• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här har du gobiten :)

Ja det var den som jag trodde. Jag tror 38 mm blir för litet🤔

Denna kom nyss hem. Nya verket med hacking och jag e toknöjd! Det enda som är lite synd är att dem slutat med ND markeringarna på gummit 😕
1654601065787.jpeg

Söker en citizen ref i titan. Mörkgrå bezel och arabiska siffror om jag minns rätt. Kvarts sannolikt. Någon?

Denna kom nyss hem. Nya verket med hacking och jag e toknöjd! Det enda som är lite synd är att dem slutat med ND markeringarna på gummit 😕
1654601065787.jpeg
Kul, grattis! Har samma klocka och är supernöjd.

Noterade att de bytt bezel på din jämfört med den jag har. Har också 8204-urverket i min och är tillverkad augusti 2021. Lume-pluppen är större och även triangeln bakom. Samma sak hände min nya JP2000 så verkar vara en trend Citizen kör på just nu. Går mer i linje med deras nyare dykarmodeller.

Kul, grattis! Har samma klocka och är supernöjd.

Noterade att de bytt bezel på din jämfört med den jag har. Har också 8204-urverket i min och är tillverkad augusti 2021. Lume-pluppen är större och även triangeln bakom. Samma sak hände min nya JP2000 så verkar vara en trend Citizen kör på just nu. Går mer i linje med deras nyare dykarmodeller.
Jaha, posta gärna en bild så får jag jämföra :) tror min är från mars 2022 om jag läser av baksidan korrekt? Dock säger tavlan att det är ett 8203 urverk fortfarande ;)
1654615584838.jpeg

Vet inte om dessa har avhandlats här redan, men ser riktigt skoj ut (bortsett från 40mm boetterna, tyvärr).
Gula var ruskigt trevlig, men den hade gärna varit 36-37mm.
CITIZEN-TSUYOSA-Collection-accessible-automatic-integrated-bracelet-watch-spoty-chic-1970s-5.jpg
Gillar dem, tycker de fått till designen riktigt bra. Möjligen lite stor då, men man skulle vilja testa den på armen, kan ju upplevas annat än måtten i teorin säger.

Vet inte om dessa har avhandlats här redan, men ser riktigt skoj ut (bortsett från 40mm boetterna, tyvärr).
Gula var ruskigt trevlig, men den hade gärna varit 36-37mm.
CITIZEN-TSUYOSA-Collection-accessible-automatic-integrated-bracelet-watch-spoty-chic-1970s-5.jpg
Förstor, då är den här finare och bättre mått, ja köpte båda svarta å vita
C5A5B4DC-4EC5-4F66-95C4-7C52E6458706.jpeg
36649719-AEC0-466B-B5D7-3FE287C37894.jpeg

Tillbaka
Topp