Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Ser fram emot att se dina bilderBeställde precis hem denna. Citizen promaster ref:BJ7110-10E..
Eco drive
200m vattentät
Titan
GMT..
Nu vänta..
Hahaha nä inte denna tror jag, men förmodligen på Isofrane ele Borealis. Den har ju 22mm i luggar..Kul! Ser fram emot att se dina bilder
Vild gissning: den åker på ett nato
Prova på mesh!Hahaha nä inte denna tror jag, men förmodligen på Isofrane ele Borealis. Den har ju 22mm i luggar..
Kan bli snyggt..Prova på mesh!
Snyggt. En fråga bara? När det är dags för service, tex packningsbyten mm var lämnar man in den?In å dregla, skjut lite frågor eller synpunkter. Önskar alla medborgare en trevlig fredagskväll https://klocksnack.se/threads/the-citizen-chronomaster-ab9000-61e-kort-recension.115524/
Tack! Som med så många andra kvarts-ur byter man batteri när det är slut (5 år på denna). Man inspekterar packningarna och trycktestar vid samma tillfälle som batteribyte, i övrigt görs ingen service. Vill man trycktesta innan badsemestern kan man ju göra det var som helst Om klockan skulle börja bete sig märkligt så skickas den till Citizen Japan på service, det hjälper Ur & Penn till med. Även packningar tar Ur & Penn hem. Jag har en Chronomaster ifrån 2001, den lämnades in hos Citizen Japan för ett första batteribyte 2006 (det är gratis om du bor i Japan), efter det är den trycktestad varje år och batterier byter jag själv. Just denna klocka har jag möjlighet att skicka till Sakura Watches som sagt att dom skickar den till Citizen på första batteribytet och översyn om jag önskar. Jag skulle då betala frakten. I grund och botten är Ur & Penn AD i Sverige och löser allt som behövs.Snyggt. En fråga bara? När det är dags för service, tex packningsbyten mm var lämnar man in den?
Ok tack för svar. Fixar dom även Citizen modeller som inte säljs i Sverige?Tack! Som med så många andra kvarts-ur byter man batteri när det är slut (5 år på denna). Man inspekterar packningarna och trycktestar vid samma tillfälle som batteribyte, i övrigt görs ingen service. Vill man trycktesta innan badsemestern kan man ju göra det var som helst Om klockan skulle börja bete sig märkligt så skickas den till Citizen Japan på service, det hjälper Ur & Penn till med. Även packningar tar Ur & Penn hem. Jag har en Chronomaster ifrån 2001, den lämnades in hos Citizen Japan för ett första batteribyte 2006 (det är gratis om du bor i Japan), efter det är den trycktestad varje år och batterier byter jag själv. Just denna klocka har jag möjlighet att skicka till Sakura Watches som sagt att dom skickar den till Citizen på första batteribytet och översyn om jag önskar. Jag skulle då betala frakten. I grund och botten är Ur & Penn AD i Sverige och löser allt som behövs.
Ja det ska dom göra. Och kan dom inte fixa själva så ombesörjer dom kontakten med JapanOk tack för svar. Fixar dom även Citizen modeller som inte säljs i Sverige?
Ok tack för svar..Ja det ska dom göra. Och kan dom inte fixa själva så ombesörjer dom kontakten med Japan
Vi sa ju att du skulle gilla den!Tror jag hade tröttnat på blåa klockor men jag älskar den matta blåa tavlan!
Min pappas gamla Eco-drive fick problem med att hålla laddningen och betedde sig lite märkligt med tidtagningsdelen efter nästan 20 år. Den funkade fortfarande och verkade vara vattentät men den fick åka på service och de bytte ut hela urverket och packningarna osv.Så hur tänker ni? Tex en Citizen som har Eco drive, behöver ju knappt bry sig om batteribyten (sålänge den får ljus och laddas). Men hur är det med packningsbyten? Läst att vissa säger efter 2år och vissa säger när den ska servas dvs efter 5-7år. Men tror knappt en Eco drive behöver servas?? Eller tro ni dom håller längre? Och var kan man lämna in dom? Vet ju att Ur o penn är typ dom enda som säljer Citizen (kan väl lämna in dom där). Såg också att man kan skicka till Citizen i Tyskland och Holland men det kanske man inte orkar... Finns det fler AD:s som gör sånt?
Grymt lämnade du in den på Ur o penn? Coolt att den är 20år..Min pappas gamla Eco-drive fick problem med att hålla laddningen och betedde sig lite märkligt med tidtagningsdelen efter nästan 20 år. Den funkade fortfarande och verkade vara vattentät men den fick åka på service och de bytte ut hela urverket och packningarna osv.
Kul att se modellerna du gräver fram, allt är i princip nytt för mig, keep it up!Har ni sett dom här nya? Finns knappt några bilder på Google.. Från nya SST serien. Ref: JWO137-51E, JWO138-08L, JWO139-05L...Riktigt snygga..
Bilder fr www..släpps hösten 2019..
Hehe tackar. Dom senaste jag la upp släpps i höst..Kul att se modellerna du gräver fram, allt är i princip nytt för mig, keep it up!
Nice! Har kikat på denna som reseklocka men eftersom det inte lär bli några atlantflygningar inom ett par år har jag avstått. Ska bli kul o se vad du tycker om den sen.Beställde precis hem denna. Citizen promaster ref:BJ7110-10E..
Eco drive
200m vattentät
Titan
GMT
43mm bred..
Nu vänta..
Grymt lämnade du in den på Ur o penn? Coolt att den är 20år..
Japp!Gör Citizen några Eco-drive-HAQ-dammodeller? Typ en 30 mm Chronomaster eller så. Frågar åt en sambo..
Japp!
Kolla Citizens Japanska sida citizen.jp för att se ref nr (just denna bild är dock inte på ecodrive)