• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
De där är grymma! En jobbpolare hade en sån där med världens bilhandlarhäng. Det är en utgången modell tror jag, men har sett att de dyker upp ibland på chrono24. De finns i tre olika färger varav en är i titan. ref är citizen av0031
Yes såg att det var en utgående modell.. Finns det någon liknande med powerreserv indikator? Och panda tavla?
 

Tobyponken

Cartier
Förstår dig, hade det inte varit för de ihåliga ändlänkarna så hade jag också beställt en sån för jag gillade verkligen länken på den. Länken på min känns dock riktigt bra, helt solid och tajt, inget rassel heller. Storleken är perfekt för mig tycker jag, men förstår om du vill ha större. Dröm "pandan" för mig är Seikos nya SRQ029, men eftersom jag inte riktigt har råd med en sån i dagsläget så blev det denna Citizen. Men OM du nu skulle slå till på en sådan här, så tror jag inte att det skulle vara särskilt svårt att sälja den vidare :)
För mig är det nästan dött lopp mellan de länkarna om man bara ser till utseendet. Det som fick mig att vilja beställa 0451an var att den fanns inom EU och att den då hade blivit billigare eftersom moms och tull tillkommer från Japan. Kanske blir en beställning nästa vecka... vem vet?! ;)
Seikon var fin den med men för dom pengarna kan jag komma på en hel del andra klockor jag hellre skulle köpa. Om jag nu hade dom pengarna att spendera.
 

Code

AKA Vincent B
Läste nyss att den hade mineralglas! Så synd, hade klickat hem den ikväll annars! Varför envisas Citizen med mineralglas på vissa av deras snyggaste klockor!?
Ja, mig spelar det inge roll. Ägt många Seikos med hardlex, aldrig repat ele nåt annat.. Kan säga att den känns väldigt tjock som safir.. Och Mineral är bättre emot stötar, safir krossas lättare. Men safir är bättre emot repor...
 
Ja, mig spelar det inge roll. Ägt många Seikos med hardlex, aldrig repat ele nåt annat.. Kan säga att den känns väldigt tjock som safir.. Och Mineral är bättre emot stötar, safir krossas lättare. Men safir är bättre emot repor...
Sant...har själv en hel del Seikos och aldrig repat hardlex. Men är inte Seikos hardlex något mer reptåligare än "vanligt" mineralglas ? Bra att glaset känns tjockt iaf, känns mer tryggt på något sätt. Vet inte, får tänka lite till! Men är jättesugen på en sån, får se hur det blir :)
 

Code

AKA Vincent B
Sant...har själv en hel del Seikos och aldrig repat hardlex. Men är inte Seikos hardlex något mer reptåligare än "vanligt" mineralglas ? Bra att glaset känns tjockt iaf, känns mer tryggt på något sätt. Vet inte, får tänka lite till! Men är jättesugen på en sån, får se hur det blir :)
Ässhh.. Egentligen, man får inte vara så pedant ang dessa klockor. Jag köpte min för jag tycker den är SJUUUKT Snygg och gmt, samt Eco drive.. "Grab and go" klocka... Håller tiden grymt, slipper byta batteri (laddningsbart) på typ 15år..knappt några servicekostnader. Stannar aldrig mm. Det är ingen dyr klocka. Men riktigt snygg. Och grym kvalite.. Länken på denna känns som Seikos sbdc053 länk. Man känner verkligen kvalitén och finishen.. Skulle lätt kunna kosta 7-8000kr. Och menar för runt 3000kr så bryr jag mig inte så mkt OM glaset skulle repas. Blir det för mkt repor, ja då får man väl byta glas för en tusing då (Lär hålla nåt år iallafall om man inte har maximal otur)... Menar för runt 3k..om det är bara glaset som får dig och tveka. Den är mkt grymmare i verkligheten än på bild.. :D Tycker absolut du ska köpa och testa iallafall. Som sagt inga pengar... Skulle vara mer orolig för glaset om jag hade haft en vintage Rolex med plexiglas, för typ 100k..:D
 
Ässhh.. Egentligen, man får inte vara så pedant ang dessa klockor. Jag köpte min för jag tycker den är SJUUUKT Snygg och gmt, samt Eco drive.. "Grab and go" klocka... Håller tiden grymt, slipper byta batteri (laddningsbart) på typ 15år..knappt några servicekostnader. Stannar aldrig mm. Det är ingen dyr klocka. Men riktigt snygg. Och grym kvalite.. Länken på denna känns som Seikos sbdc053 länk. Man känner verkligen kvalitén och finishen.. Skulle lätt kunna kosta 7-8000kr. Och menar för runt 3000kr så bryr jag mig inte så mkt OM glaset skulle repas. Blir det för mkt repor, ja då får man väl byta glas för en tusing då (Lär hålla nåt år iallafall om man inte har maximal otur)... Menar för runt 3k..om det är bara glaset som får dig och tveka. Den är mkt grymmare i verkligheten än på bild.. :D Tycker absolut du ska köpa och testa iallafall. Som sagt inga pengar... Skulle vara mer orolig för glaset om jag hade haft en vintage Rolex med plexiglas, för typ 100k..:D
Du har övertalat mig, det blir ett köp! Jag som inte skulle köpa några fler klockor på ett tag efter Citizen pandan.... Men men, det blir nog bra! Den där GMTn är ju bara för fin. Lite funderingar, är det vanliga sprintar i länken eller är det såna där jobbiga sprintar med hylsor? Har den skruvad krona?
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Bjuder på lite fler bilder på min
20191204_212933.jpg
20191228_163414.jpg
20191226_041620.jpg
20191204_212645.jpg
20191207_072016.jpg
20191215_023447.jpg
20191205_040347.jpg
20191206_082934.jpg
20191206_101447.jpg
20191206_082551.jpg
20191204_064030.jpg
20191214_105013.jpg
20191226_042158.jpg

Vad är det för ref på seikon på en av bilderna?
 

Code

AKA Vincent B
Du har övertalat mig, det blir ett köp! Jag som inte skulle köpa några fler klockor på ett tag efter Citizen pandan.... Men men, det blir nog bra! Den där GMTn är ju bara för fin. Lite funderingar, är det vanliga sprintar i länken eller är det såna där jobbiga sprintar med hylsor? Har den skruvad krona?
Vanliga sprintar/stift, inga hylsor.. Och yes skruvad krona. Klockan är vattentät 200m...tror inte du blir besviken..
Har ägt som sagts tidigare flera Seikos, tycker denna är MYCKET bättre än tex en Seiko skx/turtle. Känns mer som dom dyrare Seikos tex Sbdc, Nya, Sumon mm.. :D
 
Senast ändrad:

jonasz

Cartier
2-Faktor
Finns ju milijoner... Men någon promaster dykare? Eller varför inte en sån som jag köpte? Gmt och vattentät till 200m.. :D
Finns promaster i Eco-drive med. Eller varför inte en Aqualand?

Visar bilder på båda... :D
IMG_20200103_163522_728.jpg
IMG_20191228_083542_253.jpg
Den övre var riktigt fin men är ute efter något "renare" design, less is more, typ. :D
Tack för förslag!
 

Code

AKA Vincent B
Snygga bilder, såg den på Fb tidigare och var hos lokala urisen som faktiskt hade den.
Men den bars väldigt litet tycker jag, önskat en storlek på 43mm iallafall.
Provade en Eco prodiver som däremot kändes väldigt fin med bra tyngd och "klock närvaro" billig dessutom
Aha vilken lokala handlare var du inne hos?
Jag föredrar klockor mellan 39-42mm..på mig sitter den perfekt. Även om jag passar i klockor upp till 45-46mm..
 
Topp