• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PCB

Audemars
Håller med, men vad har hänt med meshet?

fick bli en "hybridlösning" då orginal bandstift är tjocka, gick meshet emot boetten,så fick ta bort 3 öglor i mitten,
var mest ett test på ett väldigt billigt mesh ,för att se om jag gillade det:)

ska investera i ett riktigt mesh,och montera det mer seriöst
 

Geparden

Audemars
Strax innan ölen blev uppdrucken.
image.jpg
 

SSL

Audemars
Sugen på att testa Citizen.
Finns det nåt med mina kriterier?
Svart tavla, automat, 38-40mm, minimalistisk, ej dagskiva och ej dykare.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Vart hittar jag bästa pris och bästa handlaren för en JP2000-08E? Har kollat bukten men det diffar mycket i priser och jag vill ha full set, bra pris, gratis frakt och köpa från en seriös handlare. Någon som har tips?
 

Geparden

Audemars
Blev intresserad av "The Citizen" eco-drive... finns det någon hjälpsam forummedlem som vet var man kan hitta en engelsk site som listar skillnaderna på de olika modellerna, en del ser nästan identiska ut med skiljer ganska mycket i pris?
http://citizen.jp/the-citizen/lineup/eco.html
Tror tyvärr inte det finns det och även den japanska är lite svår att utläsa info ifrån vad jag kommer ihåg. Sök på ref, brukar dyka upp nån tråd av Citizennördarna på WUS eller likn.
 
K
Jag har varit i kontakt med Citizenklockor tidigare.
Har ägt en Aqualand och en Chronomaster och bara goda erfarenheter av kvaliteten hos enheterna.

Nu sitter jag med ytterligare en lite mer "high-end" modell, som jag verkligen gillar, en Signature collection dykare med retrovibbar...
Riktigt snyggt ihopskruvad och vackert dekorerat och stabilt urverk.

Hur är det annars här på forumet, är det bara Aqualands och Ecozillas som gäller?

Bifoga gärna foto som bevis på att du faktiskt även en medborgare och beskriv gärna ditt intryck av klockan...

DSC_0001%25257E2.jpg
Köttig och cool klocka
 
20150924_103243.jpg
20150924_103243.jpg
20150924_103246.jpg
20150924_103246.jpg


Citizen World Chrono.. Från ur & penn.. (för er som gillar att hata dem)
Atom, soldriven. Denna modell har 23mm mellan luggarna. Därav att bandet glipar lite. Men de tycker jag nästan gör den ännu tuffare.

Stålbandet den kommer på är bra. Men spännet saknar en säkerhetsfunktion. Det skulle behöva en övre clasp låsa med.
 
Topp