• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
One on Horween.
12C1134B-4120-4E73-BC72-EE1984098E85.jpeg
The crown on the secret vids have some rescemblnce with your ONE
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Pricey.... 1,8 million yen for the gold one, 800k yen for the others. Autumn 2019 release.
B9EFA50B-53E3-4114-AD37-86E333C4DD04.jpeg
Hmmm... Alla är LE, väldigt tråkigt :( Första intryck var, jaha? Var det allt? :wideyed:
Men ju mer jag tittar på den ju bättre blir den. Speciellt vitguldaren med vaniljtavla. Klassisk, tidlös, stilren. Men ändå väldigt modern. Om det är en ny formgivning dom tänkt fortsätta med så tror jag faktiskt att jag gillar det :rolleyes:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Så bra, blir så glad att Citizen vill göra nåt som är bättre och inte bara stå och stampa på samma fläck.
Tänk om man vore klädd i lädret, drömmer...
+1
Dom är verkligen inte många som vill föra utvecklingen framåt så detta är befriande. Jag såg nyligen en slogan för Longines Heritage Military. "Beautiful vintage asthetic meets modern performance" Faktum är ju att det enda som är uppgraderat är safirglas istället för hesalite. Samma mekaniska urverk (dock nytt) och samma tidshållning. Var "performance" kommer in i bilden vet jag inte?
 

kapahoo

Omega
+2
Urmakeri och inte bara mode...
Riktigt så hårt menar jag det inte kanske men det är i alla fall roligt med riktiga tekniska framsteg!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Baselworld-2019-Citizen-Caliber-0100-1-second-a-year-accuracy-4.jpg

Pris enligt Monochrome-watches USD 16,800.
Först kan man ju tänka att 170tkr är en ruggig massa pengar, men tänker man på att Sjöö Sandström Royal Capital i guld kostar 168,8tkr, och denna är i vitguld med betydligt mer prestanda så känns det plötsligt inte lika galet, bara att ladda 4-f kopiatorn och börja skriva ut tusenlappar :D
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Eller så väntar man ett år när det nog kommer olimiterade modeller. Kring 30K?
Citizen och Nomos bäst hittills i Basel i år, tror jag!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Eller så väntar man ett år när det nog kommer olimiterade modeller. Kring 30K?
Citizen och Nomos bäst hittills i Basel i år, tror jag!
Jag har inte sett vad Nomos presenterade, men om det är Duo du tänker på är det väl bara storlek, avsaknaden av sekundvisare och färgsättningen som är ny?
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Jag har inte sett vad Nomos presenterade, men om det är Duo du tänker på är det väl bara storlek, avsaknaden av sekundvisare och färgsättningen som är ny?
Det kan väl räcka? Har fungerat för rolex i många år ;)
Jag tyckte dom var lyckade.
Nomos visade också några sportigare Tangente och Club med nytt metallarmband. 300 m wr. Såg bra ut, men kan ha varit i största laget (42mm). Blir kul att se i varje fall.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det kan väl räcka? Har fungerat för rolex i många år ;)
Jag tyckte dom var lyckade.
Nomos visade också några sportigare Tangente och Club med nytt metallarmband. 300 m wr. Såg bra ut, men kan ha varit i största laget (42mm). Blir kul att se i varje fall.
Jo, dom var fina, men 33mm och tvåhandare? Jag får väl kolla mer vad mässan lider och se om det släpps något spännande, men det är till Japanerna jag sätter mitt hopp ;)
 

Maqroll66

Breitling
Är det någon som har koll på Miyota 8203 verket som sitter i Promastern?
Tidshållnig, kvalité? Vilket Seiko-verk är jämförbart? Första Miyota-verket för mig!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som har koll på Miyota 8203 verket som sitter i Promastern?
Tidshållnig, kvalité? Vilket Seiko-verk är jämförbart? Första Miyota-verket för mig!
Skulle säga att det är jämförbart med seikos 7s26-verk och har tidhållning samt kvalitet som är jämförbar. Det är inte världens bäst tidhållning men det är en stridsvagn som går länge utan service.
 

Maqroll66

Breitling
Ok, låter bra då jag valde mellan skx007/013 och denna! Promaster är ju mycket snyggare. Trodde att 013 skulle passa bra med tanke på mina klena handleder men jag gillade den inte alls.
 

Sumojocke

Omega
Det ser ut att vara kusinen till Seiko Astron world timer. Har du lust att berätta lite om hur funktionerna arbetar? Är den i stål eller titan?

Gärna! Modellen är en F150 / CC3005-85E där det senare beskriver färgschemat.
44mm i omkretsen och 12 mm tjock med 10 ATM.

Klockan är av stål, men finns i andra modeller i titan, tror dock inte att den är så avskalad då utan med kronograf?
GPS mottagning av tid sker sekundsnabbt och inställningen av tid+tidszon och datum tar upp till ett par minuter. (en satellit jmf med 3 eller 4 satelliter)

Visarna är obundna till varandra och den ändrar således tidsvisningen och visningen av funktioner mycket snabbt.
En kul funktion som klockan har är att man förutom att man kan se hur mycket energi som finns i batteriet också kan se hur mycket
klockan laddar i det givna tillfället.
Fulladdad räcker batteriet i 2 år utan laddning och lägger man klockan i en mörk garderob, kommer den att ha gått i power saving mode och
då skall batteriet räcka i 7 år...

Jag köpte den pga att jag gillar den avskalade designen och att den kommer att sköta sig själv helt och hållet.
Prismässigt låg den mycket bra jämfört med Seiko, hittade min begagnad på ebay för under 4´ inkl frakt mm.

Just det, lumen är riktigt fin enligt min mening.
 
Topp