För kännedom. Det är samma safirglas som säljs på bukten."Crystaltimes" nämns i den här tråden, ifall du inte sett redan.
https://klocksnack.se/threads/citizen-150m-parawater-68-5372-före-efter.76038/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För kännedom. Det är samma safirglas som säljs på bukten."Crystaltimes" nämns i den här tråden, ifall du inte sett redan.
https://klocksnack.se/threads/citizen-150m-parawater-68-5372-före-efter.76038/
Wow, sjukt snygg!Skulle egentligen sålt Campanolan innan jag köpte en ny Citizen, men idag fick jag hem min nya The Citizen Chronomaster ctq57-0933. (Campanolan är fortfarande till salu...) Funderade först på att bya till ett gummistrap med curved ends, men den här originallänken känns klockren. Tror jag behåller den.
Skulle egentligen sålt Campanolan innan jag köpte en ny Citizen, men idag fick jag hem min nya The Citizen Chronomaster ctq57-0933. (Campanolan är fortfarande till salu...) Funderade först på att bya till ett gummistrap med curved ends, men den här originallänken känns klockren. Tror jag behåller den.
Mycket bra!Skulle egentligen sålt Campanolan innan jag köpte en ny Citizen, men idag fick jag hem min nya The Citizen Chronomaster ctq57-0933. (Campanolan är fortfarande till salu...) Funderade först på att bya till ett gummistrap med curved ends, men den här originallänken känns klockren. Tror jag behåller den.
Båda har ju sin charm Men, om det var jag, behåll ctq57-0933an. Även om det är snyggt med svart datumfönster så är den ju snyggare utan power reserv tavlan och med lume i visarna. Men bara om en måste lämnaHärliga klockor men kanske lite för lika varandra?! Jag överväger iaf att rösta ut den ena. Inte helt lätt att välja bara...
Tackar! Ja, jag lutar nog åt det hållet också, men mest för att jag haft den andra ett tag nu och det är ju roligt med någonting nytt. Den andra fick jag som sagt idag, så den har jag inte hunnit "känna in" ännu. Skillnaderna är annars länken, välvt vs. plant glas, lume vs inte lume, struktur på tavlan vs blank, power reserve vs inte...och så färgen då på datumfönstret. Skulle tro att de har olika ytbehandlig också, men det är svårt att avgöra med blotta ögat. Ingen av klockorna har några bruksspår att tala om, så det är omöjligt att jämföra. Jag får nog sova på saken.Båda har ju sin charm Men, om det var jag, behåll ctq57-0933an. Även om det är snyggt med svart datumfönster så är den ju snyggare utan power reserv tavlan och med lume i visarna. Men bara om en måste lämna
Grattis btw
Är AQ´n 40mm?Tackar! Ja, jag lutar nog åt det hållet också, men mest för att jag haft den andra ett tag nu och det är ju roligt med någonting nytt. Den andra fick jag som sagt idag, så den har jag inte hunnit "känna in" ännu. Skillnaderna är annars länken, välvt vs. plant glas, lume vs inte lume, struktur på tavlan vs blank, power reserve vs inte...och så färgen då på datumfönstret. Skulle tro att de har olika ytbehandlig också, men det är svårt att avgöra med blotta ögat. Ingen av klockorna har några bruksspår att tala om, så det är omöjligt att jämföra. Jag får nog sova på saken.
Nja, snarare 37mm. Närmare 40mm inkl. kronan.Är AQ´n 40mm?
Fan va fint! Den där boetten är den bästa.Skulle egentligen sålt Campanolan innan jag köpte en ny Citizen, men idag fick jag hem min nya The Citizen Chronomaster ctq57-0933. (Campanolan är fortfarande till salu...) Funderade först på att bya till ett gummistrap med curved ends, men den här originallänken känns klockren. Tror jag behåller den.
Jasså? Den ser större ut än ctq57án och den är väl 37ish?Nja, snarare 37mm. Närmare 40mm inkl. kronan.
Nej, ctq57:an är 35mm exkl. kronan. Jag tror faktiskt att de "expanderat" de nyare ctq57orna till 37mm. Exempel: CTQ57-0934 är 35mm, men CTQ57-0955 verkar vara 37mm. Go figure...Jasså? Den ser större ut än ctq57án och den är väl 37ish?
Spara den skärmdumpen, det lär ju inte hända igen
Tre The Citizen ute på köp&sälj samtidigt!
Ja, jag och BarbaBaba pratade faktiskt just om ett eventuellt byte, men det blir nog inte så. Sedan är det nog inte tre som ska säljas. Jag räknar med att bara sälja den ena av mina två.
Tre The Citizen ute på köp&sälj samtidigt!
Det bandet är för tjockt. Då får du ta hirsch pure istället, som dock kan vara lite väl tunt...
Gillar den med.Denna vill jag ha, lär väl dock inte äga pga pris kontra storlek men ack så cool!
http://www.ablogtowatch.com/citizen-eco-drive-promaster-professional-diver-1000m-wrist-watch/
Gillar den med.
Kul med jmf-bilder på denna och tunna the one
Skulle enligt säljaren gå ca 5 sekunder och sen stanna.Ja den ser ju inte direkt ut att ha blivit polerad i överflöd
Tror den blir kanon efter service och glasbyte. Får köpa ett safir i värsta fall
Fortsätter utöka Citizen-beståndet. Skaffade två väldigt lika dressare men ändå inte, boetten skiljer sig och så har den äldre proof/parawater-märkning. Urtavlan skiljer sig lite också. Ena från 73 (vänster) andra 71 (höger). Köpte två då dessa modeller delar länk och den jag egentligen ville ha (vänster) saknade länk.
Den högra kommer säljas om en vecka eller så när jag hunnit se om den går tillräckligt bra.
Grymt cool typsnitt på Citizen!