• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag är mer van med Seiko men den här kunde jag inte motstå ... Citizen Mission Antarctica GMT.
Har den några kompisar här på KS?

7FA67DD6-A3AD-4B9C-84CF-3659718C0C80.jpeg
F2E6BE41-2B7B-4AC4-84D3-4E574A8BB8AF.jpeg
Den där var ju stenhård! 5/5 brödrostar. :D Hur stor är den?
 

Punchout

Friends of KS
Haha, den är ändå inte till salu.
Än :)

Haha var inte menat att jag skulle köpa din, utan menade modellen allmänt men efter att läst mitt svar igen så förstår jag att det kan ha uppfattats så. Hur som cool modell, alltid gillat Citizen sen jag hade min första Promaster Aqualand. Så ja kanske blir denna modell en vacker dag då det vore kul att utöka med en GMT-modell! :)
 
Senast ändrad:

wotan

Rolex
Varför har inte Citizen ngn som säljer The Citizen i Europa/usa? Grand Seiko växer ju i väst, the Citizen kan väl göra detsamma?
 

wotan

Rolex
Tjena medborgare!

Jag saknar en dykare i min låda och jag känner att det ska vara en asiatisk rackabajsare!

Mitt dilemma: klena handleder och jag vill kunna bada med klockan (=svårt med vintage) batteri/automat spelar ingen roll men ingen solar för mig!

Är det någon som har ett bra tips på max 38mm?

Tacksam för svar!

/Wotan

(PS har även postat i seikotråden, men gillar både Citizen och Seiko).
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tjena medborgare!

Jag saknar en dykare i min låda och jag känner att det ska vara en asiatisk rackabajsare!

Mitt dilemma: klena handleder och jag vill kunna bada med klockan (=svårt med vintage) batteri/automat spelar ingen roll men ingen solar för mig!

Är det någon som har ett bra tips på max 38mm?

Tacksam för svar!

/Wotan

(PS har även postat i seikotråden, men gillar både Citizen och Seiko).
Ny0040 serien upplevs väldigt liten.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Lite orolig för 42mm, har haft några 42or genom åren, alla har känts för stora :(
Det finns en risk att du hamnar i ett moment 22 om du inte letar dam-modeller eller vintage. Dykare per definition är ju större för att dom ska bäras utanpå dräkten och är därför nästan alltid över 38mm. En NY0054 är 40mm men med väldigt liten urtavla och har korta luggar, så den bärs smått. Seiko skx013 är också lite mindre. Steinhart Ocean One 39mm...
 

wotan

Rolex
Det finns en risk att du hamnar i ett moment 22 om du inte letar dam-modeller eller vintage. Dykare per definition är ju större för att dom ska bäras utanpå dräkten och är därför nästan alltid över 38mm. En NY0054 är 40mm men med väldigt liten urtavla och har korta luggar, så den bärs smått. Seiko skx013 är också lite mindre. Steinhart Ocean One 39mm...
Tack, tror du har rätt! Kanske finns en anledning till att jag alltid köper NGT annat än en dykare...
 
Topp