• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klocka är en Eagle 7 från antingen 1976 eller 1986. Gissar på 76?

Har justerat så att den går +2 sek per dygn. Briljant. Tycker också att den gör sig väldigt bra med det petrolblåa armbandet.

IMG_3372.jpeg
 
Däremot är jag allt lite kluven till titan, oerhört lätt och bekvämt men lite racklig känsla är det allt. Ska ge den lite tid men är inte helt övertygad. Får se om den blir kvar.
 
Hittade bandstift som passade bättre, så nu sitter länken bra. Köpte 2.0mm stift m XL-topp från watchwear. Enkelt att montera och sitter tight och fint.
1000017685.jpg

Däremot är jag allt lite kluven till titan, oerhört lätt och bekvämt men lite racklig känsla är det allt. Ska ge den lite tid men är inte helt övertygad. Får se om den blir kvar.

Snyggt, det där blev ju riktigt bra. Håller med om känslan i titanlänk. Har inte ägt någon själv, men varje gång jag testat så har jag först tyckt den känns väldigt konstig i handen innan jag inser att det är just titan och inte stål som jag vant mig vid. Men det handlar nog bara om vana!
 
Däremot är jag allt lite kluven till titan, oerhört lätt och bekvämt men lite racklig känsla är det allt. Ska ge den lite tid men är inte helt övertygad. Får se om den blir kvar.
Vanesak, efter ett tag känns stål tungt och konstigt istället ;) Fördel att det inte är så känsligt för värme/kyla också.
Men jag förstår det du säger ändå, har man däremot lite tjockare länkar så känns dom inte riktigt lika rassliga tycker jag.
 
Precis insett att jag hade otur när jag tänkte när jag monterade bandstiften. Monterade kraglösa stift i min iver, va säker på att jag beställde med krage men icke, och var ivrig att peta dit dem vilket gick jättelätt, men uppenbarligen jättesvårt att få bort 🤦‍♂️ Ibland blir man trött på sig själv 😅 Passar perfekt gör de ändå, så nu får länken sitta där den sitter, gissar på att jag måste knacka av stiften på nåt sätt för att få loss länken om så önskas. Får skylla på att jag legat hemme med feber en vecka, så har inte varit knivskarp i skallen.
 
Precis insett att jag hade otur när jag tänkte när jag monterade bandstiften. Monterade kraglösa stift i min iver, va säker på att jag beställde med krage men icke, och var ivrig att peta dit dem vilket gick jättelätt, men uppenbarligen jättesvårt att få bort 🤦‍♂️ Ibland blir man trött på sig själv 😅 Passar perfekt gör de ändå, så nu får länken sitta där den sitter, gissar på att jag måste knacka av stiften på nåt sätt för att få loss länken om så önskas. Får skylla på att jag legat hemme med feber en vecka, så har inte varit knivskarp i skallen.
Stark sytråd kan fungera med lite teknik och tur när det är dags att ta bort dom
 
Ägde en NY0040 som jag gillade, men jag har grova problem med röd text på tavlor. Gillade inte heller att index var grön/gula. Hittade NY0084, inget fan av grön vridring men allt annat var klockrent. Så detta är en 84 med vridring från 40. Nu är jag nöjd!

Generellt tips bara. Det var ett rent helvete att få av ringen, iaf på mitt ex. Repor skapades, men skitsamma, nu är allt bra!
IMG_4671.jpeg
 
Tillbaka
Topp