• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Håller med! Det enda negativa med 8204 jämfört med 8203 är väl att den är specad till att gå inom -20/+40 spd kontra -10/+20 spd hos 8203. Men det betyder ju inte att den nödvändigtvis behöver gå sämre 😊
Mätte min första 3 dygnen, plussade 11 sekunder/dygn i snitt lite beroende på hur den låg på natten. Helt ok tycker jag.

Håller med! Det enda negativa med 8204 jämfört med 8203 är väl att den är specad till att gå inom -20/+40 spd kontra -10/+20 spd hos 8203. Men det betyder ju inte att den nödvändigtvis behöver gå sämre 😊
Låter som att de nya inte går så mycket bättre än min gamla 52-0110 med 8210 😀

EAAD8BD7-970A-4581-9AA7-B61636865B8C.jpeg

Ja den blir nog klockren.
Men jag gillade även nya originalgummit. Lite modernt och inte full on vintage.

Hoppas priset blir humant.

Ingen som hört om när de kan tänks släppas?
Priset blir $795 med gummi och $995 med länk, kommer till hösten enligt denna:

Får nog bli att invänta nån utförsäljning eller flippare... 😄

Priset blir $795 med gummi och $995 med länk, kommer till hösten enligt denna:

Får nog bli att invänta nån utförsäljning eller flippare... 😄
Vem vill ta första smällen? 😅

Galen! 😄

Spacemaster! Sjukt fulsnygga. Skulle kunna tänka mig en. Finns för typ 1k i nyskick sist jag kollade på chrono24. 😎👍 Synkar dom utanför Japan tro? Rejäl antenn iaf.

Edit: Bara att slå till, ännu fulsnyggare i vit. 😬

Senast ändrad:
Mysig klocka som funkar i plurret, någon som vet om det finns stållänk till denna?

Bilagor

• AC74D46A-7EE1-48D3-A44D-5B5B5455976F.jpeg
    AC74D46A-7EE1-48D3-A44D-5B5B5455976F.jpeg
    522.3 KB · Visningar: 20
Här kommer en heads up i tråden för den som letar badklocka. Efter att ha sålt min 50W får nu även min 09E vandra vidare.

Tycker att denna diver är riktigt snygg. Men är kraftigt allergisk mot den enligt mig ruggigt fula Rolex-/Mercedestimvisaren. Har Citizen alltid så här på sina klockor eller vad är historien bakom? OBS jag är helt ny på citizen, har bara tyckt Aqualand varit intressant sen tidigare.

Tycker att denna diver är riktigt snygg. Men är kraftigt allergisk mot den enligt mig ruggigt fula Rolex-/Mercedestimvisaren. Har Citizen alltid så här på sina klockor eller vad är historien bakom? OBS jag är helt ny på citizen, har bara tyckt Aqualand varit intressant sen tidigare.
Dök upp på 60-talet nån gång.
Japan var ju en kopieringsverkstad på den tiden. Ungefär som Kina idag.

Samma här, klarar inte heller av de visarna. 😅

Det har säkert varit uppe tidigare, men vad är det för ref på den skönheten?

Tillbaka
Topp