Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har den blåa, postad tidigare i tråden. Mycket nöjd, suverän klocka.Är det någon som har provat den här nyheten, NB6059-57P.
Tack. Ja, där var den ja... Funderar lite också på NB6069-53H. Det var så längesen jag köpte sprillans ny klocka, så halva nöjet är funderandet.Min första automatiska Citizen, Series 8. Känns riktigt bra, tunn, kul boett och trevlig sunburst.
Jag är som sagt väldigt nöjd med min. Enda jag möjligen kan anmärka på är låset i länken, men då är jag petig. Lite lite rassligt ibland. Men jag har å andra sidan haft många gånger dyrare klockor med sämre lås, men också billigare med bättre lås.Tack. Ja, där var den ja... Funderar lite också på NB6069-53H. Det var så längesen jag köpte sprillans ny klocka, så halva nöjet är funderandet.
Den där är grym! Har tittat på den några gånger, men storleken har avskräckt mig. Tror den är 44mm va? Hur känns den på?Ny Citizen! Rejäla grejer. Lite kul med späckhuggaren på baksidan.
46 mm! Jag var också tveksam till storleken. Bandhornen sticker knappt ut och bandet smiter av nedåt direkt vilket gör att den inte känns orimlig på armen. Tycker storleken passar resten av utseendet. Med det sagt gillar jag egentligen små klockor och hade det funnits en version som var mindre hade jag troligen köpt denDen där är grym! Har tittat på den några gånger, men storleken har avskräckt mig. Tror den är 44mm va? Hur känns den på?
Läcker som sören med späckarn indeed! Vad får man pröjse för den pjäsen?Ny Citizen! Rejäla grejer. Lite kul med späckhuggaren på baksidan.
Kring 3000-4000 ny tror jag. Köpte min här. Kul och ful/fulsnygg design med tredimensionell vridringLäcker som sören med späckarn indeed! Vad får man pröjse för den pjäsen?
Ur&penn brukar ju ha "köp 3 betala för 2" under black friday så om många är sugna kan man ju gå ihop ett gäng som vi gjorde förra året när vi köpte 3 Citizen oneTack. Ja, där var den ja... Funderar lite också på NB6069-53H. Det var så längesen jag köpte sprillans ny klocka, så halva nöjet är funderandet.
Har för mig att jag använde naglarna först för att få ner pinnen jämnt på varje sida innan jag sen tog en liten plattmejsel till det sista. Ändlänkarna sitter sen väääldigt tight efteråtTog över vårdnaden av den här idag. Jäkla nöjd, men har ägnat en halvtimme åt att försöka få på länken utan framgång. Aldrig varit med om att det är så tight att få dit ändlänkarna. Nån som monterat länk på denna modell har några magiska tips att dela med sig av?
Försökte faktiskt m naglarna, men gav upp. Verkar tillsynes behöva få ner bägge sidorna av sprintarna samtidigt, hoppas verktyget jag beställde håller måttet. Vägra ge upp och gå till urmakareHar för mig att jag använde naglarna först för att få ner pinnen jämnt på varje sida innan jag sen tog en liten plattmejsel till det sista. Ändlänkarna sitter sen väääldigt tight efteråt
Haha, mina naglar är hårda som plektrum så det gick efter lite våldFörsökte faktiskt m naglarna, men gav upp. Verkar tillsynes behöva få ner bägge sidorna av sprintarna samtidigt, hoppas verktyget jag beställde håller måttet. Vägra ge upp och gå till urmakare
Men du menar att du faktiskt fick dit länken med bandstiften som det ordinarie gummibandet kommer med? Googlat en del och internet verkar mena att det går att beställa ett par bandstift specifika för länken. Verkar va lite fetare, men en halv mm kortare än de som hör till gummit. Vanliga 20 mm jag hade hemma går fint att peta dit, men de är för tunna både i omkrets och topp, så de sitter rassligt, och bandstiften som kom med ordinarie gummit är omöjliga att få dit utan alldeles för mycket våld. Om du klämde dit dem ändå lär du aldrig i h-e få loss länken igen?Haha, mina naglar är hårda som plektrum så det gick efter lite våld
Sorry, trodde du menade original stift till länken! Inte gummi stiftenMen du menar att du faktiskt fick dit länken med bandstiften som det ordinarie gummibandet kommer med? Googlat en del och internet verkar mena att det går att beställa ett par bandstift specifika för länken. Verkar va lite fetare, men en halv mm kortare än de som hör till gummit. Vanliga 20 mm jag hade hemma går fint att peta dit, men de är för tunna både i omkrets och topp, så de sitter rassligt, och bandstiften som kom med ordinarie gummit är omöjliga att få dit utan alldeles för mycket våld. Om du klämde dit dem ändå lär du aldrig i h-e få loss länken igen?
Aha, då förstår jag. Men ska jaga reda på stift som passar länken.Sorry, trodde du menade original stift till länken! Inte gummi stiften
Nä jag köpte den med länken direkt (brukar bli billigare så i slutändan)Köpte du din länk separat? @aquvist Fick du med stift, eller fick du köpa det löst? Och vart isåfall?
Aha, den blå alltså. Min är svart, och tidigare ägare köpte länken separat men fick inte med några bandstift.Nä jag köpte den med länken direkt (brukar bli billigare så i slutändan)