• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ny0040-09w_1_1_1.jpg Vad tycker ni om denna klocka? En Citizen Ny0040-09WB!

Har ni några direkt erfarenheter och tankar?
Jag själv har suktat efter denna ett tag då jag är en riktig sucker för lume och just denna modell levereras med full-lume tavla. Har en säljare här på KS som säljer denna för runt 1400kr, är den värd pengarna?

Med vänlig hälsning
Har haft en. Värdelöst med full lume på tavlan om man har visare med lume, gör att klockan blir oläsbar. Moddade min med helsvarta visare och dp blev den riktigt cool.

Har haft en. Värdelöst med full lume på tavlan om man har visare med lume, gör att klockan blir oläsbar. Moddade min med helsvarta visare och dp blev den riktigt cool.
Ja jag såg att du har nämnt det tidigare i denna tråd men har även sett den när jag browsat K&S! Jag tycker att den är snygg både utan full lume och med lume men jag tror det blir den vanliga. Dels för det du säger att den blir oläsbar sen kan jag ana att den är opraktisk till vissa kläder etc. Men snygg sommarklocka överlag :)

Hallå Citizen-typer

Min första post här, jag brukar mest hålla till i landsfränden Seiko tråden. De senaste dagarna har jag börjat få sug efter en PMX56-2811. En av de snyggaste dykarna jag sett! Är det någon som har erfarenhet av den? Framförallt undrar jag om den bärs den mindre än en SKX007?

image.jpg
Stulen bild...

Senast ändrad:
Hallå Citizen-typer

Min första post här, jag brukar mest hålla till i landsfränden Seiko tråden. De senaste dagarna har jag börjat få sug efter en PMX56-2811. En av de snyggaste dykarna jag sett! Är det någon som har erfarenhet av den? Framförallt undrar jag om den bärs den mindre än en SKX007?

image.jpg
Stulen bild...
Grym! Ett stycke titan, lagom stor. Måste kollas upp

Hallå Citizen-typer

image.jpg
Stulen bild...
Bra fråga. Jag höjer ett varningens finger för kronan som set ut att bli en riktig handlovsnötare. Beror helt på boettlocket...

Hallå Citizen-typer

image.jpg
Stulen bild...
Har stött på bilder på den där modellen tidigare, blev lite nyfiken men kom aldrig till köp. Det finns även en närbesläktad modell PMX56-2812 "halvpepsi"...

pmx56-2812.jpg

Som sagt, coolt med monocoque, titan och verkar vara en behändig storlek. :)

Higuchi har svarat. Den är förstås inte i produktion länge och enligt dem svår att få tag i. Jakten fortsätter på begagnatmarknaden.

ingen som har lite bilder från Basel?
den nya supertunna vill man ju gärna kika närmre på:hungry:
deras monter med alla urverken verkar cool,,,
img_6_1369298871_1f24077698e46997d32d6b5f9d7284b6.jpg

Gör Citizen alla sina armband själva? Jag tycker personligen att Ti-armbandet i The Citizen Chronomaster är ganska likt det i Seiko GS Ti-modellerna.

Tillbaka
Topp