• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

City

Tillbaka från spa, nu med lumeplupp. Tack @rogart-63
20220427_193426-jpg.2044376

Vem ska norpa den här först då?😁
Lär gå fort, så om någon som följer tråden är sugen får ni nog skynda!

Vem ska norpa den här först då?😁
Lär gå fort, så om någon som följer tråden är sugen får ni nog skynda!
@Staafen ?? Jag tittar på dig😉

Ska bli spännande att se på vems handled den dyker upp på ..

( Jag bommade och missade den, har ett gäng, så jag är bara glad att den hamnade på KS !! )

Jag bjöd på den med men hoppade när jag fick reda på att minutvisaren var av. Det går säkert att löda ihop dock. Trevlig klocka helt klart! 😃

Screenshot_20220515-200954_Tradera.jpg
Att du bjöd var väl ingen större överraskning ;) Jag fick reda på efter auktionen att visaren var av, var väldigt svårt att se på säljbilderna så jag borde kanske ha ställt lite mer frågor och bett om bilder. Men jag hade såklart möjligheten att avstå köpet men valde att fullfölja, av det man kan se har den potential och nytt glas och service hade jag ju tagit med i kalkylen. Men det är väl minutvisaren som är orosmolnet,är nog inte helt enkelt att hitta ersättningsvisare men det där med att löda ihop lät intressant vilka kan sånt?

Att du bjöd var väl ingen större överraskning ;) Jag fick reda på efter auktionen att visaren var av, var väldigt svårt att se på säljbilderna så jag borde kanske ha ställt lite mer frågor och bett om bilder. Men jag hade såklart möjligheten att avstå köpet men valde att fullfölja, av det man kan se har den potential och nytt glas och service hade jag ju tagit med i kalkylen. Men det är väl minutvisaren som är orosmolnet,är nog inte helt enkelt att hitta ersättningsvisare men det där med att löda ihop lät intressant vilka kan sånt?
Haha nej det är sant!

Jag tror att den kan bli riktigt bra. Utöver minutvisaren och en service såklart var jag lite orolig över om tavlan repats då det ligger båda lösa visare och glas i. Han sa dock att han tyckte att den såg bra ut så det är säkert lugnt. Minutvisaren kan säkert gå att löda ihop, fästet sitter ju kvar och är säkert helt iaf.

Jag ser fram emot att se den när du är klar. 😃

Jag köper den gärna av dig när du tröttnar om du gör det. 🙏🏼

Tillbaka
Topp