• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

City

Fadershan

Patek
Tänkte ta med min city till city imorgon och lämna in den på service med bland annat datumet, werner eller farfars?

Hade skindivers standard med cyklop eller inte? Sett fler utan än med 🔎

20220630_105215.jpg
Om kronan är "slut" på denna och det inte rör sig om tätheten hur menar du då slut? Ser ju inte nedsliten ut direkt? :) Eller är det bommen som kronan sitter på som är slut?
 

DrKlocka

Audemars
Nää kronan var slut, täthet sa jag från början att han inte behöver bry sig om, vilket han bekräftade att han inte gör ändå på gamla klockor.

Går kanske först till farfar.

@rogart-63 var det du som servade @Staafen s gamla skindiver?
Werner kommer nog inte göra många fler svårare klockor, han är ju svag för manuella omegor..

Gå till Axel du. Delar är inga konstigheter till en sån. Har själv gjort många Citys täta..
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Werner kommer nog inte göra många fler svårare klockor, han är ju svag för manuella omegor..

Gå till Axel du. Delar är inga konstigheter till en sån. Har själv gjort många Citys täta..
Werner har ju massa delar till As kvar, så han vill nog egentligen inte bara pilla med annat än omega/tissot eller annat...

Fick återigen höra hans sköna rant om att han aldrig med tar emot en kronograf för service igen för det är inte ekonomiskt, nu sa han att han inte heller tar emot "dykare" av samma anledning. Kul då att ta emot en skindiver ;) jag frågade direkt då om jag skulle gå vidare men han sa att han ska prova.

Jag kollar med Axel!
 

DrKlocka

Audemars
Werner har ju massa delar till As kvar, så han vill nog egentligen inte bara pilla med annat än omega/tissot eller annat...

Fick återigen höra hans sköna rant om att han aldrig med tar emot en kronograf för service igen för det är inte ekonomiskt, nu sa han att han inte heller tar emot "dykare" av samma anledning. Kul då att ta emot en skindiver ;) jag frågade direkt då om jag skulle gå vidare men han sa att han ska prova.

Jag kollar med Axel!
Han har kommit till den punkt i livet att han kan välja vad han vill skruva och inte med. Skönt bekymmer kan man tycka :)
 
Topp