• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Kul komplikation :) Har du ”vanlig” djupmätare/dykarklocka så att du kan vidimera resultatet? Intressant att se hur exakt den är..
Testad!
Tog lite längre tid ån väntat pga av sjuka barn.osv osv

Den visar exakt rätt faktisk.
Ekolodet sa 15m och vajer 15. Klockan stannade på 13.5m vilket stämmer då jag vände innan botten.
Får titta på klocka i efterhand eftersom jag fridyker och inte kan fippla med klockor då.

Provade även lite grundare runt 8m och då kunde jag även titta så båda visarna följde med när jag simmade upp och ner.

Tydligen varnar den även om man stiger för snabbt, märkte jag.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
B35C778C-2878-4B7B-BFB5-8EF49F035039.jpeg

Redan innan jag skaffade denna tyckte jag att den passar riktigt bra på läder (vilket den också finns med), men finns en länk så köper man ju den då det brukar vara löjligt dyrt i efterhand. Nu har den hoppat fram och tillbaka ett par gånger mellan läder och länk och är nu åter på länk. Det fick mig att reflektera lite över vilket jobb Citizen lagt på design och utformning av länken till just denna klocka, och hur otacksamt det måste vara när man ser att kunder väljer bort länken (speciellt då man sätter på ett billigt band i stället). Inte för att jag inbillar mig att någon designer ifrån Citizen ser just mitt tilltag ;) . Ibland är ju länkarna som klockan kommer på både osköna och tråkiga, men i de fallen dom är perfekta till klockan men klockan även passar på annat? Hur tänker ni, har ni någonsin fått lite dåligt samvete för att ni slänger på ert favorit Nato istället för den perfekta länken tillverkaren försett klockan med?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vart hittar man dessa skitsnygga Citizen HAQ-klockor?! Känns som att de är på nivå med 9F-kvarts eller har jag fel? @BarbaBaba
Dom är absolut på nivå med GS, om GS tål att synas under 10x lupp är väl The Citizen jämbördig med 8x ;) Den som jag skrev en liten recension om (AB9000-61E), finns i New York butiken, annars är dom strikt JDM. Jag testade Sakurawatches.com med god erfarenhet, annars är Higuchi-inc.com och SeiyaJapan.com beprövade när det gäller att beställa ifrån Japan.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Dom är absolut på nivå med GS, om GS tål att synas under 10x lupp är väl The Citizen jämbördig med 8x ;) Den som jag skrev en liten recension om (AB9000-61E), finns i New York butiken, annars är dom strikt JDM. Jag testade Sakurawatches.com med god erfarenhet, annars är Higuchi-inc.com och SeiyaJapan.com beprövade när det gäller att beställa ifrån Japan.
Trevligt, tack för tipsen! Då får man räkna med +25% på priset?
 

Jonas74

Omega
B35C778C-2878-4B7B-BFB5-8EF49F035039.jpeg

Redan innan jag skaffade denna tyckte jag att den passar riktigt bra på läder (vilket den också finns med), men finns en länk så köper man ju den då det brukar vara löjligt dyrt i efterhand. Nu har den hoppat fram och tillbaka ett par gånger mellan läder och länk och är nu åter på länk. Det fick mig att reflektera lite över vilket jobb Citizen lagt på design och utformning av länken till just denna klocka, och hur otacksamt det måste vara när man ser att kunder väljer bort länken (speciellt då man sätter på ett billigt band i stället). Inte för att jag inbillar mig att någon designer ifrån Citizen ser just mitt tilltag ;) . Ibland är ju länkarna som klockan kommer på både osköna och tråkiga, men i de fallen dom är perfekta till klockan men klockan även passar på annat? Hur tänker ni, har ni någonsin fått lite dåligt samvete för att ni slänger på ert favorit Nato istället för den perfekta länken tillverkaren försett klockan med?
Lite dåligt samvete nu då jag precis tänkte beställa enklare tvådelat band till klockan haha ;D Har till viss del att göra med vikten, vill gärna få ner den lite,. Men å andra sidan blir väl vikten mindre jämt fördelad när man tar av länken. Jag får börja kolla på läder igen! :D
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Lite dåligt samvete nu då jag precis tänkte beställa enklare tvådelat band till klockan haha ;D Har till viss del att göra med vikten, vill gärna få ner den lite,. Men å andra sidan blir väl vikten mindre jämt fördelad när man tar av länken. Jag får börja kolla på läder igen! :D
Ja, man hittar alltid bra argument för att testa något annat, har väl ett antal påsar med olika band, läder, gummi, nato, perlon, och inte minst alla flexlänkar man samlat på sig till vintageklockor ;). Det är bara ibland man får lite dåligt samvete för att man gömmer original länken i lådan :p
 

ky3mikael

Cartier
20190906_153927-01.jpeg

Har kikak på denna modell (BN0190) några gånger när jag passerat den lokala Ur&Penn och tyckt att den ser fin fin ut men alltid avstått köp då den är lite "stor" (43.5mm).
Men igår kunde jag inte hålla mig och nu efter 24h på armen så känns den helt rätt.
Riktigt mycket klocka för pengarna:)
Sekundvisaren träffar minutmarkeringarna spot-on å vridringen är kanon.
Bra jobbat CITIZEN.

Trevlig helg alla KS vänner :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
20190906_153927-01.jpeg

Har kikak på denna modell (BN0190) några gånger när jag passerat den lokala Ur&Penn och tyckt att den ser fin fin ut men alltid avstått köp då den är lite "stor" (43.5mm).
Men igår kunde jag inte hålla mig och nu efter 24h på armen så känns den helt rätt.
Riktigt mycket klocka för pengarna:)
Sekundvisaren träffar minutmarkeringarna spot-on å vridringen är kanon.
Bra jobbat CITIZEN.

Trevlig helg alla KS vänner :)
Väldigt snygg. Clean och tuff på samma gång!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Nån som sett de nya Citizen dykarna hos Ur&penn? De borde ta tillfället i akt och piska Seiko 5 sports med lite konkurrens i Sverige ;)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor

Imrun

Omega
Den "nya" har ganska lik formgivning som den senaste ONE i titan, tror jag gillar stilen på din bättre :) Dom gjorde en rektangulär Stiletto för några år sedan, limiterad och i Platina. Pure WIS att äga en sån :cigar:
0137733_fit_600_400_citizen-stiletto-platinum-ar1011-04az-large.jpg
65C404CE-F375-4116-9FD7-823E32CDB733.png 846A4D86-9E54-427E-8ADC-AFE06E7A8276.png

Om jag har hittat rätt ONE så kan jag hålla med. Men fasningen ( eller vad det kallas )på boetten är snyggare på stiletton.
Okej den var ju lite speciell men rektangulära klockor är inte riktigt min grej:p

Bilderna tog jag från internet.
 

Herr Gås

Banned
20190906_153927-01.jpeg

Har kikak på denna modell (BN0190) några gånger när jag passerat den lokala Ur&Penn och tyckt att den ser fin fin ut men alltid avstått köp då den är lite "stor" (43.5mm).
Men igår kunde jag inte hålla mig och nu efter 24h på armen så känns den helt rätt.
Riktigt mycket klocka för pengarna:)
Sekundvisaren träffar minutmarkeringarna spot-on å vridringen är kanon.
Bra jobbat CITIZEN.

Trevlig helg alla KS vänner :)
Hur är länken? Solid endlinks?
 
Topp