• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Givetvis ska nyförvärvet även in här en sväng ;) AB9000-61E
35BBF9DE-D996-4381-BE93-5D840F1BC97C.jpeg

Lika läsbar i starkt ljus som i skuggan
77C7768A-28AE-4EFB-84FB-860414805E82.jpeg
Grymt snygg..
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Personligen har jag ett starkt intresse att köpa en Chronomaster AQ 4030-51E. https://www.sakurawatches.com/watches/citizen-watches/filter/19-collection,the-citizen
och https://www.seiyajapan.com/collections/citizen-orient verkar ha de bästa priserna. Seiya verkar vara beprövad och väl vitsordad, men finns inte så mycket om Sakura Watches. Ngn som har erfarenhet av dem?
@Geparden Nu kan jag säga att Sakura Watches är Kosher! Det tog ca 20 dagar ifrån beställning till att uthämtning var möjlig i Sverige (helt ok med tanke på tullen). Klockan var enligt beskrivning och all kontakt via mail skedde utan andra dröjsmål än tidsskillnaden och på fullt acceptabel engelska. Dom utlovar samma garanti som JDM om man returnerar klockan till dom inom garantitiden, så det låter också bra.
 

DavidF

Breitling
@Geparden Nu kan jag säga att Sakura Watches är Kosher! Det tog ca 20 dagar ifrån beställning till att uthämtning var möjlig i Sverige (helt ok med tanke på tullen).
Bra där. Ser också att det droppat in lite positiva omdömen om Sakura Watches på Watchuseek.
20 dagar var ungefär vad det tog för mig att få min klocka från Seiya. Och detta fra pga svenska tullen som ville att klockan skulle ligga och acklimatisera sig i lugn och ro / 2 veckor.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Bra där. Ser också att det droppat in lite positiva omdömen om Sakura Watches på Watchuseek.
20 dagar var ungefär vad det tog för mig att få min klocka från Seiya. Och detta fra pga svenska tullen som ville att klockan skulle ligga och acklimatisera sig i lugn och ro / 2 veckor.
Lite samma i mitt fall, men jag var ändå inte hemma så det spelade mindre roll ;)
 

Geparden

Audemars
@Geparden Nu kan jag säga att Sakura Watches är Kosher! Det tog ca 20 dagar ifrån beställning till att uthämtning var möjlig i Sverige (helt ok med tanke på tullen). Klockan var enligt beskrivning och all kontakt via mail skedde utan andra dröjsmål än tidsskillnaden och på fullt acceptabel engelska. Dom utlovar samma garanti som JDM om man returnerar klockan till dom inom garantitiden, så det låter också bra.
Gott att höra! De kändes som sagt reko i min kontakt också.
 

Code

AKA Vincent B
Hittade den här på nätet. Svart i titan och GPS (Satellite signaler) ref:CC9025.. Men 15k??:meh:
0045644_citizen-eco-drive-promaster-navihawk-gps-black-satellite-watch-cc9025-85e.jpeg
citizen-16.jpg
f9423567-d2f8-4c62-bd2c-79ad03bb88a3.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Nej fyfan, fick hem min idag. Riktigt besviken kändes som lego jämfört med tex Isofrane /Borealis. Sålde mitt direkt. Sjukt besviken.. Alldeles för tunn.. :eek:
Haha som Lego. Kul liknelse. Smaken är som baken. Jag tycker borealis banden är bra men kanske något för tjocka. Dessa är tunnare än jag trodde men sitter helt klart väldigt bekvämt.

Klockan är jag nöjd med också. Den var mindre än väntat vilket jag gillade, så tack för det tipset.
 
Topp