• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilagor

• 20191114_161326.jpg
    20191114_161326.jpg
    166.7 KB · Visningar: 4
Hej. Undrar om ni vet vad skulle en sån vara värd? Inga repor eller skador. Använder den inte så ofta . Tack
20191114_161126.jpg
20191114_161350.jpg

testa att slänga in frågan här https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för-värde-värdering.26910/
Inga repor eller skador... hela timvisaren saknar ju lysmassa? Eller ser dom ut så?
Det är en s.k. Orca om jag inte minns fel så sök på det så hittar du nog referenser. Det är en utgången modell men verkar gå för runt 2k baserat på en snabb googling.

Det förutsätter dock att den är hel och som @BarbaBaba påpekade verkar hela timvisaren saknas? :nailbiting:

b2615b6dd47cbc86c996153a462a43a11a205c4c.jpg

Det är en s.k. Orca om jag inte minns fel så sök på det så hittar du nog referenser. Det är en utgången modell men verkar gå för runt 2k baserat på en snabb googling.

Det förutsätter dock att den är hel och som @BarbaBaba påpekade verkar hela timvisaren saknas? :nailbiting:

b2615b6dd47cbc86c996153a462a43a11a205c4c.jpg
Det betyder att den köptes så här. Han köpte den i Spanien och har aldrig gjort nåt med klockan. Ser jag också nu att timvisaren saknar delen i mitten. Hehe. Ska jävlas med farsan nu. Han som alltid säger att dom bästa klockor var dom som han köpte i Spanien;);)

Det betyder att den köptes så här. Han köpte den i Spanien och har aldrig gjort nåt med klockan. Ser jag också nu att timvisaren saknar delen i mitten. Hehe. Ska jävlas med farsan nu. Han som alltid säger att dom bästa klockor var dom som han köpte i Spanien;);)
Någonstans runt urtavlan borde ju lysmassan som lossnat ligga, annars kan den ha ramlat ner i datumfönstret och ligger nu i urverket och nöter...

Den ska ha lysmassa som sagt. Jag köpte min på gummiband för 1500:- tror jag för några år sedan. Din variant med länk bör ju kunna vara värd lite mer, under förutsättning att visaren är som den ska. Men det häradet i alla fall. :)

Har under det senaste halvåret varit riktigt sugen på en fin panda kronograf. Drömmen vore att äga en Seiko Sqr029j1, men eftersom budgeten inte riktigt finns för en sådan, så har jag såklart kikat på lite andra alternativ i de lägre prisklasserna.

Efter del googlande, så hittade jag denna sjukt snygga Citizen ca0450-57a. Bilder tagna från nätet.
ca0450-57a_4.jpg
140853_d2.jpg
ca0450-57a_3.jpg

Någon av er som har känt på en sån? Väldigt svårt att hitta info om dessa, men tydligen ska det vara 40mm ( prefekt storlek! ) safirglas, 100m vattentät och länken ska vara solid med solida ändlänkar. Denna modell släpptes 2018 och har ett modernt eco drive urverk. Gillade vintage stuket! Vad tycker ni?

Senast ändrad:
Har under det senaste halvåret varit riktigt sugen på en fin panda kronograf. Drömmen vore att äga en Seiko Sqr029j1, men eftersom budgeten inte riktigt finns för en sådan, så har jag såklart kikat på lite andra alternativ i de lägre prisklasserna.

Efter del googlande, så hittade jag denna sjukt snygga Citizen ca0450-57a. Bilder tagna från nätet.
ca0450-57a_4.jpg
140853_d2.jpg
ca0450-57a_3.jpg

Någon av er som har känt på en sån? Väldigt svårt att hitta info om dessa, men tydligen ska det vara 40mm ( prefekt storlek! ) safirglas, 100m vattentät och länken ska vara solid med solida ändlänkar. Denna modell släpptes 2018 och har ett modernt eco drive urverk. Gillade vintage stuket! Vad tycker ni?
20191124_075032.jpg

Denna är giftig i titan. Minns inte storleken men ingen gigant. Inte lika fin länk men denna skulle se riktigt bra ut på läder

testa att slänga in frågan här https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för-värde-värdering.26910/
Inga repor eller skador... hela timvisaren saknar ju lysmassa? Eller ser dom ut så?

Nepp ska ha lysmassa.
Internationellt rätt dyr numera för fina ex på länken, ca 3k eller mer men då är lysmassan som saknas nog mer störande än lite repor. Men priserna Internationellt är inte alltid jämförbara med Sverige.

Säger runt 1-1.5k @Sweden75 , fixa lysmassan och 3k känns mer rimligt. Modellen heter Citizen orca så googla det :)

Jag har handlat hos dom tidigare så jag kollade där, den finns säkert på andra håll också, ebay osv. Men Sakura funkade bra för mig :)

Beställt klockan så vi får se hur det går. Landade på 3700 kr ungefär sen tillkommer moms på det. Tack för tipset!
Blir till att köpa några rally-armband om jag bara kunde hitta hur breda dom ska vara. Någon som kan hjälpa mig där?

Senast ändrad:
Beställt klockan så vi får se hur det går. Landade på 3700 kr ungefär sen tillkommer moms på det. Tack för tipset!
Blir till att köpa några rally-armband om jag bara kunde hitta hur breda dom ska vara. Någon som kan hjälpa mig där?

Hoppas du blir nöjd!
Jag beställde denna alldeles nyss, också från Sakurawatches, blev 2800 sek totalt. Hoppas leveranstiden blir 1-3 dagar som det står på hemsidan.
140853_d2.jpg

Citizen har riktigt många dam-modeller och satsar ganska stort på tjejer överlag. Dessa med radiosynk och Durateqt behandlat titan dök upp på deras IG
44555C88-0488-4278-B564-1D3F60844206.png

9A730922-AE2B-4651-9D4C-63EBD177D170.png

I Japan kör dom en Citizen pod där olika kända Japanska kvinnor är programvärd för varje avsnitt.

Den är riktigt trevlig att titta på, hoppas du gillar den. Var helt klart en kandidat men gillade layouten bättre på den jag beställde. Snygga klockor båda två!
Jag övervägde den du köpte också, föredrar när subdialsen är som ett "V" i layouten. Men gillade länken mer på den jag köpte. Och så är jag svag för röda/orangea kronograf visare. Men vi får se hur den känns i verkligheten. Ser fram emot bilder på din efter du fått hem den!

Jag övervägde den du köpte också, föredrar när subdialsen är som ett "V" i layouten. Men gillade länken mer på den jag köpte. Och så är jag svag för röda/orangea kronograf visare. Men vi får se hur den känns i verkligheten. Ser fram emot bilder på din efter du fått hem den!

Ja länken på den du beställt är onekligen snyggare. Jag tänkte dock beställa något kul racingläder för ännu mer retro-stuk så förhoppningsvis slipper jag länken.
Bilder kommer så fort den anlänt!
Någon som har tips på kul Eco-drive dykare av den diskreta sorten. Lite som Certina DS Action i stil kanske..?

Ja det var ju inte bara den detaljen som avvek heller. Nu är den avslutad. Hoppas ingen köpte den på riktigt.
Kan meddela att det var jag som köpte denna klockan och jag är mycket novis på dessa modeller. Att det är en AM-tavla stör mig inte nämnvärt men du får gärna redogöra vad som mer avviker från original, antingen här i tråden eller i PM.
Tack på förhand.

Tillbaka
Topp