• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

City

Kul att du kom till igång med den tillslut😁 Verkar den vara relumad eller har indexen bara åldrats olika?
Jag tror något har hänt med den och i samband med det bytte man nog visare och lade på ny lume på indexen.
Sen verkar ju tavlan även vara fel till boetten, men där har jag en av rätt modell. Nu ska jag bara leta upp rätt visare och serva verket.

36C8F0B2-38F1-47F7-A0D8-B1C53EE61EE3.jpeg

City klocka nummer två i samlingen !
Snart ramlar tredje in 😍😁

Jasså ? Stod i annonsen att den var helt oanvänd och från nedlagt butik ! Man såg tom stickers på baksidan.. men sånt går juh såklart fejka för att försöka få bättre pris kanske ? Det var de som fångade mitt intresse iaf :)
Har du länk till annonsen? Blev lite nyfiken nu

Kul att City fortfarande går bra trots krig och ränteökningar. Lite överraskad över hur mycket den drog iväg även om man får ett tropic sport på köpet. Nån här som fångade in den?
Screenshot_20221023-184831_Tradera.jpg
Mycket pengar för en city, men är den oanvänd är den ju rätt unik. Några saker jag funderade på. Tavlan ser så tom ut om man jämför med andra exemplar, dom jag sett tidigare har mer text runt automatic. Sen datumbyte vid 10, den är säkert ok men det var 2 saker jag reagerade på...

Mycket pengar för en city, men är den oanvänd är den ju rätt unik. Några saker jag funderade på. Tavlan ser så tom ut om man jämför med andra exemplar, dom jag sett tidigare har mer text runt automatic. Sen datumbyte vid 10, den är säkert ok men det var 2 saker jag reagerade på...
Är det inte quick set på en sådan, kan bero på det?

Kul att City fortfarande går bra trots krig och ränteökningar. Lite överraskad över hur mycket den drog iväg även om man får ett tropic sport på köpet. Nån här som fångade in den?
Screenshot_20221023-184831_Tradera.jpg

Detta måste väl nästan vara rekord för en City? 😄
Den ver ju i ett kalassill för en samlare👍
1E23D4CA-B304-4E23-8461-D53108FD738E.png

Shit den gick dyrt, men riktigt fin patina på den. Hoppas någon här i tråden knep den😃

Dock värt att tillägga var att den klockan var helt oanvänd ! Från en nedlagd butik som inte fått den såld så den var mint mint condition ! Riktigt fin klocka :)
Jag tycker faktiskt att det är ganska mycket klocka för pengen iaf i dagens läge. Vilket skick! Det ska premieras tycker jag efter alla timmar man lägger på nedslitna verk och sönderskruvade kronor etc etc :) Jag fäljde denna och var sugen som tusen men har redan en svart automatic i bra skick och dessutom handlat upp alla klockpentgar denna måndad (och några månader framöver.. Men bra catch för den som fångade, hoppas KSare! :D

Tänkte ta med min city till city imorgon och lämna in den på service med bland annat datumet, werner eller farfars?

Hade skindivers standard med cyklop eller inte? Sett fler utan än med 🔎

20220630_105215.jpg
Uppdatering, Werner ringde efter typ 30 min från att jag lämnat in den att balansen var av och att han inte kunde fixa den, samt att den behövde en ny krona, så jag ska vid tillfälle hämta upp den igen.

Någon som har annat tips? Ska jag testa med farfars? Någon forumpulare?

Uppdatering, Werner ringde efter typ 30 min från att jag lämnat in den att balansen var av och att han inte kunde fixa den, samt att den behövde en ny krona, så jag ska vid tillfälle hämta upp den igen.

Någon som har annat tips? Ska jag testa med farfars? Någon forumpulare?
Märkligt. Är ju ett Eta i den där och inte skitsvårt att jag rätt på ny balans ifall han inte kan rikta/laga/byta del i den. Kronan är skruvad på Monnin Citys och b höver bytas när de är slut men på denna skindiver så är det nog mest en fråga om täthet och då kan du ju välja själv. Dessa är inte heller märkte tror jag från början. Kolla med Farfars eller forumskruvare då jag tror många kan fixa denna! Fin klocka!

Märkligt. Är ju ett Eta i den där och inte skitsvårt att jag rätt på ny balans ifall han inte kan rikta/laga/byta del i den. Kronan är skruvad på Monnin Citys och b höver bytas när de är slut men på denna skindiver så är det nog mest en fråga om täthet och då kan du ju välja själv. Dessa är inte heller märkte tror jag från början. Kolla med Farfars eller forumskruvare då jag tror många kan fixa denna! Fin klocka!
Nää kronan var slut, täthet sa jag från början att han inte behöver bry sig om, vilket han bekräftade att han inte gör ändå på gamla klockor.

Går kanske först till farfar.

@rogart-63 var det du som servade @Staafen s gamla skindiver?

Tillbaka
Topp