Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gör inte ytbehandlingen det mycket svårare att polera metallen, vid t.ex. service?Hoppas duratectbehandlingen på stål är lika bra som den på titanet. Det finns en god chans att denna klocka alltså kan betraktas som repfri.
Gör inte ytbehandlingen det mycket svårare att polera metallen, vid t.ex. service?
Fina bilder på fin klocka. Nu återstår bara att den tickar +/-0 i alla positioner . Vore kul om de var bäst på det mekaniska också.Lugnt här idag så lägger upp lite bilder på min nya automatiska The Citizen
Riktigt fin klocka. Boettformen och poleringen (enligt japansk zarahatasamsam-teknik) påminner lite om Grand Seiko (kanske inte så lite...)
Glasbaksidan och verket ser ut som skit. Eller ja inte riktigt skit kanske. Men en snygg stålbaklucka hade varit bättre.
Länken är riktigt bekväm.
Hoppas duratectbehandlingen på stål är lika bra som den på titanet. Det finns en god chans att denna klocka alltså kan betraktas som repfri.
Här kan man läsa mer. Google translate hjälper
http://citizen.jp/s/product/the-citizen/index.html
Ska ta några bilder på denna sida by side med storebror vitguld framöver.
Fina bilder på fin klocka. Nu återstår bara att den tickar +/-0 i alla positioner . Vore kul om de var bäst på det mekaniska också.
En annan sak som just slog mig, är din vitguldare också duratectad?
1970-talet? Är du helt säker på det? Jag kan nästan inget om dessa klockor, men på designen skulle jag gissa tidigt 1990-tal, eller sent 1980-tal? Om lite nyare ändå?Citizen från 70-talet.
Nu på Köp och Sälj om någon är intresserad. Bara dra ett PM. Öppen för byten.
Köpte den som 70-tal men har efter information från annan medlem ändrat i annonsen. Klockan är nu såld.1970-talet? Är du helt säker på det? Jag kan nästan inget om dessa klockor, men på designen skulle jag gissa tidigt 1990-tal, eller sent 1980-tal? Om lite nyare ändå?
Inte 70-tal. Men cool!Citizen från 70-talet.
Nu på Köp och Sälj om någon är intresserad. Bara dra ett PM. Öppen för byten.
Kan vara att den ena står det " japan made" på och den andra, ihopmonterad i typ singapore, vet att det var liknande när jag letade excalibur.Kan någon hjälpa mig med detta ev dilemma ?! =)
Vad är skilnaden mellan dessa ur?
BN0151-17L samt BN0151-09L
De verkar vara olika prisättning på dem men hittar ingen skillnad, tacksam för svar =)!!
Hehe faktiskt har jag kikat på din, men blev precis som du verkar av din annonstråd, lite sugen på en med blåurtavla, då de flesta ur jag har är svart eller går i svart.Kan vara att den ena står det " japan made" på och den andra, ihopmonterad i typ singapore, vet att det var liknande när jag letade excalibur.
Köp min ny0040 istället
Kan någon hjälpa mig med detta ev dilemma ?! =)
Vad är skilnaden mellan dessa ur?
BN0151-17L samt BN0151-09L
De verkar vara olika prisättning på dem men hittar ingen skillnad, tacksam för svar =)!!
Kan inte ge svar på din fråga. Däremot kan jag säga att jag tycker att BN0151 är en riktigt cool modell. Extra bra att det är en Eco-Drive quartz vilket medför pålitlighet, stryktålighet, bekvämlighet (den stannar inte om du inte bär den konstant) och exaktare tidhållning. Kanon helt enkelt!
Många håller med mig då den tex är en storfavorit på Watchuseek. Här är en länk till en 255-sidig tråd om modellen:
http://forums.watchuseek.com/f21/ne...ional-diver-bn0151-09l-some-pics-1501938.html
Du hittar kanske svaret på din fråga i den tråden.
ingen som har lite bilder från Basel?
den nya supertunna vill man ju gärna kika närmre på
deras monter med alla urverken verkar cool,,,
Toppen!
De har offrat "några" urverk för att kunna ha en av de absolut coolaste montrarna på mässan.
Cool som satan innuti också. Hit in är det inte lätt att komma, enda återförsäljaren i Sverige är Ur&Penn och de roligaste modellerna stannar som ni vet i Japan.
Notera EU-priser, dessa skulle alltså rent teoretiskt kunna komma till Sverige (men gör troligtvis inte det). Radiokontrollerad titanklocka med safirglas för småpengar.
Like!
Urverket är 1mm tjockt, boetten precis under 3mm, så tunn att spännet är tjockare än boetten. Kan inte påstå att det satt grymt på handleden men jäkligt cool är den.
Köp när den släpps, lär gå att få billigt från Japan.Fan vad jag gillar de tunna!
Urverket är 1mm tjockt, boetten precis under 3mm, så tunn att spännet är tjockare än boetten. Kan inte påstå att det satt grymt på handleden men jäkligt cool är den.
Tråkigt att Ur&Penn sabbat märket för den svenska marknaden, tyvärr tror jag det dröjer minst 5 år till innan vi ser de där i Sverige.Surfar runt lite på citizen.jp (mest randomly för man hajar inte ett skvatt) och hittar den här. The Citizen AQ4000-51L. Hade varit intressant att se den irl...
http://citizen.jp/product/the-citizen/lineup/detail/index.html?seihin_no=AQ4000-51L
Lånade bilder
Surfar runt lite på citizen.jp (mest randomly för man hajar inte ett skvatt) och hittar den här. The Citizen AQ4000-51L. Hade varit intressant att se den irl...
http://citizen.jp/product/the-citizen/lineup/detail/index.html?seihin_no=AQ4000-51L
Lånade bilder
Tråkigt att Ur&Penn sabbat märket för den svenska marknaden, tyvärr tror jag det dröjer minst 5 år till innan vi ser de där i Sverige.
Köp när den släpps, lär gå att få billigt från Japan.