• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

15,5cm handled

IMG_1197.jpeg

IMG_1198.jpeg
Inte så dum den där!

Jag har lagt ut min Citizen Super Titanium till försäljning om någon är intresserad 😊
IMG_0274.jpeg

Fortsatt oerhört nöjd, orimligt mkt pang för pengarna. Jäklar så bra Citizens duratectbehandling är, inte en hairline än så länge på vare sig länk eller clap, och jag har vanligtvis svart bälte i små repor från skrivbordsjobb. Danskjäveln har förstås inte återbetalat mig den 5-hundring han lovade mig och har slutat läsa mina meddelanden. Trist och lite förvånande ändå då han verkar va en klockentusiast, men uppenbarligen visste han att han blåste mig på länkbitarna. MarcDam kallar han sig på Tradera om någon är nyfiken. Har skrivit en rad til Tradera då han fick ett bra omdöme av mig innan jag uppmärksammade att det va knas m bitarna jag fick med, men har inte fått återkoppling där heller. Men hur som, klockan är grymt bra.
1000014347.jpg
Dina inlägg här i tråden har verkligen fått upp mina ögon för denna. Lite osäker över storleken bara - upplever du att den bärs stor med tanke på att ändlänkarna är fasta och ökar på lug-to-lug måttet?

Dina inlägg här i tråden har verkligen fått upp mina ögon för denna. Lite osäker över storleken bara - upplever du att den bärs stor med tanke på att ändlänkarna är fasta och ökar på lug-to-lug måttet?
Jo, onekligen gör länken den lite större pga ändlänkarna, men för min del sitter den hur bra som helst ändå. Har handleder på strax över 18cm, men tror mig ha rätt platt handled 😄 Dock märks det hur jäkla smidig den blir på läder när L2L krympe Sen är det faktiskt den minsta klocka jag ägt på länge, bär ofta gärna dykare på 42-43mm så jag vet inte riktigt hur bra jag är som referens egentligen.

Jo, onekligen gör länken den lite större pga ändlänkarna, men för min del sitter den hur bra som helst ändå. Har handleder på strax över 18cm, men tror mig ha rätt platt handled 😄 Dock märks det hur jäkla smidig den blir på läder när L2L krympe Sen är det faktiskt den minsta klocka jag ägt på länge, bär ofta gärna dykare på 42-43mm så jag vet inte riktigt hur bra jag är som referens egentligen.
Jag förstår! Jag har blivit tilldelad handleder modellen mindre dessvärre, men det kan gå.
Har faktiskt övervägt att låta den rulla vidare pga klockdamp, så är du sugen är jag inte omöjlig 🙂 @johanssonjo
Tack för infon, det lockar absolut. Tycker den verkar ticka av de flesta boxar i det jag letar efter. Jag återkommer om det blir aktuellt !

Tjo!

Någon som har erfarenhet av denna eller radiosynkade enheter överlag? Synkar Radio bra i Sverige/Finland när närmaste masten verkar vara i Tyskland?

1722587775765.png

Var och testade Tsuyosa idag för att få en känsla för storleken. Tycker den ser större ut på bilden än vad den kändes i verkligheten. Vad tänker ni - för stor eller ok?
IMG_5853.jpeg

Tjo!

Någon som har erfarenhet av denna eller radiosynkade enheter överlag? Synkar Radio bra i Sverige/Finland när närmaste masten verkar vara i Tyskland?

1722587775765.png
Japp, kontinuerlig utsändning på 77,5 kHz (långvågsbandet) med 50kW sändareffekt från Tyskland. Upp till Umeå brukar man säga att DCF77 når. Jag bor i Mälardalen och det funkar bra här. Dessa klockor brukar vilja autosynka runt 3-tiden på natten om jag inte missminner mig. Ett fönster mot söder är en klar fördel för mottagningen. Sen finns det appar man kan köra på mobilen för att manuellt synka klockan. Det knäpper och har sig i högtalaren. 5:e övertonen till 15,5 kHz blir 77,5kHz. 15,5kHz är hörbart ljud och övertonen på 77,5kHz blir en mycket svag elektromagnetisk (radio)utsändning genererad i mobilhögtalarens magnet/spole, tillräcklig för att klockan ska ta emot den. Det man i praktiken skapar är en lokal piratsändning av DCF77 på 77,5kHz.

Tillbaka
Topp