• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej på er!
Jag skulle behöva uppgradera bandet på min 51-2273, men jag skulle behöva lite inspiration från er vad som passar, både färger och typ!
Idag sitter det på ett snuskigt olivgrönt canvas.
Är det någon av er som har koll på om det är 19 eller 20mm? Kan inte riktigt bestämma mig med mina splitvision-ögon, som det verkar.
Får till det som att det ligger på 19.5mm mellan luggarna.

Tack på förhand // oGy

image.jpg
Vad är detta för band? Gillar skarpt!

Stopp och belägg här, jag är ute och cyklar!
Det artikelnumret är INTE länken till den Citizen som du vill ha till. Jag har tagit fel.
Bara för detta så ska jag försöka att fixa fram rätt nummer så klart. Sorry :sorry:
Jag fick visserligen inte artikelnr men Ur & Penn (jo det är sant) kan tydligen ta hem en. 1200 spänn samt 5-10 veckors leverans!

Håller på och ska flytta och rensar i garderober, tänkte se om någon av er vet vad man kan få för denna samt vilken modell det är?

250kr/500kr?

Bilagor

• 15960964899585311083370956199288.jpg
    15960964899585311083370956199288.jpg
    257.5 KB · Visningar: 6
Precis impulsbeställt den nya fulllumetavlade dykaren NY0019.
Satt och valde länge mellan NY0019 och NY0018
som har vit tavla och var verkligen tvungen att uppbringa all min kraft och energi för att avstyra köp av båda.
Tycker båda är hur snygga som helst. Kanske att den vita är snyggare, men full lume är verkligen speciellt och jag har aldrig haft någon sådan.
Ändringar från förra generationen (NY0080):
Mjukare gummiband
Safirglas
44 mm istället för 42
Vit datumtavla istället för svart
120 klick-bezel istället för 60 klick
Djupare gravyr på baksidan

NY0119:
0119.png

Baksida NY0119, NY0118:
citizen-fugu-ny011-back.jpg

NY0018:
NY0118-11A-2.jpg

Edit: Lagt till lite info samt bild på baksida.

Senast ändrad:
Hej alla citizenare. Tack för fint forum och bra tråd. Provar ett första inlägg här med en bild på min gamla aqualand. Köptes 1993 i Abu Dhabi på väg hem från dykresa. Har efter hårt äventyrande legat och dammat i tio år men min urmakare fick liv i den med ett batteribyte (tre batterier i denna). Går superbt bra igen nu 27 år ung! Satte på ett Hirsch gummi för att fira.

Bilagor

• 20200804_185411.jpg
    20200804_185411.jpg
    839.9 KB · Visningar: 7
Hej alla citizenare. Tack för fint forum och bra tråd. Provar ett första inlägg här med en bild på min gamla aqualand. Köptes 1993 i Abu Dhabi på väg hem från dykresa. Har efter hårt äventyrande legat och dammat i tio år men min urmakare fick liv i den med ett batteribyte (tre batterier i denna). Går superbt bra igen nu 27 år ung! Satte på ett Hirsch gummi för att fira.
Kul att den hoppade igång, en riktig klassiker :)

Fick sådana otroliga tidiga 90-tals vibbar hos urmakaren att jag nästan rusade hem och kittade om till min gamla bredaxlade kavaj och fönade håret. Men tyvärr fanns inte kalufsen kvar :arghh:

Tillbaka
Topp