• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fågeln, som också är på boettlocket på vissa Citizen, är väl en "fågel fenix", eller? Den har väl ett C i sig, för Citizen? Men vad har fågeln för vidare betydelse, var när hur?

Nya inköp
IMG_0012.JPG

Satan i perkelä! Det där var en riktig godbit!

Hoppla!
Har den där nån speciell historia med tanke på tavlan och symbolen?

Limited edition, 200 st. Tror den är första ecodrive The Citizen med chronomaster på tavlan.

Grattis!! Gillar tavlan skarpt.

Riktigt fin klocka! Kul med sådana rariteter som är både ovanliga och snygga.

Tjaba! Min första klocka någonsin, citizen ecodrive sapphire wr100. Brände nästan hela min första sommarjobbslön på denna och använder den fortfarande med jämna mellanrum! Köpte den för 14 år sedan och den har fortfarande aldrig slutat gå eller hålla tiden :)
20170415_090521.jpg

/ Jonas

D
Tjaba! Min första klocka någonsin, citizen ecodrive sapphire wr100. Brände nästan hela min första sommarjobbslön på denna och använder den fortfarande med jämna mellanrum! Köpte den för 14 år sedan och den har fortfarande aldrig slutat gå eller hålla tiden :)
20170415_090521.jpg

/ Jonas
De där dör aldrig. Min första Eco-drive fyllde 20 i år.

Den enda Citizenen jag äger. Nu på Spa, snart hemma där en NOS länk väntar. Har saknat den. En del tycker de är fula, jag tycker de är hur grymma som helst. En no nonsense pjäs passande den verksamhet de användes i.

CV1.jpg

CV2.jpg

CV3.jpg

CV4.jpg

Bilderna tagna av mekanikern Duncan H.

Hade de 10 gratis-åren gått ut? Varför inte skicka in till Japan och få packningsservice också?
Tanken fanns men det kändes för mycket meck för ett simpelt batteribyte.
Fågeln, som också är på boettlocket på vissa Citizen, är väl en "fågel fenix", eller? Den har väl ett C i sig, för Citizen? Men vad har fågeln för vidare betydelse, var när hur?
Örnen dök upp iom att finlinjen Chronomaster lanserades '67. Den har ändrat design under tiden.

Tanken fanns men det kändes för mycket meck för ett simpelt batteribyte.

Örnen dök upp iom att finlinjen Chronomaster lanserades '67. Den har ändrat design under tiden.
Ja, men man får väl packningsbyte och kalibrering (?) via japanbesöket? Lär ju inte vara superlätt att få ny krona + rätt packning till en Chronomaster i Europa.

Tillbaka
Topp