• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockodile

Dundee
2-Faktor
Adorex1_zps5e11148d.jpg

Schnygg!
Vill tipsa om den här Citizenbloggen (om ni missat)...
http://sweep-hand.org/
 

Sorubim

Audemars
Helt baserat på mine egna personliga upplevelser. Så tycker jag att företaget verkar ha lagt särskild omsorg vid att se till att personalen är mycket kunnig och utbildad för att erbjuda service av klockor. Sedan tycker jag också att det är helt otroligt bra att företaget verkar kunna ha en evigt pågående REA! Det har jag nog inte sett hos någon annan butikskedja. ;)
 

SSL

Audemars
Helt baserat på mine egna personliga upplevelser. Så tycker jag att företaget verkar ha lagt särskild omsorg vid att se till att personalen är mycket kunnig och utbildad för att erbjuda service av klockor. Sedan tycker jag också att det är helt otroligt bra att företaget verkar kunna ha en evigt pågående REA! Det har jag nog inte sett hos någon annan butikskedja. ;)

Fan också. Trodde du fått igenom ett köp av The Citizen eller nåt...
 

john b

Rolex
Kommer snart lägga ut den här Chronomastern på annons men hardcoreCitizenfantaster i den här tråden har förstatjing



Låda och japanpapper är med. Kommer på nytt präglat band då det gamla originalbandet var superslitet

PMa för mer info. 6 papp är priset.
 

john b

Rolex
Har kommit över två fräcka The Citizens.

Jag har nu två Chronomasters med den ovanliga egenskapen att det inte står chronomaster på tavlan. För en extremt clean look.

Den första är elegant, ingen lysmassa och tunnare. Mycket fin tavla och passar bra på läder. Tror den är 36mm

1.jpg


Den andra är lite sportigare med länk. Och den skruvade kronan gör den tät till 200 meter. Iaf när den såldes...
38mm så rätt lagom storlek

2.jpg


Väldigt fin länk som var rätt smart när man justerade storlek.

Den dynamiska duon:

3.jpg



Rätt fina boetter på dessa.
Och kul med evighetskalender och exakta urverk. De har ett par år på nacken, men har det senaste a660-urverket. Det är schysst för med det kan evighetskalendern justeras utifrån med en liten knapp på boetten.

Riktigt riktigt grymma klockor.
 

Sorubim

Audemars
Har kommit över två fräcka The Citizens.

Jag har nu två Chronomasters med den ovanliga egenskapen att det inte står chronomaster på tavlan. För en extremt clean look.

Den första är elegant, ingen lysmassa och tunnare. Mycket fin tavla och passar bra på läder. Tror den är 36mm

1.jpg


Den andra är lite sportigare med länk. Och den skruvade kronan gör den tät till 200 meter. Iaf när den såldes...
38mm så rätt lagom storlek

2.jpg


Väldigt fin länk som var rätt smart när man justerade storlek.

Den dynamiska duon:

3.jpg



Rätt fina boetter på dessa.
Och kul med evighetskalender och exakta urverk. De har ett par år på nacken, men har det senaste a660-urverket. Det är schysst för med det kan evighetskalendern justeras utifrån med en liten knapp på boetten.

Riktigt riktigt grymma klockor.
Gratulerar! Riktigt trevliga dinkor. Vad är det för ref?
 

Geparden

Audemars
Har kommit över två fräcka The Citizens.

Jag har nu två Chronomasters med den ovanliga egenskapen att det inte står chronomaster på tavlan. För en extremt clean look.

Den första är elegant, ingen lysmassa och tunnare. Mycket fin tavla och passar bra på läder. Tror den är 36mm

1.jpg


Den andra är lite sportigare med länk. Och den skruvade kronan gör den tät till 200 meter. Iaf när den såldes...
38mm så rätt lagom storlek

2.jpg


Väldigt fin länk som var rätt smart när man justerade storlek.

Den dynamiska duon:

3.jpg



Rätt fina boetter på dessa.
Och kul med evighetskalender och exakta urverk. De har ett par år på nacken, men har det senaste a660-urverket. Det är schysst för med det kan evighetskalendern justeras utifrån med en liten knapp på boetten.

Riktigt riktigt grymma klockor.
Wow John, de var inte dumma de där. Speciellt den på länk! Vet du hur åldern är?
Vad var smart med länkjusteringen?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Har kommit över två fräcka The Citizens.

Jag har nu två Chronomasters med den ovanliga egenskapen att det inte står chronomaster på tavlan. För en extremt clean look.

Den första är elegant, ingen lysmassa och tunnare. Mycket fin tavla och passar bra på läder. Tror den är 36mm

1.jpg


Den andra är lite sportigare med länk. Och den skruvade kronan gör den tät till 200 meter. Iaf när den såldes...
38mm så rätt lagom storlek

2.jpg


Väldigt fin länk som var rätt smart när man justerade storlek.

Den dynamiska duon:

3.jpg



Rätt fina boetter på dessa.
Och kul med evighetskalender och exakta urverk. De har ett par år på nacken, men har det senaste a660-urverket. Det är schysst för med det kan evighetskalendern justeras utifrån med en liten knapp på boetten.

Riktigt riktigt grymma klockor.
Bra köp John! Vet du hur gamla de är?
 

john b

Rolex
Wow John, de var inte dumma de där. Speciellt den på länk! Vet du hur åldern är?
Vad var smart med länkjusteringen?
Bra köp John! Vet du hur gamla de är?

Länk 2001
Läder 2004

Länken var skoj. Utöver att bitarna sitter ihop med stift så finns det även en dold metallbit mellan varje komponent som varje bit ledar mot. Så varje bit man ser är lite mer rörlig än ordinärt. Svårt att förklara vettigt.
 

Geparden

Audemars
Länk 2001
Läder 2004

Länken var skoj. Utöver att bitarna sitter ihop med stift så finns det även en dold metallbit mellan varje komponent som varje bit ledar mot. Så varje bit man ser är lite mer rörlig än ordinärt. Svårt att förklara vettigt.
Hmm, lite förvirrande men man ser på bilderna att det inte är nåt traditionellt uppbyggt oyster. Center och ytterlänk ligger kant i kant med varandra och inte i "murarförband" som brukligt.
Ser gärna mer bilder på länken!
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Nu har den landat @klockodile

En Citizen Auto dater 7 (seven). Köpte den med trasig länk så jag måste ut och leta band.
Men den är riktigt cool.

IMG_7499.JPG


Lånad bild på det lite speciella urverket. Tror inte egentligen dom vann något på att ha "tänderna" innåt istället. Men det är kul med annorlunda.
urverk.png
Ja, den rotordesignen är ju lite unik kan man säga :D
Schyssta puckar!!
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Ja, den rotordesignen är ju lite unik kan man säga :D
Schyssta puckar!!
Blev direkt intresserad när jag så modellen.

Liten problem nu bara, kedjan var ju trasig, det visste jag, men det verkar som att bandstiften ärjat fast i hålen. Så jag fick vålda loss det, men då bröts bitarna längst ut av och sitter nu kvar i hålet :shifty:

Säg inte att jag måste borra ut dom :/
 
Topp