Hangarhunden
Silver
Undrar om inte den här får följa med på skogstältningen om någon vecka...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är fantastisk.
att man inte klev på denna tidigare?
Snygg! Vad har den för referensnummer?
att man inte klev på denna tidigare?
Inte för att vara sån, men vad ska ref nr ge dig för information som inte jag som ägare kan svara på? AR5000-68ASnygg! Vad har den för referensnummer?
Tyckte den var fin och vill eventuellt h en själv? Eller vad menar du med din kommentar?Inte för att vara sån, men vad ska ref nr ge dig för information som inte jag som ägare kan svara på? AR5000-68A
Jag menar att jag ser många som frågar efter ref nummer och inget annat i många trådar. Jag tänker mig att man som medlem på ett klockforum både borde passar på, och antagligen får bättre svar, om man frågar ägaren direkt om det man vill veta om klockan än att googla. Men är det bara ett ref nummer för att kunna leta bästa pris på egen hand är det förstås en annan sak. Sen tycker jag alltid det är trevligt att "klocksnacka" liteTyckte den var fin och vill eventuellt h en själv? Eller vad menar du med din kommentar?
Hur fungerar world time funktionen?Monday blues...
Ingen aning, hann aldrig sätta mig in i funktionen. Klockan är flippad och saknadHur fungerar world time funktionen?
Man vrider "sin" zon till rätt tid på 24h ringen, så kan du läsa av tiden i alla andra zoner. Den är mao väldigt manuell och har ingenting med urverket att göra, förutom att gmt-visaren kan underlätta att hitta aktuell tid.Hur fungerar world time funktionen?
Ah, då är jag med. Tack för förklaringenMan vrider "sin" zon till rätt tid på 24h ringen, så kan du läsa av tiden i alla andra zoner. Den är mao väldigt manuell och har ingenting med urverket att göra, förutom att gmt-visaren kan underlätta att hitta aktuell tid.
Grattis! Kul att du hittat till Japanskt vintage, finns mycket kul ifrån Citizen, trigga @kuma-kun till lite fina bilder@BarbaBaba - din AR5000-68A är grym, speciellt på läder!
Jag har just lagt vantarna på en annan supertunn ”världsmästare” från Citizen - en Diamond Flake.
Redan på 50- och 60-talet tävlade Citizen och Seiko om vem som kunde tillverka världens tunnaste mekaniska verk med sekundvisare (3-handsverk). 1960 släpptes Seiko Gold Feather och 1962 svarade Citizen med modellen Diamond Flake. Den hade då världens tunnaste mekaniska 3-handsverk på 2,75 mm - 0,2 mm tunnare än Seikos.
Ett par bilder på mitt exemplar.
Har varit en OWG med denna fantastiska medborgare i snart två månader.
Ironiskt med tanke på ditt nickHar varit en OWG med denna fantastiska medborgare i snart två månader.
Tack, tror ref nr är ca 40557 på denVad e där för ref på den.? Snygg !
Haha, tack!Ironiskt med tanke på ditt nick
Väldigt fin klocka!
Den ser säkert roligare ut under vattnet i blått...Jag funderar på att köpa en Citizen NY0040 men kan inte bestämma mig om man ska gå på den med svart eller blå tavla? (Ilandsproblem ) Har bara svarta klockor i samlingen för tillfället så borde bryta av med en blå men är inte den svarta aningen finare?
Posta gärna lite bilder med olika straps så man får se vad som passar. Tack på förhand!
Det har du rätt iDen ser säkert roligare ut under vattnet i blått...