• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Geparden

Audemars
Som @martinib nämnde tidigare,
Ballt att index "svävar" över tavlan. :borg:

Väldigt mycket GS över visarna. Har de samma utmärkta finish månntro...
Har noterat den "svävande" texten på fler av senaste generationer tavlor. Måste vara en genomskinlig typ sandwich-tavla med text och index på toppen av dem. Ser så ut mot rehaut/chapter-ringen också som inte går hela vägen ner.
IMG_8253.JPG

Finish ligger bra till enligt mina jämförelser.
 

Case

Panerai
Jamendåså. 1,5 arbetsdag tog leverans från Japan. Inkl postnords velande.

Fan va fin den är.
Nästan perfekt. Målad index kl 3 är lite fattigt. Men det är ju bara en Citizen så vad kan man räkna med?

nnvMPF.jpg

nnvJOi.jpg


Det är fränt att betala skatt...

nnvKNw.jpg
Fruktansvärt ball. Vad blir totalpriset ungefär? En Chronomaster skulle kunna vara ett alternativ till 40årsklockan för mig. Den slåss mot gamla Omega AT quartz eller SBGX061/063...
 

john b

Rolex
Fruktansvärt ball. Vad blir totalpriset ungefär? En Chronomaster skulle kunna vara ett alternativ till 40årsklockan för mig. Den slåss mot gamla Omega AT quartz eller SBGX061/063...

Totalpriset på en ny sådan här är väsentligen mer än en sbgx061 tyvärr. Även om du köper Seikon sprillans i butik i Sverige. List är 330 000 yen. Moms tillkommer vid import.
 
Topp