• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega87

Rolex
Njuter av mitt senaste Citizen-förvärv! NY0040-09E Pro Master! Bra alternativ till min SKX007:a ;)

IMG_20170327_144722_723.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag har en ny2300 på ingång. Men endast på gummi. Är det någon som vet om man kan få tag på orginallänken någonstans?
Alternativt en aftermarket som funkar bra..
:)

Googlebild:
IMG_8220.JPG
 

Geparden

Audemars
IMG_7818.JPG

Denna Chronomaster åter i tjänst efter att ha blivit bortglömd en tid pgra batteritorsk.

Baklocket satt som berget och det i kombination med att Citizen inte ville vara Jaxa-kompatibla :shifty:, se bild
IMG_7819.JPG gjorde att det blev en del risktagande att fucka upp den ståtliga örnen med repor då endast 2 "piggar" av 3 på boettöppnaren kunde användas, något som min urmakare inte ville riskera att göra.
Med lite beslutsamhet gick det vägen för mig.

För de som är intresserade av innandömet så är A660 precis så sexigt som ett dolt kvalitetsquartz-verk behöver vara
IMG_7783.JPG

Gillar't!
 

martinib

Omega
Grattis! Den där har man sneglat på både en och två ggr, riktigt fin!
Syns örnarna tydligt hela tiden eller är de tydliga bara i vinklar?
You can see the eagles most of the time, but I still find them subtle enough and not distracting. When you get that kind of sunburst effect on the dial, they're more visible on the bright sections than the dark - the photo is a pretty good representation.
 

Geparden

Audemars
I think the newer movements are a little sexier, but like you say, it doesn't matter as it's hidden. Maybe one day I'll be brave enough to take the back off mine.
A660:
pho_quartz_main_A660H.jpg

A010:
pho_eco_main_A010.jpg
Jo, de verkar ha ansträngt sig lite på senaste verket. Finns ju iofs ingen direkt anledning att öppna den dock, tar nog ett tag innan eco-drive kräver något ingrepp.
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
För de som är intresserade av innandömet så är A660 precis så sexigt som ett dolt kvalitetsquartz-verk behöver vara [ATTACH=full skrev:
515320[/ATTACH]
Gillar't!
Det måste nog bli en Chronomaster någon gång. Hade den varit 39-40 hade det varit klockrent!
Men riktigt läcker iaf, och håller tiden :)
 

Kugghjul

Panerai
Hade de 10 gratis-åren gått ut? Varför inte skicka in till Japan och få packningsservice också?

IMG_7818.JPG

Denna Chronomaster åter i tjänst efter att ha blivit bortglömd en tid pgra batteritorsk.

Baklocket satt som berget och det i kombination med att Citizen inte ville vara Jaxa-kompatibla :shifty:, se bild
IMG_7819.JPG gjorde att det blev en del risktagande att fucka upp den ståtliga örnen med repor då endast 2 "piggar" av 3 på boettöppnaren kunde användas, något som min urmakare inte ville riskera att göra.
Med lite beslutsamhet gick det vägen för mig.

För de som är intresserade av innandömet så är A660 precis så sexigt som ett dolt kvalitetsquartz-verk behöver vara
IMG_7783.JPG

Gillar't!
 
Topp