• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

D1B46934-48E9-4331-A872-5B11DE16BFFA.jpeg

Hej!
Någon i gruppen som kan hjälpa mig att ställa tiden på denna klockan? Försökt få rätt på den men den går cirka 15 min fel.
använder denna video när jag vill ändra något på min navihawk.
.

Intresserar mig för radiostyrd Citizen, mer dress än tool, max 39 mm boett, max 5 000 kr.
Har ni några förslag?
Verkar väldigt skralt med Citizen under 40 mm utan arabiska siffror?
Den jag hittat heter AS2050-87A men den tillverkas visst inte längre
och verkar slut överallt. Alternativ?
Skärmavbild 2022-05-10 kl. 10.23.31.png

För snart 25 år sedan köpte jag min första Citizen. Jag var så glad över att skaffa en riktigt fin klocka. Normalpris var 1000kr och den var på rea för 600kr. Men våren 2001 gjorde jag misstaget att ha på mig den på arbetet. När jag tog av och skulle damma av arbetsbyxorna så slog bältspännet i glaset så det sprack. Tänkte klockan var så billig att det inte var värt att låta repa den, och hade ingen drulleförsäkring. Har ingen aning var den tog vägen men tror inte jag medvetet har slängt den. Hittade ett foto där klockan är med på. Tyvärr suddigt, men man ser ändå den fina blå urtavlan och att armbandet var delvis guldfärg.
Bilden är tagen 2000.

Screenshot_20220512-213603_Gallery.jpg

Senast ändrad:
Nya Citizen Promaster Dive BN0168-06L som den skulle se ut med stållänk.

Bilagor

• Citizen Promaster Pepsi.png
    Citizen Promaster Pepsi.png
    152.8 KB · Visningar: 10
Min ena Promaster har fått ligga ett tag. Blev sjukt överraskad av att se väldigt mkt fukt/kondens! Har inte haft den i kontakt med vatten förutom dusch och den har aldrig haft kondens innan. Har inte utsatts för kraftiga temperaturväxlingar heller. Det är mkt konstigt hur det spontant har uppstått inomhus.
IMG_20220527_215247.jpg

Hjälp😬 Min ecozilla har stannat, jag har försökt göra ”reset” och laddat den. Vart bör jag skicka den?

Tillbaka
Topp