• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ska man skicka den någonstans? Var inne för att köpa ny länk till en annan citizen, tjejen i kassan stog som ett frågetecken bara.
Nä lämna in den till dom och säg vad som är fel. Dom kommer skicka den vidare till Citizen servicecenter. Var tydlig med vad du vill att dom ska göra, har nån slags fördom om att folk som jobbar där inte har 100% koll alltid.

Tjenare!
Knep denna av @tim ur länk och gör med den premiär här i tråden!
20220528_173925.jpg

Känns den bra? Har en på gång från Japan som bör anlända till veckan :) Lite orolig över hur stort den bärs 😬
Den känns större än Speedyn, trots en mm mindre diameter.
Tror mycket kan härledas till höjden.
20220528_215827.jpg

Den känns lite topptung tycker jag.
Boettlocket är väl tilltaget och det sjunker inte in i armen som på vissa dinkor, så hela klockan ligger rätt högt uppe.
20220528_215949.jpg

Upplevs lite större än seikos 62-masvarianter i 42mm oxå om man vill ha något mer närbesläktat än handvevad kronograf, men ytters nära.
Mycket närvaro, men inte så det stör.

Kortfattat tycker jag den känns stor för 41mm utan att bli klumpig.

Den känns större än Speedyn, trots en mm mindre diameter.
Tror mycket kan härledas till höjden.
20220528_215827.jpg

Den känns lite topptung tycker jag.
Boettlocket är väl tilltaget och det sjunker inte in i armen som på vissa dinkor, så hela klockan ligger rätt högt uppe.
20220528_215949.jpg

Upplevs lite större än seikos 62-masvarianter i 42mm oxå om man vill ha något mer närbesläktat än handvevad kronograf, men ytters nära.
Mycket närvaro, men inte så det stör.

Kortfattat tycker jag den känns stor för 41mm utan att bli klumpig.
Ja den är rätt hög men får helt enkelt testa, tycker den är riktigt snygg så hoppas man kan bära upp den.

Ja den är rätt hög men får helt enkelt testa, tycker den är riktigt snygg så hoppas man kan bära upp den.
Den är ju absolut inte extrem på något sätt, men för 41mm tar den för sig.
Höjden ger den även en rätt stadig vridring och en djupt försänkt tavla vilket jag tycker är riktigt snyggt.
20220528_221905.jpg

• Like
Reactions: Npd
Hjälp😬 Min ecozilla har stannat, jag har försökt göra ”reset” och laddat den. Vart bör jag skicka den?
innan du lämnar den till Ur&Penn, hur har du laddat den? Du vet att det tar lååång tid att ladda om den blivit helt tömd? Om nu inte det uppladdningsbara batteriet dött...

Skaffade mig en vintage Citizen Seven men hittade inte ett metal armband som passar.
Om ni har tips var man köper retro metal armband med 20mm lugg, men armbandet är 22mm bredd. ( ni vet som det bruka vara på vintage klockor så att bandet blir "sömlös" mot caset )

Har alltid undrat över hur "cuff" armband känns.
Känns lite "skumt", men riktig retro.
Hur tycker ni att det blev?

IMG_1008.JPG

Passar nog bättre till denna klocka, eller?

IMG_1009.jpg

Senast ändrad:
Svarar mig själv här citizen ny2300, som någon målat ny lysmassa på. Vidare verkar va eftermarknad också.

Var är det här för klocka? Köpte den begagnadför väldigt länge sen, hittade den i ett skåp häromdagen. Har googlat men hittar ingen liknande alla jag hittar har 200m på tavlan. Är den nåt ihopplockat tro🧐
DF23C416-6BC4-43E1-981F-76EA29EB155B.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp