OxleyStateHigh
Silver
?Får inte upp bilderna lägg gärns in en hät iaf så man slipper länken
Prova en bildgoogling
Chronomaster HEQ Active Line CTQ57
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
?Får inte upp bilderna lägg gärns in en hät iaf så man slipper länken
Gör Citizen alla sina armband själva? Jag tycker personligen att Ti-armbandet i The Citizen Chronomaster är ganska likt det i Seiko GS Ti-modellerna.
Ok?
Prova en bildgoogling
Chronomaster HEQ Active Line CTQ57
Riktigt bra! Tung duo nu.Fortsätter min jakt på halvobskyra citizens
Här är en rolig variant. Ganska ovanlig är ett understatement. Fast går att köpa ny i Japan. Men tydligen ingen storsäljare då även de flesta japaneser verkar föredra seiko framför Citizen.
Det är alltså en The Citizen, fast automatisk. Och i stål med duratectbehandling.
Riktigt lyckad klocka!
Plus:
Stål med duratectbehandling. Citizens hårdhetsbehanling är hundra gånger bättre än Seikos.
Sunburst-tavla.
Boett som är både borstad och zarashustru-polerad enligt dem själva.
Parallalalalalaxböjd sekund.
Superfetbra AR.
Polerade fasade kanter på visarna
Snygg datumfont.
Stabil skruvad länk som är femdelad och bekväm. Gjutet spänne.
Bra storlek på 37,5mm
Ingen lume
10 års garanti.
Minus
Glasbaksida som visar ett verk som inte är imponerande
Ingen dekor på kronan
Ingen lume
10 års garanti bara i Japan...
Ska ta lite riktiga bilder framöver.
Mer detaljerad info:
http://citizen.jp/s/product/series8/lineup/detail/index.html?seihin_no=NA0000-59B
Bekväm som satan.
Fortsätter min jakt på halvobskyra citizens
Här är en rolig variant. Ganska ovanlig är ett understatement. Fast går att köpa ny i Japan. Men tydligen ingen storsäljare då även de flesta japaneser verkar föredra seiko framför Citizen.
Det är alltså en The Citizen, fast automatisk. Och i stål med duratectbehandling.
Riktigt lyckad klocka!
Plus:
Stål med duratectbehandling. Citizens hårdhetsbehanling är hundra gånger bättre än Seikos.
Sunburst-tavla.
Superfetbra AR.
Snygg datumfont.
Bra storlek på 37,5mm
Ingen lume
10 års garanti.
Minus
Ingen dekor på kronan
Ingen lume
Mer detaljerad info:
http://citizen.jp/s/product/series8/lineup/detail/index.html?seihin_no=NA0000-59B
Bekväm som satan.
riktigt snygg dendär!Fortsätter min jakt på halvobskyra citizens
Riktigt lyckad klocka!
Plus:
Sunburst-tavla.
Superfetbra AR.
Snygg datumfont.
Bra storlek på 37,5mm
Ingen lume
10 års garanti.
Minus
Ingen dekor på kronan
Ingen lume
Mer detaljerad info:
Bekväm som satan.
Riktigt bra! Tung duo nu.
Duratect-behandlingen är ju ett magiskt påfund av Citizen.
Meddela gärna hur den presterar gångmässigt när du fått någon känsla för det.
Fortsätter min jakt på halvobskyra citizens
Fin klocka! Men varför fräser / stansar de inte ut länkbitarna? All den där böjda metallen, varför? Och som du säger, varför osignerad krona?
Jag försöker hitta länk till fabriksbesök som någon på ett svenskt forum gjorde på Seiko och eller om det var Citizen för något några år sedan. Jag har ingen tur med google, någon som minns?
Jo, den var det nog jag tänkte på, Tack! Synd att så många bilder börjat falla bort. Jag antar att @Molle har rensat på sitt foto-sharing-konto?
Fin klocka! Men varför fräser / stansar de inte ut länkbitarna? All den där böjda metallen, varför? Och som du säger, varför osignerad krona?
Det är solida länkbitar. Inte vikta.
Vikta kanske var lite väl enkelt "uttryckt". Vad jag kan se på fotot av din stålklocka är det samma design som min i Ti. Jag skulle kanske inte kalla det för solid?
Sett till varje "bit" i armbandet:
De polerade bitarna är tydligt enskilda, i alla fall på undersidamn, jag vet inte om de är lösa. Syns som de små "bitarna" på baksidan till "höger och vänster". Sedan har vi de huvudsakliga delarna i varje länkbid. En centerbit och sedan två enskilda bitar höger vänster. Dessa två höger vänster bitar sitter ihop via en sammandbindare, som ligger i en slits i mittenbiten. Här undrar jag hur biten sitter fast i slitsen. Svetsning? Lim? Eller vikning?
Är det inte den som visades på Basel nu?Jag tycker denna är riktigt bra! Någon som har info?
Är det inte den som visades på Basel nu?
Gillar den ultratunna btw!
I samband med 40-årsjubileet av den första EcoDriveklockan så släpper de nu både den ultratunna(2,98mm!) One och satellite wave som ska ställa om sig på 3 sekunder. Verkar som att Citizen är på gång!Jo jag tror det! Men hittar ingenting om storlek och pris etc. Skulle vara lite intressant
39,4mm på länk tror jag det var..Jo jag tror det! Men hittar ingenting om storlek och pris etc. Skulle vara lite intressant
39,4mm på länk tror jag det var..
Hittade en bra länk om den nya satelitklockan!
http://www.watchtime.com/wristwatch...co-drive-satellite-wave-world-time-gps-watch/
Två färgsättningar. Gillar den guldiga. Ännu mer vintage -stuk!
Precis som du säger, den med grå tavla har ännu mer sköna retrovibbar. Måste googla efter fler bilder...Hittade en bra länk om den nya satelitklockan!
http://www.watchtime.com/wristwatch...co-drive-satellite-wave-world-time-gps-watch/
Näe, tyvärr, har letat och hittade bara det här:Satellitklockan verkar ju riktigt prisvärd. Bra mycket billigare än Seiko Astron tror jag? Och funktionen verkar ju snarlik.
Har ni lyckats hitta storlek på den?
Näe, tyvärr, har letat och hittade bara det här:
"Citizen has oddly left out the size of the CC3020-57L, but Ariel was able to get some hands-on time with a pre-production prototype and you can see that it is very wearable and not too thick."
Copypastat härifrån:
http://www.ablogtowatch.com/citizen-satellite-wave-world-time-gps-cc3020-57l-watch/
Ja jag är väldigt nyfiken på den gråtavlade. Cool idé att gå runt med så mycket modern teknologi på armen "dolt" i en klocka som på håll ser ut att vara 30 år gammal.Tack för det. Sjukt eg att man kan få in sådan teknologi i en (inte ful) klocka för 1000 dollars.
Verkar ju vara vettig i storlek men skall bli intressant att se mm-siffror.
Hittade en bra länk om den nya satelitklockan!