• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Crossfit & relaterad träning.

Moorflax

Patek
2-Faktor
Första inlägget här.
Tränar en hel del, både löpning och crossfit.
Är dock inte alls med på vokabulären som används. "Chippers" liksom??
Hur som helst! Som uppvärmning på gymmet kör jag rodd i 500 meter med ett snitt på ca 1:50 eller 1000m strax under 2-tempo.
Blir trött direkt och uppvärmd som 17 :)
 

Frele

Cartier
Började med crossfit i november så detta blir min första Open. Körde RX och klockade in på 19.25 vilket jag är klart nöjd med :)
 

Kadambo

Omega
Den var ganska jobbig, får nöja mig med 18.20 (rx'd), fast jag trillade på boxen, men orker inte att göra ett försök mer.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tänkte eventuellt köra skalat imorgon. Har inga jätteförhoppningar, men tänker att det ju är max 20 min av mitt liv. ;)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tänkte eventuellt köra skalat imorgon. Har inga jätteförhoppningar, men tänker att det ju är max 20 min av mitt liv. ;)

Efter lite improvisation på det knapphändigt utrustade jobbgymmet lyckades jag skramla ihop en 16 kg-hantel och en 24" box. Så jag körde någon improviserad skalad variant med 16 kg DB snatches och step ups på Rx-höjd... Det var utan tvekan burpee boxjumps som dödade mig och jag var tvungen att hämta andan efter varje burpee-runda. Nåväl, nog med ursäkter. Kom in på 16.28 iaf. Och var helt död efteråt.
 

romanov

Cartier
Såg att någon hade gjort 17.1 under 10 min. Tyckte inte det var helt rätta rörelser men gör han om det rätt lär han sätta det under 10 igen
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Såg att någon hade gjort 17.1 under 10 min. Tyckte inte det var helt rätta rörelser men gör han om det rätt lär han sätta det under 10 igen

Var det domargodkänt eller inskickad film? Att köra Rx under 10 min är rätt sjukt. Två män i världen med godkända resultat under 10, och tre kvinnor.
 

matage

Omega
Svenska damsidan ser riktigt stark ut på 17.1 med Armanius som 1'a nu.
Lite synd om Camilla som inte hann med att få se sig på förstaplatsen före Briggs innan Samantha körde om passet å de andra validerade ;)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tyvärr inte. Funkade inte på mitt gym. (Bara en ursäkt för att jag inte ens hade klarat en runda inom tiden. ;) ) Du?

Jag hoppas 17.3 blir roligare.
Roligare? Den här var sjukt kul. Flåsade ihjäl mig på muscle-upsen dock. :D 125 reps så 13 muscle ups på andra rundan.
Fastnade tyvärr på muscle upsen så det blev 78 repetitioner på rx.

Tie break 5.33 på andra varvet.
Första muscle-upsen kommer nog snart, bara att nöta!
 

Kadambo

Omega
115 reps på 17.2, och totalt störde händer. Har för mig att du är 2 platser fram för mig i Sweden Leaderboard @Luckyluciano :)

17.3:
1) Fran med dumbells och c2b efterföljd av 6min 1RM snatch?

2) Re-test av 16.4 eller 16.2

3) Något med clusters
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tror dumbell-thrusters kommer men i 17.5 i form av 27-21-15-9 alt 27-24-21-18-15-12-9-6-3 varvat med cal row eller barfacing burpees.
Fullt möjligt @Kadambo , inte kollat leaderbord men fick riktigt dåligt på ettan. Kunde inte göra om heller :banghead:
 
Topp