Detsamma gäller mig. Urtavlan säger 8203 men baklocket 8204. Citizen verkar ha smygit ut en uppdatering under 2021 så alla nya klockor av denna modell kommer numera med 8204.
Ser det som en bonus
![Slightly smiling face :slight_smile: 🙂](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detsamma gäller mig. Urtavlan säger 8203 men baklocket 8204. Citizen verkar ha smygit ut en uppdatering under 2021 så alla nya klockor av denna modell kommer numera med 8204.
Håller med! Det enda negativa med 8204 jämfört med 8203 är väl att den är specad till att gå inom -20/+40 spd kontra -10/+20 spd hos 8203. Men det betyder ju inte att den nödvändigtvis behöver gå sämreSer det som en bonus![]()
Mätte min första 3 dygnen, plussade 11 sekunder/dygn i snitt lite beroende på hur den låg på natten. Helt ok tycker jag.Håller med! Det enda negativa med 8204 jämfört med 8203 är väl att den är specad till att gå inom -20/+40 spd kontra -10/+20 spd hos 8203. Men det betyder ju inte att den nödvändigtvis behöver gå sämre![]()
Låter som att de nya inte går så mycket bättre än min gamla 52-0110 med 8210Håller med! Det enda negativa med 8204 jämfört med 8203 är väl att den är specad till att gå inom -20/+40 spd kontra -10/+20 spd hos 8203. Men det betyder ju inte att den nödvändigtvis behöver gå sämre![]()
Nä, är väl inga precisionsunderverk direktLåter som att de nya inte går så mycket bättre än min gamla 52-0110 med 8210
![]()
Verkligen! Ligger i linje med hur min går också.Mätte min första 3 dygnen, plussade 11 sekunder/dygn i snitt lite beroende på hur den låg på natten. Helt ok tycker jag.
Priset blir $795 med gummi och $995 med länk, kommer till hösten enligt denna:Ja den blir nog klockren.
Men jag gillade även nya originalgummit. Lite modernt och inte full on vintage.
Hoppas priset blir humant.
Ingen som hört om när de kan tänks släppas?
Vem vill ta första smällen?Priset blir $795 med gummi och $995 med länk, kommer till hösten enligt denna:
![]()
2022 Citizen Promaster Mechanical Diver 200M | Professional Watches
This week, Citizen debuted a mechanical dive watch, which will be available in two versions that will go on sale in the Fall. Based on the design of a 1977 Challenge Diver, the case of the 2022 Cit…professionalwatches.com
Får nog bli att invänta nån utförsäljning eller flippare...![]()
Spacemaster! Sjukt fulsnygga. Skulle kunna tänka mig en. Finns för typ 1k i nyskick sist jag kollade på chrono24.Galen!
![]()
Citizen BZT G113 673E klocka defekt
Utropspris: 300 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-09-29 06:52:35. Köp & sälj begagnade & oanvända Renoveringsobjekt på Tradera.www.tradera.com
Tycker att denna diver är riktigt snygg. Men är kraftigt allergisk mot den enligt mig ruggigt fula Rolex-/Mercedestimvisaren. Har Citizen alltid så här på sina klockor eller vad är historien bakom? OBS jag är helt ny på citizen, har bara tyckt Aqualand varit intressant sen tidigare.
Dök upp på 60-talet nån gång.Tycker att denna diver är riktigt snygg. Men är kraftigt allergisk mot den enligt mig ruggigt fula Rolex-/Mercedestimvisaren. Har Citizen alltid så här på sina klockor eller vad är historien bakom? OBS jag är helt ny på citizen, har bara tyckt Aqualand varit intressant sen tidigare.
Samma här, klarar inte heller av de visarna.Tycker att denna diver är riktigt snygg. Men är kraftigt allergisk mot den enligt mig ruggigt fula Rolex-/Mercedestimvisaren. Har Citizen alltid så här på sina klockor eller vad är historien bakom? OBS jag är helt ny på citizen, har bara tyckt Aqualand varit intressant sen tidigare.
Det har säkert varit uppe tidigare, men vad är det för ref på den skönheten?Jag är så himla mponerad på Citizen som lvererar en automat i GS klass, härlig finish, håller tiden bra för en skaplig peng, se å lär gs![]()
Det har säkert varit uppe tidigare, men vad är det för ref på den skönheten?
Helt rätt.Jag har kvar min NY00...
![]()
![]()
Sorry kan inte hjälpa dig men det låter som du har fel tidszon? Finns ju några tokar som kör med 45 minuters diff (någonstans där down-under typ nya zeeland, australien området).![]()
Hej!
Någon i gruppen som kan hjälpa mig att ställa tiden på denna klockan? Försökt få rätt på den men den går cirka 15 min fel.
Är stållänken en citizenlänk?NY0084 och NY0040 fick byta band med varandra.
![]()
Ja det är original från 0084:an. Den passar till 0040 ocksåÄr stållänken en citizenlänk?
Tack. Snyggt! Jag skall ha en dykare till och ha stållänk på den. O040 är ett alternativ. Möjligen en Seiko. Har en annan promaster med gummilänk idag.Ja det är original från 0084:an. Den passar till 0040 också