• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Helt omöjligt att få leendet att gå ner...
04C36999-196A-4099-B7DD-BA82A4348BCA.jpeg

Skall bäras på läder tycker jag. Detta bärs tillfälligt i väntan på ett som matchar handpåläggningen som görs på dessa bättre.
2B5636AF-F56F-4F48-81A7-675A963F6ED6.jpeg

5AEF35D1-240D-446F-9A61-271451FF52CE.jpeg

Nu har jag redan slarvat bort vart jag läste informationen, men den nya Cal.0.100 ska tydligen ligga under Chronomaster linjen...

Men va faen! Skulle inte vi göra gemensam aktion mot Ur & Penn?? ;)
Grattis till tunnisen!
Tack! Hahaha, just det, glömde :bag:;). Förra gången gjorde jag ju ett försök i butiken, det gick inget vidare. Denna gång ringde jag och pratade med "försäljningsansvarig" och bollade mina argument, "första modellen, svårsålda, marginaler" osv. Det slutade med att jag fick rabattkod på 10% som fungerade över nätet. Men han bekräftade att dom ligger lägst world wide och är hårt granskade av Citizen, så pruta i butik var bara att glömma. Jag insisterade på att inte få något tidigt tillverkningsnummer som bott i ett skyltfönster sedan 2016, så dom dubbelkollade innan den skickades, 8D börjar serien på :D Men fy faen va ball den är :cigar: (fortfarande ingen titan örn, men man behöver ju inte ha allt).

Senast ändrad:
Är det någon som har koll på Reguno? Är det Citizen för den inhemska marknaden eller är det ett budgetmärke med Citizen teknologi? Svårt att hitta någon info om dessa. Jag har förstått att många modeller har radiokontroll, "Solar TEC" istället för Eco-Drive och safirglas men till ruskigt bra priser...

Är det någon som har koll på Reguno? Är det Citizen för den inhemska marknaden eller är det ett budgetmärke med Citizen teknologi? Svårt att hitta någon info om dessa. Jag har förstått att många modeller har radiokontroll, "Solar TEC" istället för Eco-Drive och safirglas men till ruskigt bra priser...
Verkar vara ett sub-brand i budgetklassen till Citizen i Japan (Citizen som äger hemsidan som bara finns på japanska).
Om radiokontrollen funkar utanför Japan är det helt fantastiska priser.
Den här gillar jag.
KL8-911-71.jpg

Edit:// Verkar vara radiomottagning enbart från japansk sändare om jag fattat rätt.

Senast ändrad:
Verkar vara ett sub-brand i budgetklassen till Citizen i Japan (Citizen som äger hemsidan som bara finns på japanska).
Om radiokontrollen funkar utanför Japan är det helt fantastiska priser.
Den här gillar jag.
KL8-911-71.jpg

Edit:// Verkar vara radiomottagning enbart från japansk sändare om jag fattat rätt.
Jag tyckte dom verkar ha en hel del trevliga modeller :). De flesta får jag uppfattningen är lite mindre i storlek, under 38mm. Det kanske stämmer det du säger om radiosynken, men nu kan man ju simulera synk via mobilen (vilket är att jämställa med Blåtand i min bok) så det känns inte lika avgörande som för några år sedan.

Jag tyckte dom verkar ha en hel del trevliga modeller :). De flesta får jag uppfattningen är lite mindre i storlek, under 38mm. Det kanske stämmer det du säger om radiosynken, men nu kan man ju simulera synk via mobilen (vilket är att jämställa med Blåtand i min bok) så det känns inte lika avgörande som för några år sedan.
Jag är inte 100% på att de bara synkar i Japan. Infon jag fick ut när jag körde en google translate på reguno.jp var att de tar emot radiovågor från Japan. Om det är från andra ställen också framgick inte (men jag är ytterst tveksam).

Men jag är enig om att det inte är en lika stor grej längre.

Jag är inte 100% på att de bara synkar i Japan. Infon jag fick ut när jag körde en google translate på reguno.jp var att de tar emot radiovågor från Japan. Om det är från andra ställen också framgick inte (men jag är ytterst tveksam).

Men jag är enig om att det inte är en lika stor grej längre.
Får väl att fejka signalerna med mobilen om jag inte har helt fel för mig?

Edit: ignorera mig, såg att det redan hade avhandlats.

Varför skulle det vara Photoshop? Ljust underlag och en stark lampa/sol kan ge den effekten. :)
Inte överdrivet allvarlig, mest nyfiken på vad det är för nåt. Sen tycker jag iofs att den är rätt lik denna:
SARX055_LRG.jpg

Sen vet jag inte om jag gör nåt fel, men när jag söker efter Citizen AQ4060-54Y hittar jag absolut inget.

Inte överdrivet allvarlig, mest nyfiken på vad det är för nåt. Sen tycker jag iofs att den är rätt lik denna:
SARX055_LRG.jpg

Sen vet jag inte om jag gör nåt fel, men när jag söker efter Citizen AQ4060-54Y hittar jag absolut inget.
Ett av mina toll-trix, skicka ut klockbröder på webben med tokiga ref.nr. :p
Seiko är fin med rispapperstavla, men jag har för mig Citizen köper sitt paper av någon mästare som vaskar fram deras lövtunna papper som döljer solpanelen. Man har liksom gått ”all in” med dessa :cigar:

Ingen som har erfarenhet av en sån här prisvärd skönhet? Väldigt sugen på att testa en så småningom. Har haft väldigt svårt att hitta annat än katalogbilder tills ja snubbla på denna nu. Inga WR än dock...
Ref: ca4390-55a
19-01-25-12-01-17-286_deco.jpg

Tillbaka
Topp