• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pastorius

Omega
Undrar om denna serie kommer till Sverige?
Hämtat från Youtube.

/P
 

Bilagor

  • D9E57FF7-4F52-46C8-90D7-C48E8731E4AF.png
    D9E57FF7-4F52-46C8-90D7-C48E8731E4AF.png
    805 KB · Visningar: 24

Utvisaren

Patek
Har en ny som behöver åka tyvärr. Behöver batteri men annars helt ny i box.

 

Psykel

Patek
Sen när är Stjärnurmakarna AD för Citizen?
Dom säljer denna för 2300 just nu, en slant billigare än finska Klockmagasinet. Rätt sugen på att slå till...
BN0158-18X.png
 

incmo

Omega
Såg nu längre bak i tråden vilken ref det var,är själv intresserad av den blåa,hur känns denna?
Riktigt bra, jag själv föredrar den på läderband då lug to lug blir lite längre med länken på, bra att tänka på är att det inte finns någon mikrojustering och att det även är 19mm band som gäller.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Är ute efter en dykar/strandklocka. Har fått upp ögonen för en Aqualand, (Citizen Aqualand Diver Promaster JP2000-08E). Såg att att Ur&Penn sålde dessa för strax under 3000:-. Såg gamla annonser på k&s att vissa sålde klockan med en tub. Följer dessa alltid med från butikerna?

Vad tycker panelen om den klockan överlag?
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Är ute efter en dykar/strandklocka. Har fått upp ögonen för en Aqualand, (Citizen Aqualand Diver Promaster JP2000-08E). Såg att att Ur&Penn sålde dessa för strax under 3000:-. Såg gamla annonser på k&s att vissa sålde klockan med en tub. Följer dessa alltid med från butikerna?

Vad tycker panelen om den klockan överlag?

Jag har 3 Citizendykare, och åtminstone till en av dem såg jag i reklam(eller om det var en youtube review) med en tub. Men ingen tub medföljde till någon av dem.
Vet inte om en tub är till något specialerbjudande eller så.
 

Whiskwatch

Panerai
Är ute efter en dykar/strandklocka. Har fått upp ögonen för en Aqualand, (Citizen Aqualand Diver Promaster JP2000-08E). Såg att att Ur&Penn sålde dessa för strax under 3000:-. Såg gamla annonser på k&s att vissa sålde klockan med en tub. Följer dessa alltid med från butikerna?

Vad tycker panelen om den klockan överlag?
Från ur och pen får man bara en tråkig svart citizen box tyvärr. Går dock att köpa bara tuben i vissa av deras butiker om man ändå vill ha en. Det gjorde jag :)
1660049889117.jpeg
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag har 3 Citizendykare, och åtminstone till en av dem såg jag i reklam(eller om det var en youtube review) med en tub. Men ingen tub medföljde till någon av dem.
Vet inte om en tub är till något specialerbjudande eller så.
Jaha ok tack! Vilka dykare har du? Någon du är extra nöjd med? :)
Från ur och pen får man bara en tråkig svart citizen box tyvärr. Går dock att köpa bara tuben i vissa av deras butiker om man ändå vill ha en. Det gjorde jag :)
1660049889117.jpeg
Hmm tråkigt men troligtvis kommer tuben aldrig komma till användning.... Är du nöjd med klockan? Gillar bilden skarp sen även kul med lite omväxling på banden.
 

Whiskwatch

Panerai
Jaha ok tack! Vilka dykare har du? Någon du är extra nöjd med? :)

Hmm tråkigt men troligtvis kommer tuben aldrig komma till användning.... Är du nöjd med klockan? Gillar bilden skarp sen även kul med lite omväxling på banden.
Det är ju en jäkligt fräck klocka med kul historia. Men eftersom jag lätt tröttnar på kvarts klockor så sålde jag dock min. Men tycker fortfarande den är grymt cool!
Köpte en NY0040 istället, den är jag jäkligt nöjd med och lär stanna i samlingen länge :)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Det är ju en jäkligt fräck klocka med kul historia. Men eftersom jag lätt tröttnar på kvarts klockor så sålde jag dock min. Men tycker fortfarande den är grymt cool!
Köpte en NY0040 istället, den är jag jäkligt nöjd med och lär stanna i samlingen länge :)
Får kanske ta mig in till stan och testa klockan. Jag är precis tvärtom, ser verkligen fram emot att bära en kvarts-klocka. Trött på att ställa in tiden 😅 tack för hjälpen!
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Idag fick jag hem den här som jag köpte av @jenny och glad är jag för det då den ser ut att vara i närmast nyskick! Hur länge tillverkades den här modellen? Finns det någon bra förteckning över sånt?
Den är lite rörig med alla visare men just den här modellen var den första dyrare klockan jag köpte för ganska precis 30 år sedan, en klocka som jag nu har förlagt någonstans.
8B5E5AA8-52C4-48F6-840B-BFE1ACA9DB1D.jpeg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Idag fick jag hem den här som jag köpte av @jenny och glad är jag för det då den ser ut att vara i närmast nyskick! Hur länge tillverkades den här modellen? Finns det någon bra förteckning över sånt?
Den är lite rörig med alla visare men just den här modellen var den första dyrare klockan jag köpte för ganska precis 30 år sedan, en klocka som jag nu har förlagt någonstans.
8B5E5AA8-52C4-48F6-840B-BFE1ACA9DB1D.jpeg

Vilket skick! Smått fantastiskt.

Ingen annan klocka ger mig en sån skön nostalgi som den. Köpte min kring mitten av 90-talet. Jag älskade den varje minut jag bar den.
 

jenny

Breitling
Idag fick jag hem den här som jag köpte av @jenny och glad är jag för det då den ser ut att vara i närmast nyskick! Hur länge tillverkades den här modellen? Finns det någon bra förteckning över sånt?
Den är lite rörig med alla visare men just den här modellen var den första dyrare klockan jag köpte för ganska precis 30 år sedan, en klocka som jag nu har förlagt någonstans.
8B5E5AA8-52C4-48F6-840B-BFE1ACA9DB1D.jpeg
Kul att den kom till rätt person👌
 
Topp