• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andy7750

Guld
2-Faktor
Fortsätter med denna skönhet 🥰
IMG_1481.jpeg
 

Blackpercy

Silver
2-Faktor
Tack. Ja, där var den ja... ☺️ Funderar lite också på NB6069-53H. Det var så längesen jag köpte sprillans ny klocka, så halva nöjet är funderandet.
1000011041.jpg
Jag är som sagt väldigt nöjd med min. Enda jag möjligen kan anmärka på är låset i länken, men då är jag petig. Lite lite rassligt ibland. Men jag har å andra sidan haft många gånger dyrare klockor med sämre lås, men också billigare med bättre lås.

Om du gillar hur den ser ut så skriv upp den på din short list, Citizen har gjort många rätt här. 😊
 

Mortadella

Basic
2-Faktor
Idag fick Cosmotron från -73 följa med till jobbet. Den har ett ganska kul verk som är el-mekaniskt, dvs ett mekaniskt verk som går på batteri och tickar iväg med 36.000 bph.

Dag och datum sätts med hjälp att att kronan trycks in för att stega sig fram. För att välja vad som ska ändras vänder man "kl 12" alt "kl 6" uppåt. Kl 8 sitter det en knapp som nollställer sekundvisaren.
IMG_20240830_103523~2.jpg
 
Topp