• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sorubim

Audemars
cit_para_16.jpg
 

Psykel

Patek
Min första post i tråden som Citizen-ägare! Eller heter det medborgare?
Fick hem en 62-6171 från 1971 idag! Härlig neo-tonneau boett, rött datum och signerad krona! Kom tyvärr inte på originallänk, som jag hoppades, men iallafall på en rätt fin men grisig länk som i skrivande stund ligger i blöt en stund innan ultraljudstvätt. Hade denna länken på min Seiko SQ100, men tycker dan passar rätt okej på min Citizen så länge.
Klockan är lite grisig, så ska se om jag kan öppna den och få ur verket så jag kan köra boett, lock och krona i ultraljudstvätt också. En liten puts av glaset kan nog också behövas.
Grymt nöjd på det stora hela! Hoppas den går bra också, men det får jag se i morgon.
IMG_6590.JPG

Ping @Ormet
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Min första post i tråden som Citizen-ägare! Eller heter det medborgare?
Fick hem en 62-6171 från 1971 idag! Härlig neo-tonneau boett, rött datum och signerad krona! Kom tyvärr inte på originallänk, som jag hoppades, men iallafall på en rätt fin men grisig länk som i skrivande stund ligger i blöt en stund innan ultraljudstvätt. Hade denna länken på min Seiko SQ100, men tycker dan passar rätt okej på min Citizen så länge.
Klockan är lite grisig, så ska se om jag kan öppna den och få ur verket så jag kan köra boett, lock och krona i ultraljudstvätt också. En liten puts av glaset kan nog också behövas.
Grymt nöjd på det stora hela! Hoppas den går bra också, men det får jag se i morgon.
IMG_6590.JPG

Ping @Ormet
Den var större än förväntat och ser betydligt bättre ut än vad man kunnat ana från de dåliga bilderna innan :)
 

Psykel

Patek
Den var större än förväntat och ser betydligt bättre ut än vad man kunnat ana från de dåliga bilderna innan :)
Jo, 31x36x10. Jag behåller den på länken i fotot. Passar bättre än länken den kom på, tycker jag! Putsade upp glaset också, blev riktigt bra! Färska foton kommer i morgon när jag har dagsljus.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Tänkte bara flika in lite att..... nu är den på väg genom den snåriga djungeln vi kallar det italienska postverket.... Citizen Marina Militare.
 

Hutti

Cartier
Mycket nöjd med denna, blir min reseklocka genom sydostasien i 2 månader.

20170920_103216-01.jpeg


Nu en fråga dock, 100m vattentålighet är ju typ snorkling osv, medan 200m är scuba diving. Så vart hamnar 150? Ska trycktesta klockan idag.
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Min första citizen klocka, en lite retro aqualand.
Nu till sak, jag brukar igentligen ha lite större klockor på mig, finns det fler citizen aqualand Promaster modeller likt denna fast större?
Krav, dubbla skärmar.

Väl mött
 

Bilagor

  • 60D13F68-2A8A-4FE2-AEC6-6EB6F987A58E.jpeg
    60D13F68-2A8A-4FE2-AEC6-6EB6F987A58E.jpeg
    91.5 KB · Visningar: 43
Topp