• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ekberget

Cartier
Sjukt snabb på racing
IMG_20191213_171703.jpg
IMG_20191213_171658.jpg
IMG_20191213_171610.jpg
Stiligt! Nu vill vi bara se hur den blir i dagsljus, helst lite sol ;) finns det ju massor av nuförtiden
 
Snabbast:)
Vad är det för tavla? Ser ut som snowflake eller är det silver?
Är sugen på en panda med lite racingkänsla. Kan detta vara klockan för mig?

Jag har tyvärr inte sett en snowflake irl men tänk snowflake made in Rumänien kanske? Skämt åsido, drar mer åt silverhållet och struktur som en julgranskula. Riktigt snygg speciellt om man väger in priset. Kan absolut rekommendera klockan! Fått en del positiva kommentarer från kollegorna och då har jag inte ens visat det snabba bandet som kom idag.

Stiligt! Nu vill vi bara se hur den blir i dagsljus, helst lite sol ;) finns det ju massor av nuförtiden

Ska se om jag kan ta lite bilder i dagsljus, den "blommar" verkligen ut då.
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Tjenare!
Är lite sugen på en kronograf och såg denna klockan som jag tycker är riktigt fin, någon som har en och kan ge input?:) har dock aldrig handlat från sakurawatches och undrar om det är säkert.

903474FA-BF2C-4967-B0BE-3570398284CA.png
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tjenare!
Är lite sugen på en kronograf och såg denna klockan som jag tycker är riktigt fin, någon som har en och kan ge input?:) har dock aldrig handlat från sakurawatches och undrar om det är säkert.

903474FA-BF2C-4967-B0BE-3570398284CA.png
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med intryck men Sakura ska vara riktigt bra att ha att göra med och jag har bara hört gott om dem. :)
 
  • Like
Reactions: C-J

Tobyponken

Cartier
Precis efter vi snackat om dom här pandakronograferna sprang jag på en annons på bukten. La in ett maxbud som jag gör ibland, oftast alldeles för lågt mot vad slutpriset landar på, men denna gången lyckades jag knipa ett litet fynd. Lite använt skick visade det sig men hög kvalitetskänsla. Bra klocka för en väldigt liten peng.
20191209_211957.jpg

Kalendern va inte inställd så fixat det nu. Tack Youtube säger jag bara... puh!
Refnr på den?
 

Ekberget

Cartier
Jag också, riktigt mysig klocka som är så nära en Paul Newman Daytona jag någonsin kommer att komma. Vet dock inte om den är värd dom 4700 jag betalt för den, nog inget man får igen direkt vid en försäljning :D
Bor du i närheten av Malmö får du gärna klämma och känna på den.
Haha jag är ingen expert på rollar men det är väl den dyraste av dem va? Jag köper hellre ett hus för de pengarna och kör en japanare på armen isf.
Tyvärr, bor i störstestan så jag får nöja mig med dina bilder.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fin! Inte alls avis.. Var först lite skeptisk till den vita datumvisningen men det kanske inte är så illa egentligen, ser ju bra ut!
Visst kan man tycka det är snyggare med mörkt fönster, men ur läsbarhetssynpunkt är det lättare att se små siffror mot vit bakgrund.
F98A893C-6FE5-4732-92AA-F60DAB51A979.jpeg

och vinklar man den rätt så försvinner det ;) Jag hade svart bakgrund på sbgv223...
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ref verkar vara 5502-F50239 TA. Sexsiffrigt serienummer som börjar på 2. Tolkar det som 1992. Kollade i en av Citizengrupperna på Facebook och av en praktisk slump så hade någon postat sitt ex med svart tavla som han köpt ny 1994.
Jag tror du har rätt, de jag har som är nyare har 7 siffror, exempelvis 04D för december 2004 eller 17N för november 2017. Den var lite ovanlig med ljus tavla och 2t, härligt ’90 tals retro :cigar:
 
Topp