• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har bestämt mig för den blåa varianten istället för den svarta, precis som Barbababa. Den har ett finare djup i tavlan i blått. Tycker länken fungerar, men är inte helt frälst heller :)
Jag tycker länken funkar ganska bra väl på armen. Den är lite okonventionell, men passar klockan, tycker jag. Nu är det ju farsgubben som har den, och han säger varje gång vi ses hur bekväm den är :) Så som present var den lyckad :happyhappy:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Här kommer den! Jag har ca 17,5 cm handled, som referens.
Campanola.jpg
WOW! Vilket bojsänke, Casio Mr-G släng dig i väggen :D
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

Borone

Cartier
2-Faktor
Testade Campanolan på jobbet igår. Reaktion: "Oj, wow!" Inte en klocka att flyga under radarn med direkt... Känner också att den möjligtvis är lite för (!) mycket "Oj, wow!" för mig. Börjar redan få second thoughts. Kanske flippar den direkt och skaffar en ctq57-0933 istället; Chronomaster med svart tavla. Har sett en liknande referens i en cool setup med ett svart Sinn silikonarmband och tänkte att det bandet kan funka till en Chronomaster med lume också?
 
Senast ändrad:

Kugghjul

Panerai
Testade Campanolan på jobbet igår. Reaktion: "Oj, wow!" Inte en klocka att flyga under radarn med direkt... Känner också att den möjligtvis är lite för (!) mycket "Oj, wow!" för mig. Börjar redan få second thoughts. Kanske flippar den direkt och skaffar en ctq57-0933 istället; Chronomaster med svart tavla. Har sett en liknande referens i en cool setup med ett svart Sinn silikonarmband och tänkte att det bandet kan funka till en Chronomaster med lume också?
Det bandet är för tjockt. Då får du ta hirsch pure istället, som dock kan vara lite väl tunt...
 

Kugghjul

Panerai

Fin samling!

Men det är väl bara 3 HAQ där?
Sekios GPSklocka: Accuracy: +/-15 seconds per month
Citizens GPSklocka: Accurate to plus or minus five seconds per month (when not receiving)

Snygg Citizen

http://www.citizen-me.com/sw/#/home

http://www.seiko-astron.com/


På tal om världstid, vet någon om det finns en japansk worldtime med så klassiskt utseende som möjligt? Där world-time-funktionen är som Pateks klassiska, dvs att den snurrar och visar tiden i olika städer hela tiden. För om jag förstår det rätt @BarbaBaba så ser man inte direkt tiden (utan att räkna) i tex NY med din klocka, om huvudvisarna är inställda på svensk tid?
DSC00551.jpg


Någon som sett den där Erik som gjort youtubefilmen här på forumet? Han är från sverige enligt about på youtube.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fin samling!

Men det är väl bara 3 HAQ där?
Sekios GPSklocka: Accuracy: +/-15 seconds per month
Citizens GPSklocka: Accurate to plus or minus five seconds per month (when not receiving)

Snygg Citizen

http://www.citizen-me.com/sw/#/home

http://www.seiko-astron.com/


På tal om världstid, vet någon om det finns en japansk worldtime med så klassiskt utseende som möjligt? Där world-time-funktionen är som Pateks klassiska, dvs att den snurrar och visar tiden i olika städer hela tiden. För om jag förstår det rätt @BarbaBaba så ser man inte direkt tiden (utan att räkna) i tex NY med din klocka, om huvudvisarna är inställda på svensk tid

Någon som sett den där Erik som gjort youtubefilmen här på forumet? Han är från sverige enligt about på youtube.
Ja, det är bara 3HAQ, men nu var det att nära ocd´n jag syftade på ;)
Angående Astron så finns det fler sätt att kolla världstid. Ett sätt är att dra ut kronan och ställa sekundvisaren på den stad du vill till, och sedan vänta dom sekunder det tar för klockan att själv ändra tiden, brukar som mest ta upp till 30 sek. Ett annat är förstås att räkna själv. Det som är det coola är (tredje sättet) ju att den ställer in sig när du är där irl, när du kliver av planet i Tokyo :happyhappy:
 

Brunleif

Panerai
Förköpte mig på en 52-0110 igår, alldeles för dyrt för en klocka i så dåligt skick, men sånt är livet. Till saken, glaset är i princip obrukbart på klockan, tips på var jag kan köpa ett nytt? Hittade safirglas på bukten, men det var väl knappast safirglas när klockan var ny? Finns det vanliga mineralglas/plastglas till dessa att hitta?
 

Sorubim

Audemars
Förköpte mig på en 52-0110 igår, alldeles för dyrt för en klocka i så dåligt skick, men sånt är livet. Till saken, glaset är i princip obrukbart på klockan, tips på var jag kan köpa ett nytt? Hittade safirglas på bukten, men det var väl knappast safirglas när klockan var ny? Finns det vanliga mineralglas/plastglas till dessa att hitta?

Grattis, du har ju köpt en riktigt trevlig dinka! Jag skulle också behöva ett glas av originalmodell till min.
Har du några bilder på klockan?
 
Topp