084005.jpg
20210216_084052.jpg
20210216_083951.jpg

Tänkte jag skulle klippa en till läcker Promaster på Tradera:
69AF8286-A5FE-4E12-9F37-59297D252039.jpeg

Men var inte alls beredd på motståndet och hade satt för lågt maxbud🥺
Samma säljare la ut motsvarande Promaster i större storlek som gick för någon hundring mindre. Mycket konfunderad över att denna lilla variant gick för mer.
Tror ni jag vill ha den mer nu när den inte går att få tag i!?

Har hittills hållt mig till kvartsare och framförallt digitala g-shocks. Tänkte att jag måste prova det där med automatare, visare och dykare som alla pratar om...

Så jag har beställt en ny0100-50xe för att se om det klickar. Har googlat lite på gummi till den men det var en knepig djungel. Några stalltips?

Snodd bild...
1A58D3C4-CDBC-476A-981B-9606F3A2CA64.jpeg

Har hittills hållt mig till kvartsare och framförallt digitala g-shocks. Tänkte att jag måste prova det där med automatare, visare och dykare som alla pratar om...

Så jag har beställt en ny0100-50xe för att se om det klickar. Har googlat lite på gummi till den men det var en knepig djungel. Några stalltips?

Snodd bild...
1A58D3C4-CDBC-476A-981B-9606F3A2CA64.jpeg
Ägt just den där. Du måste ha böjda bandstift för att få ett gummi och passa..

Nya Citizen bullhead kommer snart..😁
Screenshot_20210728-165144_Facebook.jpg

Så himla roligt att de gör en nyversion av Challenge timer! Kan det vara Once upon a time in Hollywood som väck intresset? Har sett hur folk försökt att kränga guldversionen som en "Brad Pitt". Känns som det vore mer rättvist att sälja in den som en "Cliff Booth", det är ju inte så att det verkar vara Pitts favoritklocka utan mer en del av kostymen. Men, men. Svinbra film och en rolig klocka oavsett. Är det någon som vet hur nyversioner brukar påverka värdet på originalversioner?

Har haft min som sommarklocka 2021. Tänker mig den dock mer som någon slags robotmyra än en tjur. Nu står valet mellan att serva den eller låta den gå vidare. Det lutar åt att behålla.

IMG_5531.jpg

Tillbaka
Topp