• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

City

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Här var det dött😁
Denna äntligen tillbaka efter andra vändan hos KS-fixare.
20220616_111952.jpg
 

Kupad Hand

Panerai
Dagens! Varning för tur i minnenas bidé!!!
Nu med uppdaterad bezel. För många år sedan hittade jag en City på loppis. En klocka som ändå bidrog mycket till det sen skenande intresset! Dumt nog sålde jag denna…
Sen fick jag ynnesten att ta över denna från @Nissenutz vilket jag fortfarande är väldigt glad för🙏
Och som lök på laxen, grädde på moset och pricken över… så dök iaf bezel’n upp från min första här på KS! Stort tack till @Staafen som släppte denna.
Så sentimentalt dravel kanske, men lite ball o sätta dit en del från den klocka som ändå starta galenskapen!!
283C6590-8D9D-4660-B416-4989E6B30E2A.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har en city på ingång, hörde att du har ett tropic sport till övers som @Limeee inte får ta för det paxar jag nu, ni har ju massa och jag har noll!

Vad roligt! Vad har du för City på gång?

Haha, @Limeee ska inte ha fler tropic nu.
Hojta annars om ni hittar några billiga tropic sport så köper jag gärna och bunkrar upp😜

Också nyfiken, vad är det för City du fått tag på @Nissestr ?🤩
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
...och reveal! Svårt att gissa vad tavlan varit med om (originalglaset var repigt men helt) men finns vad som ser ut som svetsloppor på boetten och timvisaren är en uppenbar specialare, så klockan har nog haft ett tufft liv. Uppfixad med hjälp av uris och forumprofil, går och vrider upp/ställer/växlar som en varm kniv genom smör. Supernöjd!
20220623_112534.jpg


20220623_112108.jpg
 
Senast ändrad:
Topp