Ekberget
Silver
Stiligt! Nu vill vi bara se hur den blir i dagsljus, helst lite sol finns det ju massor av nuförtidenSjukt snabb på racing
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stiligt! Nu vill vi bara se hur den blir i dagsljus, helst lite sol finns det ju massor av nuförtidenSjukt snabb på racing
Snabbast
Vad är det för tavla? Ser ut som snowflake eller är det silver?
Är sugen på en panda med lite racingkänsla. Kan detta vara klockan för mig?
Stiligt! Nu vill vi bara se hur den blir i dagsljus, helst lite sol finns det ju massor av nuförtiden
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med intryck men Sakura ska vara riktigt bra att ha att göra med och jag har bara hört gott om dem.Tjenare!
Är lite sugen på en kronograf och såg denna klockan som jag tycker är riktigt fin, någon som har en och kan ge input? har dock aldrig handlat från sakurawatches och undrar om det är säkert.
gott att höra tack för snabbt svarJag kan tyvärr inte hjälpa dig med intryck men Sakura ska vara riktigt bra att ha att göra med och jag har bara hört gott om dem.
Okej det låter bra, ska ta och titta vidare liteKan bara säga gott om Sakura. Snabba att svara på mail och min klocka kom som den skulle.
Klockan du kikar på ser ut som en ur Brycen-linjen. Kanske du kan hitta den närmare?
https://www.uret.se/citizen-svart-titan-o41-mm-p-304030.html
https://www.uret.se/citizen-c-41.html?filter={"categories":["1060"],"gender":["90"]}
Stiligt! Nu vill vi bara se hur den blir i dagsljus, helst lite sol finns det ju massor av nuförtiden
Refnr på den?Precis efter vi snackat om dom här pandakronograferna sprang jag på en annons på bukten. La in ett maxbud som jag gör ibland, oftast alldeles för lågt mot vad slutpriset landar på, men denna gången lyckades jag knipa ett litet fynd. Lite använt skick visade det sig men hög kvalitetskänsla. Bra klocka för en väldigt liten peng.
Kalendern va inte inställd så fixat det nu. Tack Youtube säger jag bara... puh!
E820-S103452Refnr på den?
Gillar den skarpt alltså!Syns kanske lite bättre i dagsljus.
Gillar den skarpt alltså!
Haha jag är ingen expert på rollar men det är väl den dyraste av dem va? Jag köper hellre ett hus för de pengarna och kör en japanare på armen isf.Jag också, riktigt mysig klocka som är så nära en Paul Newman Daytona jag någonsin kommer att komma. Vet dock inte om den är värd dom 4700 jag betalt för den, nog inget man får igen direkt vid en försäljning
Bor du i närheten av Malmö får du gärna klämma och känna på den.
Haha jag är ingen expert på rollar men det är väl den dyraste av dem va? Jag köper hellre ett hus för de pengarna och kör en japanare på armen isf.
Tyvärr, bor i störstestan så jag får nöja mig med dina bilder.
Väldigt OT nu men sjukt. One of a kind såklart men galet.
Galna pengar
Skickat PM till dig Ekberget.E820-S103452
Om du är sugen kanske jag ska sälja den. Köpt en vintage-kronograf så den blir nog överflödig. Men den är inte i mint condition
Fin! Inte alls avis.. Var först lite skeptisk till den vita datumvisningen men det kanske inte är så illa egentligen, ser ju bra ut!
det trevliga med lite mindre boetter är att det blir lite mer länk att titta på
Visst kan man tycka det är snyggare med mörkt fönster, men ur läsbarhetssynpunkt är det lättare att se små siffror mot vit bakgrund.Fin! Inte alls avis.. Var först lite skeptisk till den vita datumvisningen men det kanske inte är så illa egentligen, ser ju bra ut!
Vad säger numret på baklocket?Dagens, en ovanlig Promaster från början av 90-talet tror jag. Hittar ingen mer med vit tavla på nätet och de med svart tavla verkar inte heller växa på träd. Har sett kanske fyra stycken när jag letat.
Ref verkar vara 5502-F50239 TA. Sexsiffrigt serienummer som börjar på 2. Tolkar det som 1992. Kollade i en av Citizengrupperna på Facebook och av en praktisk slump så hade någon postat sitt ex med svart tavla som han köpt ny 1994.Vad säger numret på baklocket?
Jag tror du har rätt, de jag har som är nyare har 7 siffror, exempelvis 04D för december 2004 eller 17N för november 2017. Den var lite ovanlig med ljus tavla och 2t, härligt ’90 tals retroRef verkar vara 5502-F50239 TA. Sexsiffrigt serienummer som börjar på 2. Tolkar det som 1992. Kollade i en av Citizengrupperna på Facebook och av en praktisk slump så hade någon postat sitt ex med svart tavla som han köpt ny 1994.
1598 kr budget-beater. En av mina favoriter!
Är det en BM7251-53L?
Redigt fin, ska kika på en imorgon då
Redigt fin, ska kika på en imorgon då
Lägger du till 200 kr så får du en snarlik i titan. Jag hade gjort det med facit i hand.
Hittade dock en svart på Tradera som jag ropade hem för strax under 900 så nu har jag båda modellerna.
https://www.uropenn.se/citizen-herrklocka-eco-drive-7234