• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rickards

Rolex
2-Faktor
Fick hem nya Promastern, NY0120-01E, verkar kallas ”Challenge Marin”. Rostfritt stål, 41mm bred, 50mm lug to lug. Trevlig vintagedesign men ganska hög, 14,2mm.
Efter en dag känns den riktigt nice! Fin tavla med struktur, bärs bra även på min smala armled. 20mm luggbred så kan nog bli strap monster.

Bilder:

citizen promaster ny0120-01E 2.jpeg

citizen promaster ny0120-01E.jpeg


Kom på ett gummi. Okej kvalitet, men inte mer. Kul med det kupade glaset i höjd med vridringen. Men inte safir på en klocka för 4200kr? Dåligt.
citizen 5.jpeg

IMG_2622.jpeg


Jämförelse med lite andra klockor: SKX009, och Aqualand.
IMG_2617.jpeg

IMG_2618.jpeg

IMG_2619.jpeg


Promaster-logga på kronan:
IMG_2620.jpeg


Okej lume:
IMG_2621.jpeg


Allt som allt en fin klocka till bra pris!
Riktigt snygg den där!

Ser ut att ha väldigt lika mått som min gamla NY0125-83E, kanonbra storlek enligt mig. Den rök pga two tone som jag tröttnade på, så denna kanske kan va nåt. Synd att de inte säljer den svarta på länk dock.
PXL_20220628_192245858~2.jpg



 
Senast ändrad:

rickards

Rolex
2-Faktor
231019 citizen.jpeg


Jag har kört min på ett Geckota super engineer nu i veckan, tycker det har känts riktigt bra! Vet inte om originallänken är så kul… hur var den på tvåton, @rickards ?

Mitt betyg på klockan efter en vecka är i alla fall: Mycket väl godkänd! Pratade med @Fliegerchronograph🚁 i kväll och det lät positivt där också 🙂

231018 citizen.jpeg

IMG_2671.jpeg
Länken va helt ok, uppskattade snabbjustering i claspen och tyckte ändå den kändes rätt bra med tanke på prisklassen.
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Ja det stämmer. Bra size för de flesta.
Verkligen 🙂👍
Jag har suktat lite efter den mindre varianten p g a ganska tunna handleder men hörde någonstans att den saknade lysmassa vilket 40mm skulle ha som jag förstod det - nåväl, det hör inte hit 😅

Riktigt cool klocka är det jag ville ha sagt, jag är lite avis 🙂
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Knäppte lite bilder i dagsljus. Fortsatt väldigt nöjd, känns gedigen. Gillar verkligen urtavlan med silvriga ramar runt index, och även visarna poppar tjusigt i silver när ljuset ligger på. Bra tryck i lysmassan. Länken är riktigt bra, solida ändlänkar och relativt enkel att justera med pins and collars. Två halvlänkar kom med. Enda jag inte gillar helt är väl claspen, den känns kvalitativ och har smidig snabbjustering, men lite för klumpig för min smak. Jag hade hellre sett nåt lite diskretare och utan snabbjustering, men det är väl en smaksak. I det stora tycker jag kvalitetskänslan är riktigt bra för pengarna och som sagt riktigt bra design, klår Seiko rejält i den här prisklassen enligt mig. Fick med den festliga dykartuben också som bonus.
1000006782.jpg
1000006786.jpg
1000006781.jpg
 
Topp