• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Riktigt nöjd med denna:)
A36AD757-F7CB-4242-98C5-079CC1B12C3C.jpeg

Haft tvĂ„ Citizen m det urverket senaste Ă„ret och bĂ€gge har gĂ„tt rĂ€tt bra, omkring -5 sekunder/dygn vilket iallfall jag tycker Ă€r good enough. Överlag brukar Citizen erbjuda vĂ€ldigt bra kvalitetskĂ€nsla för pengarna, Ă„ dessa lĂ€r inte vara nĂ„t undantag.

Har lĂ„ngt tillbaka haft bĂ„de Autozilla och Ecozilla och saknar dem ibland. DĂ€rför fick det bli ett impulsköp av den hĂ€r nu efter att jag sett den i trĂ„den. Bara att vĂ€nta och se vad jag har köpt 

BN0225-04L, bilder och omdöme kommer förstĂ„s nĂ€r den anlĂ€nt 🙂

CC97DAB2-EBA7-4F0C-90E0-5F7015F33FE2.jpeg

Efter man köpt den hÀr Àr man sugen pÄ Grand Seiko
20221015_100434.jpg

Den dÀr e sÄ jÀkla fin. Har i bakhuvudet att det kanske Àr den enda klocka jag skulle behöva. One gubbklocka to rule them all, i en prisklass jag tycker Àr rimlig. Ser ut att ha perfekta format i min vÀrld. Har dock aldrig klÀmt pÄ en irl.

Den dÀr e sÄ jÀkla fin. Har i bakhuvudet att det kanske Àr den enda klocka jag skulle behöva. One gubbklocka to rule them all, i en prisklass jag tycker Àr rimlig. Ser ut att ha perfekta format i min vÀrld. Har dock aldrig klÀmt pÄ en irl.
Jag Àr riktig nöjd klockan. Enda som jag inte gillar 100% Àr male endlinks.

I gĂ„r kom den, ”Whale Shark” BN0225-04L. Snabb och sĂ€ker leverans frĂ„n Tyskland via Chrono24. Första intrycken Ă€r att den kĂ€nns mindre Ă€n mĂ„tten indikerar och att finishen kĂ€nns helt ok för priset. Kronan gĂ€ngar fint och instĂ€llningarna kĂ€nns bra. Vridningen klickar bra (60 lĂ€gen) men har vĂ€l lite ”billig” kĂ€nsla. Bandet fungerar bra, men Ă€r rĂ€tt klumpigt. NĂ„ja, nu provar jag nĂ„gra dagar, fĂ„r se hur det kĂ€nns, nöjd sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt 🙂

A59D8FAB-7DA5-4B84-9C52-22EE952CACC6.jpeg
9483F463-C1D3-428C-A21E-2A9D621637F9.jpeg

Urverket Àr vÀl frÄn 70-talet sÄ ingen modern pjÀs. Inget illa om 70-talet men dessa lÀr ju inte vara regulerade (speciellt inte till priset de sÀljs för) sÄ förvÀnta dig inte nÄgon precision.
RÀtt snygga dÀremot!
KÀlla? Skulle vara intressant att lÀsa om det :)

KÀlla? Skulle vara intressant att lÀsa om det :)

Urverket Àr baserat pÄ Citizen/Myota 82** som lanserades pÄ 70-talet. Har vÀl slÀpps lite vidareutvecklar under Ären men verkar va samma urverk i grunden.

Tillbaka
Topp