• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Borone

Cartier
2-Faktor
Skulle egentligen sålt Campanolan innan jag köpte en ny Citizen, men idag fick jag hem min nya The Citizen Chronomaster ctq57-0933. (Campanolan är fortfarande till salu...) Funderade först på att bya till ett gummistrap med curved ends, men den här originallänken känns klockren. Tror jag behåller den.
IMG_3211.JPG
IMG_3212.JPG
 

Brunleif

Panerai
Skulle egentligen sålt Campanolan innan jag köpte en ny Citizen, men idag fick jag hem min nya The Citizen Chronomaster ctq57-0933. (Campanolan är fortfarande till salu...) Funderade först på att bya till ett gummistrap med curved ends, men den här originallänken känns klockren. Tror jag behåller den.
IMG_3211.JPG
IMG_3212.JPG
Wow, sjukt snygg!
 

john b

Rolex
Skulle egentligen sålt Campanolan innan jag köpte en ny Citizen, men idag fick jag hem min nya The Citizen Chronomaster ctq57-0933. (Campanolan är fortfarande till salu...) Funderade först på att bya till ett gummistrap med curved ends, men den här originallänken känns klockren. Tror jag behåller den.
IMG_3211.JPG
IMG_3212.JPG

Den där är riktigt bra! Gillar länken
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Skulle egentligen sålt Campanolan innan jag köpte en ny Citizen, men idag fick jag hem min nya The Citizen Chronomaster ctq57-0933. (Campanolan är fortfarande till salu...) Funderade först på att bya till ett gummistrap med curved ends, men den här originallänken känns klockren. Tror jag behåller den.
IMG_3211.JPG
IMG_3212.JPG
Mycket bra!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Härliga klockor men kanske lite för lika varandra?! Jag överväger iaf att rösta ut den ena. Inte helt lätt att välja bara...
IMG_3225.JPG
Båda har ju sin charm :D Men, om det var jag, behåll ctq57-0933an. Även om det är snyggt med svart datumfönster så är den ju snyggare utan power reserv tavlan och med lume i visarna. Men bara om en måste lämna ;)
Grattis btw :cigar:
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Båda har ju sin charm :D Men, om det var jag, behåll ctq57-0933an. Även om det är snyggt med svart datumfönster så är den ju snyggare utan power reserv tavlan och med lume i visarna. Men bara om en måste lämna ;)
Grattis btw :cigar:
Tackar! Ja, jag lutar nog åt det hållet också, men mest för att jag haft den andra ett tag nu och det är ju roligt med någonting nytt. Den andra fick jag som sagt idag, så den har jag inte hunnit "känna in" ännu. Skillnaderna är annars länken, välvt vs. plant glas, lume vs inte lume, struktur på tavlan vs blank, power reserve vs inte...och så färgen då på datumfönstret. Skulle tro att de har olika ytbehandlig också, men det är svårt att avgöra med blotta ögat. Ingen av klockorna har några bruksspår att tala om, så det är omöjligt att jämföra. Jag får nog sova på saken.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tackar! Ja, jag lutar nog åt det hållet också, men mest för att jag haft den andra ett tag nu och det är ju roligt med någonting nytt. Den andra fick jag som sagt idag, så den har jag inte hunnit "känna in" ännu. Skillnaderna är annars länken, välvt vs. plant glas, lume vs inte lume, struktur på tavlan vs blank, power reserve vs inte...och så färgen då på datumfönstret. Skulle tro att de har olika ytbehandlig också, men det är svårt att avgöra med blotta ögat. Ingen av klockorna har några bruksspår att tala om, så det är omöjligt att jämföra. Jag får nog sova på saken.
Är AQ´n 40mm?
 

Geparden

Audemars
Skulle egentligen sålt Campanolan innan jag köpte en ny Citizen, men idag fick jag hem min nya The Citizen Chronomaster ctq57-0933. (Campanolan är fortfarande till salu...) Funderade först på att bya till ett gummistrap med curved ends, men den här originallänken känns klockren. Tror jag behåller den.
IMG_3211.JPG
IMG_3212.JPG
Fan va fint! Den där boetten är den bästa.
 

JB_XII

Rolex
Goddagens! Jag snubblade över denna klockan och tänkte att den passar in i tråden :) Verkar vara ett 6900-urverk i den. Klockan fungerar och trummar på. Någon som vet något mer om klockan?


IMG_4775.JPG
IMG_4773.JPG
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Fortsätter utöka Citizen-beståndet. Skaffade två väldigt lika dressare men ändå inte, boetten skiljer sig och så har den äldre proof/parawater-märkning. Urtavlan skiljer sig lite också. Ena från 73 (vänster) andra 71 (höger). Köpte två då dessa modeller delar länk och den jag egentligen ville ha (vänster) saknade länk.

Den högra kommer säljas om en vecka eller så när jag hunnit se om den går tillräckligt bra.

IMG_0822.JPG
 

Brunleif

Panerai
Ja den ser ju inte direkt ut att ha blivit polerad i överflöd :D
Tror den blir kanon efter service och glasbyte. Får köpa ett safir i värsta fall
Skulle enligt säljaren gå ca 5 sekunder och sen stanna.
Har haft den hela dagen och den har inte tappat märkbart mot quartzaren jag ställde den mot. Har gjort ett ganska misslyckat försök att polera glaset.
Men ska sätta 2000 våtpapper på skruvdragaren imorgon och gå lös så får vi se vad som händer. Det värsta som kan hända är att jag får byta till safirglaset jag köpte.
Tänker ändå skicka iväg klockan på service, det här blir en keeper!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Fortsätter utöka Citizen-beståndet. Skaffade två väldigt lika dressare men ändå inte, boetten skiljer sig och så har den äldre proof/parawater-märkning. Urtavlan skiljer sig lite också. Ena från 73 (vänster) andra 71 (höger). Köpte två då dessa modeller delar länk och den jag egentligen ville ha (vänster) saknade länk.

Den högra kommer säljas om en vecka eller så när jag hunnit se om den går tillräckligt bra.

IMG_0822.JPG

Grymt cool typsnitt på Citizen!
 
Topp