• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

moggelito

Rolex
2-Faktor
Slängde på en ny länk på denna då den som kommer original är hemsk, blev bra mycket bättre!
Blinkar som en discokula i solen :)
IMG_20200623_150656.jpg
 

Tobyponken

Cartier
Jag har själv letat efter schyssta produktbilder på den nya, mest för att se vad det är för länk. Verkar av dessa bilder vara av bättre kvalitet än Citizens standardlänk, dessutom med mikrojustering
Screenshot_20200623-165128_Chrome.jpg
Screenshot_20200623-165135_Chrome.jpg
Har sett en del bilder i en klockgrupp på fb och det är SEL samt att spännet är av gjutet gods (heter det så?) istället för pressad plåt. Däremot är jag mer förtjust i justeringen som finns i det enklare spännet. Haft det på en annan Citizen och älskar att kunna microjustera on the go.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har sett en del bilder i en klockgrupp på fb och det är SEL samt att spännet är av gjutet gods (heter det så?) istället för pressad plåt. Däremot är jag mer förtjust i justeringen som finns i det enklare spännet. Haft det på en annan Citizen och älskar att kunna microjustera on the go.
Microjusteringen är trevlig på den med vikta plåten, resten av länken är dock ganska trist. Citizen gör dock bra spännen med mikrojustering också. Här länken till BN0150-61E.
20200623_180028.jpg
20200623_180012.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag har själv letat efter schyssta produktbilder på den nya, mest för att se vad det är för länk. Verkar av dessa bilder vara av bättre kvalitet än Citizens standardlänk, dessutom med mikrojustering
Screenshot_20200623-165128_Chrome.jpg
Screenshot_20200623-165135_Chrome.jpg
Jag minns inte hur låset var när jag testade den, men länken är såna Y delar som bara är ledade på var ände... samma som på min sommarbeater
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Funderar på att köpa en billig Citizen-dykare. Är lite sugen på NY0100 men tycker det känns dyrt när man kan få en NY0040 strax över 2000. Verkar ju inte vara någon jätteskillnad på klockorna annat att den ena är i titan eller är det något jag missar?
 

Molgan

Cartier
Är det någon vet om det finns något alternativ till mineralglaset som sitter std. i JP2000?
Mitt är riktigt repigt, jag vill antingen få tag i ett plexi eller ett safirglas, finns det någonstans att köpa?
Helst bör klockan behålla sin täthet för bad och lek.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Är det någon vet om det finns något alternativ till mineralglaset som sitter std. i JP2000?
Mitt är riktigt repigt, jag vill antingen få tag i ett plexi eller ett safirglas, finns det någonstans att köpa?
Helst bör klockan behålla sin täthet för bad och lek.
Det är säkert inget problem att byta om du vet storleken
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Rimligtvis, men då är frågan, någon som vet storleken?
Till Seiko går det ju finna det mesta i mod-väg, finns det nån liknande site som säljer Citizen-delar-mods?
Det går säkert att googla sig till storleken, sen beställer du ett glas på cousinsuk och går till valfri urmakare och byter, så gjorde jag med min Longines när jag bytte till kupat glas. Det är väl egentligen bara diameter och tjocklek som är de mått du behöver...
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det fanns 22 olika fabrikat av doomat plexi hos cousins, är något fabrikat att föredra?
Skall man ha "step" eller "no-step"?
När det är kupade glas finns 2 mått att hålla koll på. Dels tjockleken av kanten, och dels total höjd med kupning. Jag skulle tro att 2,5mm inte bör överskridas så att vridringen går att snurra, medans totalen kan vara mer. När det gäller det du nämner gällande plexi finns det ju både glas med och utan spännring. Vilken som är vilken vet jag inte. In i mod, fix&trix tråden och fråga... @rogart-63 kanske har koll?
 
Topp