• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Crossfit & relaterad träning.

lofgreno

Audemars
Japp. Thrusters älskar jag, den delen är lugn men double undersen kommer få det att svida bak i axlarna och fucka upp repsen efter ett tag :facepalm:

@lofgreno spela på lotto, du hade fan rätt igen
Haha, ja jävlar! Den där hade faktiskt vart hyfsat ok. Hatar iofs thrusters men double unders älskar jag! :)
Lite koll har man.
Läste dock fel först och trodde det skulle bli repris på 16.5 igen, det hade vart sjukt trist. :)
 

Kadambo

Omega
Körte precis lite teknik och 3 runder.. Kände redan mjölksyran.

Tänkte att splitte Thrusters 5-4, och 20-15 på DU, och hållen pacen.
 

lofgreno

Audemars
Körte precis lite teknik och 3 runder.. Kände redan mjölksyran.
Tänkte att splitte Thrusters 5-4, och 20-15 på DU, och hållen pacen.
Jaha. lunchpasset gick år skogen ytterliggare en gång. :-(
Ja, beror ju på hur vass du är på Thrusters. Jag skulle definitivt dela upp dom. Däremot skulle jag nog satsat på unbroken double unders då det brukar funka för mig. :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Någon som har koll på om det finns någon box (eller gym med mycket crossfit-inspiration) i närheten av DN-huset?
 

lofgreno

Audemars
Hmm. Inte direkt "smita ner på lunchen"-avstånd. Får väl kanske bli ett vanligt gym och improvisera med lite "crossfit"-övningar.
Näe, det blir nog lite långt va. Om du inte cyklar kanske.
Ja, du får leta reda på nåt vanligt gym och se om det passar. Börjar ju blir bättre och bättre på dom gymmen också... :)
 

Frele

Cartier
Nu när Open är över så tänkte jag börja jobba styrka. Vill självklart bli starkare overall men det känns som att jag behöver fokusera på benstyrka. Har ni några bra tips? Kör ni något program eller liknande som ni kan rekommendera? Tänkte väl att det kanske blir ca 3 styrkepass i veckan utöver wodar och annat.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nu när Open är över så tänkte jag börja jobba styrka. Vill självklart bli starkare overall men det känns som att jag behöver fokusera på benstyrka. Har ni några bra tips? Kör ni något program eller liknande som ni kan rekommendera? Tänkte väl att det kanske blir ca 3 styrkepass i veckan utöver wodar och annat.
Frontböj, böj, ohs, utfallssteg, frontutssteg
 

lofgreno

Audemars
Nu när Open är över så tänkte jag börja jobba styrka. Vill självklart bli starkare overall men det känns som att jag behöver fokusera på benstyrka. Har ni några bra tips? Kör ni något program eller liknande som ni kan rekommendera? Tänkte väl att det kanske blir ca 3 styrkepass i veckan utöver wodar och annat.
Samma läge här. Är alldeles för svag i benen men har kört mycket böj nu på sistone.
Ryssarna brukar ju vara duktiga:
http://www.styrkelabbet.se/russian-squat-routine/?max=115
Sen är det ju givetvis bra att göra som Luckyluciano säger och köra ovan övningar... :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag försöker hitta lite nya övningar då jag kör på med böj mark osv men vill ha variation.
Crossfir har ju en del kul kombinationer. Jag har dålig koll på alla benämningar osv men denna kombo såg kul ut. är den vanligt förekommande?

 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Men om du vill blanda lite så kör frontböj, overhead squat, utfall och thrusters tex.
Eller kör du ryck och stöt också nu förutom böj & mark?
Jag kör lite Gobblet Squats för fronten, kastar lite medicinboll upp mot väggen och tar emot i squat , vet ej vad det heter.
Jag kör ryck fast utan själva momenten när man böjer sig ner och plockar upp den i böj, har bara kört lätt typ 50 kg så har kunnat kasta upp den ändå.
Men ska testa dom, kör ju även såklart militärpress, pushpress och sådant, brukar varva med lite upphopp på en box mellan set osv för att variera känner att jag mer och mer kombinerar övningar, så halkar man mer och mer in på crossfit spåret.
 

lofgreno

Audemars
Jag kör lite Gobblet Squats för fronten, kastar lite medicinboll upp mot väggen och tar emot i squat , vet ej vad det heter.
Jag kör ryck fast utan själva momenten när man böjer sig ner och plockar upp den i böj, har bara kört lätt typ 50 kg så har kunnat kasta upp den ändå.
Men ska testa dom, kör ju även såklart militärpress, pushpress och sådant, brukar varva med lite upphopp på en box mellan set osv för att variera känner att jag mer och mer kombinerar övningar, så halkar man mer och mer in på crossfit spåret.
Soft!
Låter som du är på rätt spår.
Wallballs är "crossfit benämningen" på medicinbollen. :)
 

Frele

Cartier
Är det någon som använder Nobull skor som kan uttala sig om kvalitet och hur storlekarna är kontra exempelvis Reebok Nano?
 

Frele

Cartier
Är det specifikt lyftarskor då eller? Med klack osv?
Känner tyvärr inte till märket överhuvudettaget. Men alltid kul att köra nåt annat än Reebok. :)
De säljer lyftarskor också, som för övrigt verkar riktigt sjyssta :) , men i detta fall tänkte jag på vanliga trainers. Gillar hur ren och enkel designen är på skorna.
 
Topp